خوش آمدید

بالا رفتن از پله های ترقی در زندگی از زوال عقل پیشگیری می کند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بالا رفتن از پله های ترقی در زندگی از زوال عقل پیشگیری می کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، گروهی به سرپرستی «ریوتو ساکانیوا»، استاد پزشکی اجتماعی در دانشگاه اوزاکا ژاپن، گزارش دادند: «افرادی که از نظر “بالا رفتن از پله‌های ترقی” امتیاز بالایی کسب کرده بودند، از زوال عقل دور بودند یا سال‌ها دیرتر به آن مبتلا شدند.»

او در بیانیه خبری دانشگاه او گفت: «به لطف مجموعه داده بزرگ و قوی، یافته‌های ما ربط بین تحرک اجتماعی-اقتصادی و خطر زوال عقل را مستحکم می‌کند.»

این مطالعه داده‌های آنچه را که به گفتن مطالعه برسی پیری شناسی ژاپن شناخته می‌شود، ردیابی کرد که تقریباً ۹۲۰۰ شرکت‌کننده ۶۵ ساله و بالاتر را از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ تحت نظر داشت.

تغییرات طول عمر در حالت اجتماعی-اقتصادی هر شرکت کننده، از نظر خوب یا بد، مورد برسی قرار گرفت و سپس با داده‌های ملی در رابطه مراقبت‌های پرستاری برای داده‌های مربوط به تشخیص زوال عقل قیاس شد.

ادامه مطلب
یک بار به بازیکنی که خوب نباشد هشدار می‌دهم و دفعه بعد او را کنار می‌گذارم
آخرین مطالب

گروه تحقیق دریافتند افرادی که حالت اجتماعی-اقتصادی نزولی دارند زیاد تر مستعد ابتلاء به زوال عقل می باشند.

از نظر دیگر، افرادی که با پیروزی از نردبان اجتماعی و مالی بالا رفته بودند، در قیاس با افرادی که حالت اجتماعی-اقتصادی آنها ثابت می بود، کمتر دچار زوال عقل شدند.

به حرف های محققان، سبک زندگی، بیماری‌ها و عوامل اجتماعی همه انها در ربط بین تحرک اجتماعی و خطر زوال عقل نقش دارند.

ساکانیوا در آخر او گفت: «یافته‌های ما مبنی بر این که تحرک اجتماعی رو به بالا در طول زندگی یک فرد با دوره طویل پیری بدون زوال عقل مرتبط است به این معنی است که بهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی می‌تواند کلیدی برای پیشگیری از زوال عقل و طول عمر سالم‌تر باشد».

ادامه مطلب
پیشرفت هایی در مذاکرات آتش بس غزه صورت گرفته است_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی