خوش آمدید

«کابوسو»، سگ الهام بخش دوج‌کوین درگذشت

«کابوسو»، سگ الهام قسمت دوج‌کوین درگذشت_تاشکن


به گزارش تاشکن

«کابوسو» (Kabosu)، سگ نژاد «شیبا اینو» که برای دوج‌کوین (Dogecoin) و چندین میم‌توکن دیگر از عکس آن منفعت گیری می‌شود، اغاز امروز در حالی که زیاد تر از ۱۷ سال عمر کرده می بود، درگذشت.

سرپرست این سگ، در وبلاگ شخصی خود ضمن اظهار خبر درگذشت این سگ، او گفت که کابوسو از سرطان خون و بیماری کبدی رنج می‌برد. زمان دقیق تولد کابوسو نامشخص است، اما خانم «ساتو» سن آن را نزدیک به ۱۸ سال تخمین زده است.

ماجرای محبوبیت کابوسو با دوج‌کوین

در سال ۲۰۱۰ و دو سال بعد از به سرپرستی‌گرفتن کابوسو، خانم ساتو که یک معلم است، عکسی از حیوان خانگی خود گرفت. او این عکس را ابتدا در وبلاگ خود انتشار کرد، اما سپس در انجمن آنلاین Reddit مورد دقت کاربران قرار گرفت و رفته‌رفته به یک عکس محبوب در دیگر انجمن‌های آنلاین تبدیل شد.

ادامه مطلب
فراهم داروی مهم بیماران تالاسمی/ از دفروکسامین تا دفرازیروکس - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

این عکس این چنین بعداً به یک تاثییر هنری دیجیتال NFT تبدیل شد و با قیمت ۴ میلیون دلار (۳.۱ میلیون پوند) فروخته شد. اما محبوبیت مهم کابوسو به دوج‌کوین مربوط می‌شود، رمزارزی که ابتدا توسط دو مهندس نرم‌افزار به‌گفتن یک شوخی راه‌اندازی شد و اکنون هشتمین ارز دیجیتال مورد قیمت جهان با قیمت بازار ۲۳ میلیارد دلار است.

پیروزی DOGE در ادامه مجموعه‌ای از توکن‌ها با مضمون سگ همانند shiba inu (SHIB) و floki (FLOKI) را به وجود آورد که از آن زمان تا بحال به یکی از بزرگترین قسمت‌های صنعت کریپتو تبدیل شده‌اند.

ادامه مطلب
کوزه‌کنان و ممقان شهر ملی شدند_تاشکن

حساب رسمی دوج‌کوین در ایکس نیز پستی برای ادای احترام به کابوسو انتشار کرده است:

«امروز کابوسو، دوست مشترک و الهام قسمت جامعه ما، با اسایش در بغل صاحب خود گذشت. تاثییر این سگ در سرتاسر جهان بی‌اندازه است. او موجودی می بود که فقط نشاط و عشق بی‌حدوحصر را می‌شناخت. همه ما خوش‌شانس هستیم که او زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده و شکل داده است.»

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع