خوش آمدید

نباید در توسعه ابرهوش مصنوعی شتاب‌زده عمل کرد

نباید در گسترش ابرهوش مصنوعی شتاب‌زده عمل کرد_تاشکن


به گزارش تاشکن

«ویتالیک بوترین»، خالق اتریوم نسبت به شتاب‌زدگی‌ها درمورد ابرهوش مصنوعی (Superintelligent AI) هشدار داد و این چنین رویکردهایی را «زیاد خطرناک» خواند.

خالق اتریوم می‌گوید ما باید از دنیایی دوری کنیم که در آن «زیاد تر افکار بشری توسط چند سرور مرکزی که توسط چند نفر کنترل خواهد شد، هدایت خواهند شد.»

ویتالیک بوترین مغز متفکر اتریوم، خواستار رویکرد محتاطانه‌تری برای تحقیقات هوش مصنوعی شد و دیوانگی روبه‌جلوی جاری را «زیاد خطرناک» خواند.

وی این نظرات را در جواب به انتقاد از OpenAI توسط «رایان سلکیس»، مدیرعامل شرکت اطلاعات رمزنگاری Messari، فرمود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
جهانگیر الماسی: پروانه معصومی ایران و هویت ایرانی را دوست داشت
نباید در گسترش ابرهوش مصنوعی شتاب‌زده عمل کرد_تاشکن ۱۴

خالق اتریوم نسبت به رویکردهای شتاب‌زده هوش مصنوعی هشدار داد

ویتالیک بوترین خالق اتریوم می‌گوید ابرهوش مصنوعی زیاد خطرناک است و ما نباید در رابطه گسترش آن عجله کنیم. وی این چنین اضافه کرد که باید محدودیت‌هایی برای افرادی که در این حوزه تلاش می‌کنند، درنظر گرفته شود.

ابرهوش مصنوعی شکلی نظری از هوش مصنوعی است که تقریباً در همه حوزه‌ها از هوش انسانی پیشی می‌گیرد. در حالی که تعداد بسیاری هوش جامع مصنوعی (AGI) را به‌گفتن تحقق نهایی پتانسیل کامل این فناوری درحال ظهور می‌دانند، اما مدل‌های فوق‌هوشمند این فناوری، آینده را تحت تأثیر قرار خواهند داد. درحالی‌که سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی امروزی تا این مدت به این اغاز‌ نرسیده‌اند، اما می‌توانند نگرانی‌هایی را به‌جستوجو داشته باشند.

ویتالیک بوترین بر اهمیت داشتن یک اکوسیستم هوش مصنوعی متنوع پافشاری کرد که در آن نوشته ارزشمندی همچون هوش مصنوعی در انحصار افراد مقداری قرار نگیرد. درنهایت باید دید آینده هوش مصنوعی به چه سمت‌وسویی می‌رود.

ادامه مطلب
Assistant with Bard انگارً همه قابلیت‌های دستیار سنتی گوگل را نخواهد داشت

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع