خوش آمدید

ماده درون انار، توت‌فرنگی و گردو ظاهراً می‌تواند با آلزایمر مبارزه کند

ماده درون انار، توت‌فرنگی و گردو انگارً می‌تواند با آلزایمر مبارزه کند_تاشکن


به گزارش تاشکن

تیمی از دانشمندان با انتشار کردن مقاله‌ای تازه و با بازدید موش‌هایی که بیماری آلزایمر داشتند، می‌گویند در برخی مواد غذایی ازجمله انار، توت‌فرنگی و گردو ماده‌ای وجود دارد که توانایی تشخیص و حذف سلول‌های صدمه‌دیده مغزی را دارد. محققان این نوشته را در موش‌هایی مشاهده کردند که برای بازدید بیماری آلزایمر تحت مطالعه قرار گرفته بودند.

همین تیم تحقیقاتی قبلاً نوعی ویتامین B3 به نام ریبوزید نیکوتین آمید (NR) اشکار کرده می بود که به حذف میتوکندری‌های صدمه‌دیده از مغز پشتیبانی می‌کند.

هنگامی که این سیستم‌های پاکسازی عصبی از بین می‌روال، در تکه اعصاب، زباله‌هایی اغاز به انباشته‌شدن می‌کنند و عرصه را برای بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی همانند آلزایمر و پارکینسون فراهم می‌سازند.

دانشمندان از قوت برخی مواد غذایی برای مبارزه با آلزایمر خبر خواهند داد

«ویلهلم بور»، بیوشیمی‌دان دانشگاه کپنهاگ می‌گوید: «تعداد بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری‌های نورودژنراتیو اختلال کارکرد میتوکندری را توانایی می‌کنند که به‌گفتن میتوفوناژی نیز شناخته می‌شود. این بدان معنی است که مغز در ازبین‌بردن میتوکندری‌های ضعیف که تجمع اشکار می‌کنند و بر کارکرد مغز تأثیر می‌گذارد، مشکل دارد.»

ادامه مطلب
آمریکا بار دیگر کیت‌های تست خانگی کووید را توزیع‌ می‌کند
آخرین مطالب
ماده درون انار، توت‌فرنگی و گردو انگارً می‌تواند با آلزایمر مبارزه کند_تاشکن ۱۴

در نتیجه محققان اضافه می‌کنند که اگر بتوان فرایند میتوفاژی را تحریک و میتوکندری ضعیف را حذف کرد، نتایج زیاد مثبتی به‌دست می‌آید. در این فرایند بخشی از زباله‌های مغزی مرتبط با آلزایمر که در نهایت به پلاک‌های آمیلوئید تبدیل خواهد شد، و گره‌های نوروفیبریلار که مشخصه بیماری می باشند، می‌توانند پاک شوند.

در مطالعه قبلی، موش‌های مبتلا به بیماری آلزایمر، ترکیب NR را به‌گفتن مکمل دریافت کردند که با افزایش تشکیل یک کوآنزیم متابولیک الزامی به نام نیکوتین آمید آدنین دی‌نوکلئوتید (NAD) همراه می بود و پروتئین‌های صدمه‌دیده DNA را در مغزشان افت داد.

ادامه مطلب
اینستاگرام انگارً به قابلیت هوش مصنوعی برای نوشتن متن استوری‌ها تجهیزمی‌شود_تاشکن

اکنون، بور و همکارانش دریافته‌اند که Urolithin A، ماده‌ای که در انار یافت می‌شود، نیز این چنین حالت پاک‌کننده‌ای را در مغز تشکیل می‌کند. محققان دریافتند موش‌های وابسته که تحت درمان طویل‌زمان با اورولیتین A قرار گرفته‌اند، توانمندیهایشان در یادگیری، حافظه و حس بویایی بهبود یافته است. این پروتئین بر پروتئینی به نام کاتپسین Z تأثیر می‌گذارد.

نتیجه این مطالعه در نشریه Alzheimer’s & Dementia انتشار شده است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی