خوش آمدید

تلویزیون , صدا و سیما , سریال , مستند , فیلم ,

فیلمی می سازم که قبل از «دادگاه» را روایت کند_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، درمورد فضای دادگاه، مسائل حقوقی و وکالت و قضا چندین دفعه فیلم‌ها و سریال‌هایی ساخته شده‌اند. در این بین کمتر توانسته‌اند نگاه درستی به مخاطب درمورد وکالت بدهند. یقیناً سریال «آقای قاضی» که به فصل دوم رسیده در نمایش قضاوت و قاضی موفق‌تر باشد و نسبت به پرونده‌های حقوقی که به دادگاه می‌رسند و اتفاقات در دادگاه یک شناخت و اشرافی به مخاطب بدهد. 

اما شراره کرمعلیان محقق و مشاور حقوقی در او گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم از تصمیم خود برای ساخت فیلم و مجموعه مستندهایی درمورد عدم شناخت مناسب مردم نسبت به پرونده‌های حقوقی و داشتن یک وکیل خانوادگی خبر داد. او به این مسئله اشاره کرد: در طول تحقیقاتم که به یک سال قبل برمی‌گردد و در جزئیات تعداد بسیاری از پرونده‌های حقوقی قرار گرفتم به این نتیجه رسیدم زیاد از این پرونده‌ها با هزینه‌های هنگفتی پیش رفته است. چرا که به علت عدم آگاهی طرفین چه موکل و چه وکیل که یا پرونده از بین رفته و محکوم شده یا مختومه اظهار شده است. در این بین چالش‌های بسیاری وجود دارد که نیاز به فرهنگسازی دارد.

ادامه مطلب
وزیر خارجه روسیه دفتر یادبود شهدای خدمت را امضا کرد_تاشکن

کرمعلیان پافشاری کرد: به این فکر افتادم از دنیای فیلمسازی و مستندسازی که همیشه چاره‌ساز بوده برای دادن شناخت بهتر به جامعه منفعت‌برداری کنیم. به همین خاطر تحقیقات متعدد خودم را به طور داستان به تحریر نگارش درآوردم که یک وکیل در کنار یک خانواده نیاز است هم چنان که یک خانواده به یک پزشک نیازمند است. مستندسازی و ساخت فیلم در این عرصه را در دستور کار خود قرار دادم مصائب و مشکلات و نیازمندی‌ها در این عرصه به نمایش درآورم. پرونده‌های حقوقی که با یک شناخت درست می‌توانند به سرانجام بهتر و مناسب‌تری برسند و این همه جامعه هزینه‌های هنگفتی برای عدم آگاهی نسبت به این مسائل را پرداخت نکند. 

وی خاطرنشان کرد: این تحقیقات انجام شده فعلاً به ۲۰ داستان تبدیل شده و داستان‌های کوتاهی که در آینده هم به مجموعه کتاب‌هایی تبدیل خواهند شد. اما اکنون برتری‌مان ساخت مستند و فیلم‌سازی است که زبان مناسب و گویایی به حساب می اید. تلاش کرده‌ام داخل پرونده‌های حقوقی شوم که زیاد تر مربوط به پرونده‌های حقوقی عادی و عوام است نه پرونده‌های کیفری که به افراد و گروهی خاص برمی‌گردد. 

ادامه مطلب
مراسم تشییع داریوش مهرجویی و همسرش برگزار شد + فیلم
آخرین مطالب

این محقق و مشاور حقوقی با اشاره به سریال «آقای قاضی» او گفت: سریال «آقای قاضی» را دیده‌ام اما کاری که بنده می‌خواهم انجام دهم به قبل از اتفاقاتی که این سریال به نمایش درمی‌آورد بپردازم. یعنی داستان‌های نمایشی که در دستور کار است به قبل از دادگاه می‌پردازد. من باور دارم تا الان سریال‌ها و فیلم‌هایی که در این راستا ساخته شده‌اند کمتر توانسته‌اند حق نوشته را ادا کنند. حتی بعضاً چهره  درستی از وکلا نشان نداده‌اند. در واقع من می‌خواهم با ساخت این مستندها و فیلم‌ها به این عبارت در عرصه حقوقی جامه عمل بپوشانم؛ پیشگیری بهتر از درمان است. 

ادامه مطلب
دستکش بیرانوند از دست رفت_تاشکن

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع