خوش آمدید

دکمه تنظیم مجدد مغز در خواب چیست؟

دکمه تنظیم مجدد مغز در خواب چیست؟_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش برنا؛ مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان کالج دانشگاهی لندن انجام شده، مشخص می کند که مغز انسان در زمان خواب، دکمه تنظیم مجدد را سختی می‌دهد و با ضعیف کردن و بازسازی اتصالات عصبی، خود را برای چالش‌های روز سپس آماده می‌کند.

این فرآیند شگفت‌انگیز در چند ساعت اول خواب اتفاق می‌افتد و نقشی کلیدی در یادگیری و حافظه ایفا می‌کند.

جیسون ریهل، زیست‌شناس و از رهبران این مطالعه، می‌گوید: “در حالی که کارکرد دقیق خواب تا این مدت ناشناخته است، اما به نظر می‌رسد مغز در طول خواب به نوعی آفلاین می‌شود تا اتصالات عصبی را برای یادگیری و جذب اطلاعات تازه در روز سپس آماده کند.”

محققان در این مطالعه، فعالیت مغز گورخرماهی‌ها را در طول چرخه‌های خواب و بیداری بازدید کردند. گورخرماهی‌ها به علت شفافیت بدنشان، مدل مناسبی برای مطالعه فعالیت‌های مغزی می باشند.

ادامه مطلب
دختران فوتبالیست زیر ۱۴ سال ایران قهرمان کافا شدند
آخرین مطالب

نتایج نشان داد که در طول ساعات بیداری، اتصالات عصبی در مغز گورخرماهی‌ها نیرومندتر می‌شدند، اما در طول خواب، این اتصالات ضعیف‌تر می‌شدند.

این تضعیف اتصالات، یک فرآیند الزامی برای سلامت مغز است. چرا که اگر این اتصالات به طور مداوم قوی باقی بمانند، مغز ظرفیت یادگیری و انعطاف‌پذیری خود را از دست خواهد داد.

مطالعه نشان داد که هر چه گورخرماهی‌ها زیاد تر بیدار نگه داشته می‌شدند، اتصالات عصبی بیشتری در مغز آنها تشکیل می‌شد و در زمان خواب، تعداد بیشتری از این اتصالات از بین می‌رفت.

ادامه مطلب
افزایش شانس بهبود کودکان مبتلا به سرطان - تاشکن

این نوشته مشخص می کند که بین “سختی خواب” و اثربخشی فرآیند تنظیم مجدد مغز، ربط مستقیمی وجود دارد.

ریهل می‌گوید: “اگر این الگو در انسان‌ها نیز صادق باشد، می‌توان نتیجه گرفت که چرت‌های مختصر ظهرگاهی، به علت سختی خواب پایین، امکان پذیر تاثییر کمتری در تنظیم مجدد مغز داشته باشند و خواب شبانه برای این فرآیند الزامی است.”

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

این مطالعه گامی مهم در جهت فهمیدن بهتر کارکرد خواب و نقش حیاتی آن در سلامتی انسان است.

خواب نه تنها برای یادگیری و حافظه، بلکه برای سلامت کلی مغز و بدن الزامی است.

دانشمندان تا این مدت در حال کشف رموز خواب می باشند و سوالات بسیاری در رابطه این اتفاق شگفت‌انگیز باقی مانده است.

ادامه مطلب
مجوز احداث مجتمع‌ های اداری پنج شهرستان در استان ایلام اخذ شد

مطالعات زیاد تر در این عرصه می‌تواند به فهمیدن بهتر نحوه کارکرد مغز و اراعه راهکارهای تازه برای درمان اختلالات خواب پشتیبانی کند.

خواب، سفری به سرزمین رؤیاها و دنیای ناشناخته مغز است.

دانشمندان با غوطه‌ور شدن در این دنیای شگفت‌انگیز، در تلاش می باشند تا رازهای سلامتی و طراوت را کشف کنند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع