خوش آمدید

ممنوعیت فروش سیگار در فروشگاه‌ها/ مجازات ها بازدارنده نیست - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ممنوعیت فروش سیگار در فروشگاه‌ها/ مجازات ها بازدارنده نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر جندقی، در یک برنامه تلویزیونی با گفتن این که شعار هفته ملی بدون دخانیات (۵ تا ۱۱ خرداد) در سرزمین، «حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات؛ حق و مسئولیت همگانی» است، افزود: نوجوانان و کودکان می‌توانند سفیران افت مصرف دخانیات در سطح جامعه باشند و افراد بسیاری برای فرزندان و نوه‌های شأن، مصرف دخانیات و سیگار را کنار گذاشته اند.

وی با اصرار بر ترویج اماکن عاری از دخانیات در سرزمین، در ادامه گفت: در سال ۱۳۸۵، ایران یکی از کشورهای پیشرو در تصویب قانون جامع کنترل دخانیات بوده است و در آن زمان احتمالا یکی دو سرزمین دنیا، این چنین قانونی داشتند. در هیچ مکان عمومی نباید دخانیات مصرف شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با گفتن این که اماکنی که در آنها دخانیات مصرف می‌شود، به سلامت جامعه صدمه می‌زنند، او گفت: مقصد مراکز تهیه، توزیع و اراعه مواد غذایی و این چنین اماکن عمومی، خدمت رسانی به جامعه است و هنگامی کالای صدمه رسان با مقصد سود اقتصادی به مردم اراعه می‌شود، به سلامت جامعه صدمه داخل می‌شود.

ادامه مطلب
تیم ملی گلبال ایران به فینال مسابقات آسیا پاسفیک رفت

جندقی تصریح کرد: اولین رکن کار ما در افت مصرف دخانیات در جامعه، فرهنگ‌سازی و اقناع عمومی برای مصرف نکردن این محصولات است. زیاد از مصادیق برخورد با اماکن متخلف در اراعه مواد دخانی در قانون جامع کنترل دخانیات وجود دارد اما قوانین و مجازات‌ها باید به روز شوند چراکه مجازات‌ها اکنون بازدارنده نیستند.

وی یادآور شد: نمایش و تبلیغ مصرف دخانیات در رسانه‌ها و آثار هنری، خانواده‌ها را آزار می‌دهد و به گسترش و اقتصاد سرزمین، صدمه‌های بسیاری می‌زند. متأسفانه برخی افراد اعتقاد دارند که صنعت دخانیات جهت تشکیل اشتغال می‌شود اما صدمه‌های مستقیم و غیرمستقیم آن در روبه رو سود آن، زیاد زیاد تر است.

ادامه مطلب
۱۹ دی با تیم ملی اندونزی بازی می‌کنیم

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: متأسفانه سالانه ۵۰ هزار نفر به طور مستقیم بر تاثییر مصرف دخانیات در کشورمان جان خود را از دست خواهند داد. تبلیغ مصرف دخانیات در فیلم‌ها به اختصاصی در سریال‌های نمایش خانگی ممنوع است. تعداد بسیاری از استندهای دلنشین فروشگاه‌ها که اتفاقاً پشت سر فروشنده نیز قرار گرفته و جذابیت بصری دارند، محل فروش سیگار می باشند که این کار ممنوع است.

جندقی، هر گونه تبلیغ بصری محصولات دخانی را ممنوع دانست و او گفت: استانداردهای جهانی اصرار دارند که پاکت‌های سیگار همه باید یک شکل داشته باشند و در ۸۵ درصد از فضای پاکت با رنگ سبز زیتونی باید تبلیغات علیه مصرف سیگار درج شود که مردم را آگاه کند. تصاویر مورد نظر برای درج روی پاکت سیگار، طراحی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، انتخاب شده و صنایع دخانی، مکلف به منفعت گیری از این تصاویر و مطرح‌ها می باشند.

ادامه مطلب
ویزیت پزشک؛ ارزان تر از یک سطل ماست!/ داستان تکراری تعرفه‌ها - تاشکن

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی