خوش آمدید

اپل از دادگاه خواست به شکایت وزارت دادگستری آمریکا رسیدگی نکند

اپل از دادگاه خواست به شکایت وزارت دادگستری آمریکا رسیدگی نکند_تاشکن


به گزارش تاشکن

در فروردین‌ماه سال جاری، وزارت دادگستری آمریکا اپل را به انحصارگرایی در بازار تلفنهای هوشمند متهم کرد. اکنون اپل در نامه‌ای از دادگاه می‌خواهد که شکایت وزارت دادگستری را رد کند. انتظار می‌رود طی چند روز آینده دادگاه به خواست اپل جواب دهد.

بر پایه گزارش رویترز، اپل در نامه‌ای به قاضی «جولین ایکس نیلز» در نیوجرسی او گفت که این دادگاه باید شکایت وزارت دادگستری را که مبنای درستی درمورد مسئولیت ضدانحصاری این شرکت ندارد، رد کند. چراکه به‌زعم اپل این چنین شکایتی به نوآوری صدمه می‌رساند و مصرف‌کنندگان را از ویژگی‌های رقابتی و کلیدی که آیفون را از دیگر محصولات نزدیک کرده، محروم می‌کند.

خواست اپل برای رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا

اپل در نامه خود می‌گوید که این شرکت با رقابت شدیدی از سوی رقبای سرشناس روبه رو است و این شکایت نتوانسته است به‌درستی ادعا کند که اپل توانایی تحمیل هزینه‌ یا محدودکردن رقیب ها در بازارهای رقابتی تلفنهای هوشمند را دارد. درواقع اپل می‌گوید که شکایت وزارت دادگستری بر نظریه‌ای تکیه کرده که هیچ دادگاهی آن را به رسمیت نشناخته است.

ادامه مطلب
توقف یونایتد در روبه رو برنلی در خانه_تاشکن
اپل از دادگاه خواست به شکایت وزارت دادگستری آمریکا رسیدگی نکند_تاشکن ۱۹

وزارت دادگستری ادعا می‌کند که اپل از قوت نفوذ خود در بازار برای دریافت پول زیاد تر از مصرف‌کنندگان، گسترش‌دهندگان، سازندگان محتوا، هنرمندان، ناشران و صاحبان کسب‌وکار منفعت می‌برد. این چنین این دادخواست مدنی اپل را متهم به انحصار غیرقانونی تلفنهای هوشمند می‌کند.

وزارت دادگستری قبلاً حرف های می بود که اپل مبلغی معادل ۱۵۹۹ دلار برای هر آیفون دریافت می‌کند که سود آن زیاد تر از دیگر رقیب ها است. مقامات این چنین انها گفتند که اپل هزینه‌های پنهانی را بر شرکای تجاری گوناگون – از گسترش‌دهندگان نرم‌افزار گرفته تا شرکت‌های کارت اعتباری و حتی رقبایی همانند گوگل – اعمال می‌کند، به‌نحوی که در نهایت قیمت‌ها را برای مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب
تصادف رانندگی علتبه کما رفتن سه تن از اعضای تیم بسکتبال نوجوانان قزوین شد
1716369030 750 اپل از دادگاه خواست به شکایت وزارت دادگستری آمریکا رسیدگی
اپل از دادگاه خواست به شکایت وزارت دادگستری آمریکا رسیدگی نکند_تاشکن ۲۰

اپل این چنین در نامه خود در جواب به این ادعای وزارت دادگستری که آیفون کاربران را در این دستگاه «قفل» می‌کند به‌نحوی که نمی توانند به پلتفرم فرد دیگر مهاجرت کنند، او گفت:

«فردی که از محدودیت‌های اپل ناخشنود است، انگیزه‌های بسیاری برای رفتن به پلتفرم‌های رقیبی دارد که انگارً این محدودیت‌ها را ندارند.»

اکنون باید چشم به راه جواب دادگاه به نامه اپل تا تاریخ ۱۰ خردادماه باشیم. یقیناً خواست‌های رد شکایت در پرونده‌های ضدانحصاری که طرف دعوی آن سازمان‌های دولتی است، طبق معمولً به‌ندرت پذیرفته خواهد شد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

ادامه مطلب
طوطی‌های در قفس انگارً از تماس تصویری با دیگر طوطی‌ها لذت می‌برند_تاشکن

اخبار تکنولوژی



منبع