خوش آمدید

چه کسانی کاندیدای عمل تغییر رنگ چشم هستند/ هشدار به افراد سالم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

چه افرادی کاندیدای عمل تحول رنگ چشم می باشند/ هشدار به افراد سالم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، سید هاشم دریاباری، از کراتوپیگمنتاسیون به گفتن عملی برای تحول رنگ چشم یاد کرد و او گفت: در این عمل، رنگدانه به داخل قرنیه چشم، تزریق و متأسفانه در فضای مجازی، تبلیغات نادرستی در رابطه این عمل می‌شود که افراد سالم ترغیب به تحول رنگ چشم خواهد شد.

وی با گفتن این که عمل تحول رنگ چشم به هیچ گفتن به افراد دارای چشم سالم پیشنهاد نمی‌شود، افزود: این عمل جراحی برای افراد سالم، بدون عوارض نیست و تا این مدت پشتوانه محکم علمی برای انجام این عمل برای افراد دارای چشم سالم وجود ندارد.

دریاباری در ادامه گفت: عوارض عمل تحول رنگ چشم برای افراد سالم شامل گمان التهاب چشم، عفونت قرنیه، آب مروارید، افت دید و بعضی اوقات حتی نیاز به پیوند قرنیه است. از نظر دیگر اگر این افراد دچار آب مروارید شوند، دید جراح برای انجام عمل، زیاد محدود می‌شود و یا اگر این افراد در آینده دچار پارگی شبکیه شوند، عمل جراحی آنها زیاد سخت می‌شود.

ادامه مطلب
آیا شیر خواران هم اعتصاب غذا می کنند - تاشکن

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت اصرار کرد: به افراد سالم پیشنهاد می‌کنیم اگر چشم‌های سالمی دارند از رنگ طبیعی و خدادادی چشم‌هایشان لذت ببرند و تن به عملی ندهند که عوارض تعداد بسیاری دارد و چشم سالم را به چشم معیوب تبدیل می‌کند.

دریاباری در جواب به این سوال که عمل تحول رنگ چشم برای چه افرادی پیشنهاد می‌شود، او گفت: کراتوپیگمنتاسیون یا عمل تحول رنگ چشم برای افرادی کاربرد دارد که رنگ چشم بیماران قبلاً به علت ضربه، التهاب یا عفونت تحول کرده و رنگ یکی از چشم‌ها سفید شده و یکی دیگر حالت طبیعی دارد که در این موارد برای یکی شدن ظاهر دو چشم، عمل تحول رنگ چشم انجام می‌شود.

ادامه مطلب
برنامه تشکیل نان کامل را با قوت ادامه می دهیم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

وی یادآور شد: در برخی از بیماری‌های چشمی همانند بیماری‌های «انیریدیا» و «آلبینیسم»، رنگ یک یا دو چشم غیر طبیعی و دارای ظاهری ناخوشایند برای بیماران می‌شود که با کراتوپیگمنتاسیون، رنگ چشم‌ها به حالت طبیعی تحول می‌کند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی