خوش آمدید

صداپیشه اصلی سیری ظاهراً مبلغی از اپل دریافت نکرده است

صداپیشه مهم سیری انگارً مبلغی از اپل دریافت نکرده است_تاشکن


به گزارش تاشکن

احتمالا شما «سوزان بنت» (Susan Bennett) را نشناسید، اما به گمان زیاد صدای او را شنیده‌اید. او همان صداپیشه مهم سیری اپل است. اپل از صدای سوزان بنت برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ و در آیفون ۴s منفعت گیری کرد. اکنون بعد از نزدیک به ۱۰ سال، این صداپیشه جزئیات بیشتری درمورد این پروژه گفتن کرده است.

مدتی پیش OpenAI با معارفه GPT-4o و سپس انتقاد «اسکارلت جوهانسون» از شباهت صدای این هوش مصنوعی به او، خبرساز شد. به جستوجو این خبر، اکنون صداپیشه سیری نیز ضمن تحسین و قبول سخن بگویید‌های جوهانسون، جزئیات بیشتری درمورد کار خود به‌گفتن صداپیشه سیری گفتن کرده است.

سوزان بنت در مصاحبه با CNN می‌گوید که صدای او در سال ۲۰۰۵ توسط شرکتی به نام Nuance ضبط شده می بود و تا وقتی که آیفون ۴s اراعه شد، او اصلاً نمی‌دانست که صدای او قرار است در این چنین پروژه‌ای منفعت گیری شود. او گمان می‌کرد از صدایش برای مطلب‌های تلفنی منفعت گیری خواهد شد. او این چنین می‌گوید که برای این کار هیچ پولی از اپل دریافت نکرد.

«سوزان بنت»، صداپیشه مهم سیری اپل

اظهارات صداگذار مهم سیری

سوزان بنت در مصاحبه خود می‌گوید که هنگامی در سال ۲۰۱۱ سیری در آیفون ۴s رونمایی شد، یکی از همکاران او تماس گرفت و او گفت که فکر می‌کند صدای سیری، صدای اوست. سوزان بنت در سال ۲۰۰۵ صدای خود را در شرکت Nuance ضبط کرد. او به زمان چهار ساعت در روز صداها و عبارات بی‌معنایی را تشکیل می‌کرد. یقیناً بعداً برای تشکیل صدای نمادین سیری، اپل صدای بنت را مقداری تحول داد.

ادامه مطلب
اتفاقات WWDC 2024 اپل [دوشنبه ساعت ۲۰:۰۰]_تاشکن
آخرین مطالب

بنت می‌گوید که هیچ یک از صداهای اولیه سیری از سوی اپل پولی دریافت نکردند. یقیناً اپل به گروه بعدی صداپیشه‌های سیری مبلغی داده است.

سیری در زمان معارفه، فناوری چشمگیری محسوب می‌شود. بااین‌حال اکنون با رونق‌گرفتن هوش مصنوعی مولد، چندان کاربردی ندارد. یقیناً انتظار می‌رود در کنفرانس WWDC، اپل این دستیار دیجیتال را به هوش مصنوعی گسترش یافتهای تجهیزکند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
مستند «اسرائیل از درون» از امشب روی آنتن می رود

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی