خوش آمدید

هوش مصنوعی درنهایت جایگزین تمام مشاغل می‌شود

هوش مصنوعی درنهایت جانشین همه مشاغل می‌شود_تاشکن


به گزارش تاشکن

همیشه نگرانی بسیاری از بابت جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی کار انسانی وجود داشته است. اکنون «ایلان ماسک» در یک کنفرانس اظهار کرده که هوش مصنوعی نهایتاً در همه شغل‌ها جانشین انسان‌ها خواهد شد، اما این میلیاردر باور دارد که این کار لزوماً بد نیست.

ماسک در کنفرانس فناوری VivaTech 2024 پاریس، در حالی که از طریق وب‌کم خود سخن بگویید می‌کرد، آینده‌ای را توصیف کرد که در آن مشاغل برای انسان‌ها «اختیاری» خواهند می بود. او در رابطه آینده هوش مصنوعی او گفت:

«به گمان زیاد هیچ یک از ما شغلی نخواهیم داشت. اگر می‌خواهید کاری را انجام دهید که نوعی سرگرمی است، می‌توانید آن را انجام دهید. اما در غیر این صورت، هوش مصنوعی و ربات‌ها هر کالا و خدماتی که بخواهید را اراعه می‌کنند.»

او این چنین او گفت برای این که این چنین سناریویی عملی شود، باید «درآمد جهانی بالا» وجود داشته باشد، اگرچه ماسک از اراعه جزئیات زیاد تر در این رابطه خودداری کرد.

ادامه مطلب
نزدیک به 600 ماده سمی خطرناک در پلاستیک‌های بازیافتی وجود دارد
آخرین مطالب

هوش مصنوعی؛ بزرگ‌ترین هراس ایلان ماسک

ماسک تا بحال به صراحت در رابطه نگرانی‌های خود در رابطه هوش مصنوعی سخن بگویید کرده است. در جریان سخنرانی روز پنجشنبه، او این فناوری را بزرگترین هراس خود خواند. او این چنین از سری کتاب‌های «فرهنگ» نوشته «ایان بنکس»، که یک نگاه تخیلی آرمان‌شهری به جامعه‌ای که توسط فناوری پیشرفته اداره می‌شود است، به‌گفتن واقع‌بینانه‌ترین و «بهترین فکر از هوش مصنوعی آینده» نام برد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی در چند سال قبل به‌قدری سریع افزایش یافته است که تنظیم‌کننده‌ها، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان تا این مدت در حال کشف نحوه منفعت گیری مسئولانه از این فناوری می باشند. این چنین نگرانی‌های مربوط به این که صنایع و مشاغل گوناگون با تکثیر هوش مصنوعی در بازار چطور تحول خواهند کرد، در حال افزایش یافتن است.

ادامه مطلب
شناسایی ۳۵۴ بیمار و ۸ فوتی؛ آمار کرونا در هفته قبل - تاشکن

کارشناسان این چنین تا حد بسیاری باور دارند که تعداد بسیاری از مشاغل که نیاز به هوش اضطراب بالا و تعامل انسانی دارند، همانند متخصصان حوزه سلامت روان، خلاقان و معلمان نیازی به جایگزینی ندارند.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع