خوش آمدید

پیشرفت هایی در مذاکرات آتش بس غزه صورت گرفته است

پیشرفت هایی در مذاکرات آتش بس غزه صورت گرفته است_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، مطابق گزارش پایگاه خبری اکسیوس، مقامات آمریکایی و اسرائیلی اظهار کردند که در نشست روز جمعه در پاریس با وجود بیل برنز، مدیر سیا، مدیر موساد رژیم صهیونیستی و نخست وزیر قطر، پیشرفت‌هایی را در جهت ازسرگیری احتمالی مذاکرات مربوط به گروگان گیری غزه مشاهده کرده اند.

باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی این پایگاه خبری در گزارش خود نوشت: مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل و حماس بر سر خرید وفروش احتمالی آزادی اسرا که می‌تواند به آتش بس موقت منجر شود، دو هفته پیش بعد از چند روز گفتگو در قاهره و دوحه به تنگنا رسید.

او همین طور گفت و مدعی شد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، برنز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و دیگر مقامات ارشد آمریکا شخصاً در تلاش برای دستیابی به توافقی برای آزادی اسرای اسرائیلی و آتش بس موقت در غزه شراکت داشته‌اند.

ادامه مطلب
اولین کهکشان مارپیچی کشف شد

راوید افزود: کاخ سفید خرید وفروش گروگان را تنها راه مناسب برای آتش بس و آخر بالقوه جنگی می‌داند که پیش از انتخابات ریاست جمهوری برای بایدن به یک مشکل سیاسی تبدیل شده است.

از طرفی، یک مقام ارشد اسرائیلی روز شنبه به خبرنگاران او گفت که دیوید بارنیا، رئیسموساد، با برنز و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، درمورد «ساخت زیرساخت طراحی شده برای امکان مذاکرات مجدد برای آزادی گروگان ها» گفتگو کرده است.

یک منبع مطلع از این نشست به اکسیوس او گفت که بارنیا نکات مهم موضع به روز شده اسرائیل را اراعه کرد، اما نظر مکتوب و رسمی اسرائیل برای تحویل به حماس را به نخست وزیر قطر اراعه نکرد.

ادامه مطلب
فراهم شدن بستر تماشای آثار سینمایی برای مخاطبان در محروم ترین نقاط سرزمین

این مقام اسرائیلی او گفت: در آخر این نشست مقرر شد طی هفته آینده مذاکرات بر پایه پیشنهادات تازه به رهبری میانجیگران مصر و قطر و با شراکت فعال آمریکا از سر گرفته شود.

راوید در نوشته خود اصرار کرد: مقامات آمریکایی در رابطه نتایج نشست پاریس حساس‌تر بودند و افزود؛  آنها پیشرفت حاصل شده را تایید کردند و انها گفتند که از سرگیری احتمالی مذاکرات مورد او گفت و گو قرار گرفت، اما تصریح کردند که هیچ تاریخی برای دور جدیدی از مذاکرات تعیین نشده است.

یک مقام ارشد آمریکایی به اکسیوس او گفت: پیشرفت وجود دارد. تماس‌ها ادامه دارد و ما از نزدیک با میانجی‌های مصری و قطری در گفتگو هستیم و همکاری می‌کنیم. این تماس‌ها تا هفته آینده ادامه خواهد داشت، چون ما به جستوجو پیشبرد روال مذاکرات هستیم.

ادامه مطلب
یحیی گل محمدی دلخور از بی‌ تفاوتی مدیرعامل پرسپولیس

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

یکی از مقامات حماس این خوش بینی دروغین را آشکار کرد و به الکسیوس او گفت: تا وقتی که اسرائیل به جنگ غزه ادامه دهد، این گروه مذاکرات خرید وفروش گروگان را از سر نخواهد گرفت.

او گفت: برای این خرید وفروش نیازی به مذاکره نیست. حماس در رابطه با سندی که به میانجی گر‌ها تحویل داده شده، جواب خود را داده است.

به حرف های منبع های آگاه، مقامات قطر اواخر این هفته با مقامات حماس در دوحه دیدار خواهند کرد تا در رابطه گمان از سرگیری مذاکرات مربوط به گروگان گیری گفتگو کنند.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

ادامه مطلب
هواوی به گمان زیادً تا آخر 2024 بیشتر از 10 میلیون گوشی Pura 70 می‌فروشد_تاشکن

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع