خوش آمدید

مالیات تاکسی‌ها

مالیات تاکسی‌ها با مدل ۱۴۰۲ صفر شد_تاشکن


به گزارش تاشکن

بر پایه جدول مالیات کارکرد صاحبان مشاغل خودرویی در سال ۱۴۰۲، مالیات تاکسی‌ها با مدل ۱۴۰۲ صفر اظهار شده است. مالیات خودروهای بعدی نیز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. این جدول مالیات توسط رییس کل سازمان امور مالیاتی به ادارات کل امور مالیاتی کل سرزمین ابلاغ شده است. تاکسی‌های در نظر گرفته شده برای این معافیت شامل انواع تاکسی سواری، ون، و خودروهای شبیه می باشند.

مالیات تاکسی‌ها در حقیقت صفر نیست!

امکان پذیر در ابتدا فکر کنید که مالیات تاکسی‌ها برای انواع گوناگون این خودروها صفر اظهار شده است اما این چنین موضوعی صحت ندارد. همان‌گونه که اندکی قبل اشاره کردیم، مالیات تاکسی‌ها با مدل ۱۴۰۲ صفر اظهار شده است. به این علت تاکسی‌هایی که مدل آن‌ها ۱۴۰۱ و قبل از آن است، باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مالیات بدهند. این نوشته قسمت جدی قضیه را راه اندازی می‌دهد، چرا که خودروسازان طی سالیان قبل در قسمت تشکیل تاکسی چندان فعال نبوده‌اند.

ادامه مطلب
دریاچه ارومیه لیتیوم ندارد

سایپا تا پیش از توقف تشکیل پراید در سال ۱۳۹۹، انبوهی از مدل‌های گوناگون تاکسی پراید را روانه بازار کرد. بااین‌حال تاکسی‌های تیبا و ساینا را زیاد کمتر دیده‌ایم و این خودروها در ناوگان تاکسی‌های بیسیم فعال می باشند. تازه ترین محصول سایپا برای پاسخگویی به نیاز بازار، ساینا S تاکسی است که تا این مدت داخل بازار نشده است و آن را در خیابان‌ها نمی‌بینیم.

مالیات تاکسی‌ها با مدل ۱۴۰۲ صفر شد_تاشکن ۱۴

ایران‌ماشین نیز در نظر دیگر برای سال‌ها سمند و پژو ۴۰۵ را به‌گفتن تاکسی تشکیل می‌کرد. بااین‌حال تشکیل سمند و پژو ۴۰۵ طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ متوقف شده است. ماشین جانشین هر دو مدل، سورن پلاس است که تنها تعداد اندکی از آن در قالب تاکسی روانه بازار شده‌اند. به این علت در عمل تعداد تاکسی‌ها با مدل ۱۴۰۲ در سطح سرزمین زیاد محدود قلمداد می‌شود.

ادامه مطلب
کاخ سلیمانیه کرج مقصد گردشگران و مسافران نوروزی_تاشکن
آخرین مطالب

حالت در قسمت خودروهای ون زیاد بدتر است. تاکسی‌های ون حاضر در سطح سرزمین، در اواخر دهه ۱۳۸۰ خورشیدی به تشکیل رسیده‌اند و به‌صورت کامل فرسوده شده‌اند. قیمت خودروهایی همچون ون وانا نیز زیاد تر از آن است که مالکان ون‌های تاکسی علاقه‌ای به نوسازی اتومبیل خود داشته باشند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو برای سال 1403 افزایش می‌یابد_تاشکن

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی