خوش آمدید

استعمال سیگار الکترونیکی در تحریک اگزما نقش دارد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

استعمال سیگار الکترونیکی در تحریک اگزما نقش دارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، در مطالعه‌ای که شامل داده‌های بیشتر از ۳۵۰۰۰ خانوار آمریکایی می بود، گمان ابتلاء به اگزما در کودکانی با والدینی که از سیگار الکترونیکی منفعت گیری می‌کردند، ۲۴ درصد زیاد تر از کودکانی می بود که هر دو والدینشان استعمال سیگار الکترونیکی نداشتند.

تیمی به سرپرستی دکتر «گلارا هوناری»، استادیار بالینی پوست در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا، او گفت: «نتایج ما مشخص می کند که منفعت گیری از سیگار الکترونیکی والدین با اگزما در کودکان مرتبط است».

به حرف های محققان، علم این فکر را قبول می‌کند که قرار گرفتن در معرض سموم انتشار شده در بخار سیگار الکترونیکی می‌تواند علتایجاد تغییراتی در پوست کودکان شود.

آنها خاطرنشان کردند: مطالعات آزمایشگاهی قبلی افزایش استرس اکسیداتیو را در کراتینوسیت‌های انسان و مدل‌های پوستی سه بعدی که در معرض مایعات سیگار الکترونیکی و باقی‌مانده‌های آئروسل قرار دارند نشان داده‌اند. کراتینوسیت ها سلول‌هایی می باشند که نزدیک به ۹۰ درصد از لایه اپیدرمی خارجی پوست را راه اندازی خواهند داد.

ادامه مطلب
حسن یزدانی هم چنان در اوج رنکینگ مجارستان است_تاشکن
آخرین مطالب

تیم دانشگاه استنفورد نوشت: «ما فکر می‌کنیم که قرار گرفتن در معرض سیگارهای الکترونیکی با عکس العمل شبیهی در بین کودکان همراه است و خطر اگزما را افزایش می‌دهد.»

مطالعه تازه بر پایه داده‌های سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۸ از نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت، شامل نزدیک به ۳۵۰۰۰ خانوار است.

از والدین در رابطه موارد اگزمای تشخیص داده شده در فرزندشان به علاوه هرگونه منفعت گیری از سیگار الکترونیکی در خانه سوال شد.

تیم هوناری دریافت کودکانی که در معرض بخارات سیگار الکترونیکی والدین قرار می‌گیرند، ۲۴ درصد زیاد تر در معرض ابتلاء به اگزما می باشند، در قیاس با کودکانی که این گونه نبودند.

ادامه مطلب
نخستین مسابقه بین‌المللی فتح پرچم مکو (MECO CTF 2024) با وجود شرکت کنندگانی از ۱۰۴ سرزمین جهان برگزار شد

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی