خوش آمدید

برنامه آموزشی پزشکی عمومی سرفصل «جراحی‏ های زیبایی» ندارد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

برنامه آموزشی پزشکی عمومی سرفصل «جراحی‏ های زیبایی» ندارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای به بیانیه تازه انجمن پزشکان عمومی ایران دایر بر ادعای محدود سازی فعالیت پزشکان عمومی جواب داد.

در این اطلاعیه آمده است: «به جهت قانون راه اندازی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی و سیاست‌های کلی سلامت ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری متولی امر سلامت در سرزمین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

بر پایه مصوبه جلسه ۴۲۱ مورخ ۱۳۷۷/۰۳/۱۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در این وزارتخانه راه اندازی شده است که از ماموریت های این شورا برنامه ریزی آموزشی و پژوهشی در سطح آموزش عالی گروه پزشکی در راستای خط مشی کلی و سیاست‌های آموزشی و پژوهشی، برنامه ریزی درسی در مقاطع تحصیلی و رشته‌های گوناگون دانشگاهی و اصلاح، تحول و بازنگری برنامه‌های مصوب و تصویب نهایی برنامه ریزی آموزشی، پژوهشی و درسی دوره‌های تخصصی علوم پزشکی است.

ادامه مطلب
اینستاگرام اشتراک‌گذاری فید پست‌ها با دوستان نزدیک را آزمایش می‌کند

به جهت مصوبه شماره ۱۵۵۷/۱۰۰ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتخاذ تصمیم در خصوص تعیین صلاحیت حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان در این وزارتخانه و در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی متمرکز شد و از تاریخ ابلاغ مصوبه مذکور، همه مصوبات قبلی نیز لغو شده است.

شایان ذکر است در خصوص انجام اعمال جراحی زیبایی و یا عمل های زیبایی به وسیله دستگاه لیزر توسط پزشکان عمومی، هیچگاه از سوی این وزارتخانه مجوزی صادر نشده است.

ادامه مطلب
سه نسخه جنگنده اف 35 چه تفاوت هایی با هم دارند؟

از بدیهیات است که هرگونه کاری از سوی پزشکان عمومی و متخصصین باید بر پایه برنامه آموزشی مصوب ایشان اعمال شود و در برنامه آموزشی پزشکی عمومی سرفصلی تحت گفتن جراحی‌ های زیبایی وجود ندارد و هرگونه تغییری در برنامه آموزشی الزام مطرح و اتخاذ تصمیم در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی است که در این شورا نمایندگان سازمان‌های مختلفی از جمله سازمان نظام پزشکی، معاونت‌های درمان، بهداشت، غذا و دارو و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دبیرخانه‌های شوراهای تخصصی، وجود دارند.

ضمناً در کمیسیون صلاحیت حرفه‌ای، علاوه بر معاونین آموزشی و درمان وزارت بهداشت، دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، مدیر کل مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان، مدیرکل دفتر برسی فناوری و تدوین استانداردها و تعرفه سلامت، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی، رئیس مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی، دبیرخانه‌های تخصصی وجود دارند و از بوردهای تخصصی و رؤسای انجمن‌های علمی وابسته حسب مورد دعوت می‌شود.

ادامه مطلب
قرارداد بلانکو برای آبی‌های پایتخت ثبت شد

اشاره می‌شود مراجع قضائی نیز در آرای بسیاری اختیارات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را با دقت به قوانین و مقررات پیشگفت به رسمیت شناخته و در پرونده‌های بسیاری رأی به رد شکایات مطروحه صادر شده است.

در بیانیه صادره انجمن یادشده اظهار کرده است، تصمیمات وزارت بهداشت مانع از ماندگاری پزشکان عمومی در اورژانس‌ها و مراکز بهداشتی درمانی قسمت دولتی خواهد شد. این در حالی است که تصمیمات یادشده در خصوص انجام جراحی‌های زیبایی و لیزر ارتباطی با انجام ماموریت های مهم این پزشکان که بر پایه برنامه آموزشی مصوب توسط این افراد انجام خواهد شد، ندارد. تصمیمات متخذه حاوی هیچ محدودیتی برای پزشکان عمومی در انجام فعالیت‌های حرفه‌ای ایشان در نزدیک به برنامه آموزشی مصوب نیست.»

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
سرمایه‌گذاری هنگفت آمریکا برای توسعه فیبر نوری

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی