خوش آمدید

استفاده از دستمال مرطوب فاقد مواد آنتی‌باکتریال برای پوست نوزاد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اولین تاریخ رُند زایمان رسید/ ۳.۳.۳ و سزارین های سفارشی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای رسمی وزارت بهداشت مشخص می کند که مقدار زایمان‌های سزارین در سرزمین هم چنان از تعداد زایمان‌های طبیعی زیاد تر است. در حالی که به جز مواردی از الزام عمل سزارین، در دیگر موارد با تصمیم مادر و یا پیشنهاد پزشک وابسته، زایمان سزارین انجام می‌شود.

این در حالی است که عارضه‌ها و صدمه‌های زایمان سزارین به مراتب زیاد تر از زایمان طبیعی است، اما تا این مدت زیاد از مادران کشورمان از این نوشته خبر ندارند و حس می‌کنند که سزارین بهتر از زایمان طبیعی است.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، در بخشنامه‌ای به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سرزمین ضمن اصرار بر الزام مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی، او گفت: با دقت به این که مقرر است کارکرد بیمارستان‌ها و پزشکان در اجرای بخشنامه‌های ابلاغی و خواستگاه خانواده‌ها در امر سزارین غیرضرور تقویمی و تبعات ناخواسته تحمیلی به حوزه سلامت مورد بازدید و تحلیل قرار گیرد، الزامی است برنامه ریزی به منظور وجود همه زمان کارشناس نظارت در اتاق عمل بیمارستان‌های دارای بلوک زایمان دارای افزایش آماری سزارین به منظور ثبت موالید مطابق با جدول مذکور انجام شود.

ادامه مطلب
موسیقی آگهی بازرگانی تلویزیون تحول می کند

در این بخشنامه ضمن الزام ثبت همه موالید در ۲۴ ساعت تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳ در همه بیمارستان‌ها، بر گزارش هرگونه تحمیل شرایط غیرعادی به اتاق‌های عمل از جمله کنسلی دیگر عمل‌های جراحی، فراخوان‌های نیروی انسانی، اشغال تخت‌های NICU و نیاز به تخت‌های مازاد، افزایش خواست و نیاز به فرآورده‌های خونی، عوارض ناخواسته و مرگ و میر مادر و نوزاد، تصریح شده است.

به نظر می‌رسد، به رغم همه هشدارها و تذکرهای وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و پزشکان زنان و زایمان، اما می باشند مادران و پدرانی که اصرار به تولد فرزند خود در تاریخ رُند دارند و اولین تاریخ رُند هم از راه رسید.

ادامه مطلب
خورشیدگرفتگی کامل از تاج تا حلقه الماس ماه_تاشکن

سپیده اشرفی وند عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ابراز تأسف از ترویج زایمان‌های تقویمی، او گفت: بی‌توجهی به حق نوزاد برای امکان ادامه حیات داخل رحمی جهت ابراز عوارض جبران ناپذیری نظیر نارسایی ریه، نیاز به بستری در قسمت مراقبت‌های اختصاصی نوزادان، افزایش شدت زردی و افتاکسیژن برای نوزاد می‌شود و هزینه‌های بسیاری را به خانواده و نظام سلامت سرزمین تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به خطرات زایمان زودرس و صدمه‌هایی که گریبانگیر این قبیل نوزادان می‌شود، افزود: والدین نباید به دلایل غیرعلمی همانند تاریخ رُند و مناسبتی و داشتن روز تولد لاکچری! از روی ناآگاهی و شوق به فرزندان خود در بدو تولد صدمه برسانند.

اشرفی وند به خانواده‌هایی که چشم به راه تولد نوزاد خود می باشند، پیشنهاد کرد: اراعه خدمات استاندارد زایمان برای مادر و نوزاد در مرکز درمانی و اهمیت سلامت مادر و نوزاد، از داشتن یک تاریخ تولد لاکچری زیاد با اهمیت‌تر است و قیمت به مخاطره انداختن سلامتی مادر و نوزاد را ندارد.

ادامه مطلب
تیم ملی بسکتبال به دو پیروزی دست یافت_تاشکن

اخطار ماده ۳۳ جز شدیدترین اخطارها است و بازرسان وزارت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر سرزمین، ضمن رصد بیمارستان‌هایی که افزایش غیر قابل قبول سزارین را داشته باشند، با آنها برخورد خواهند کرد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

در صورتی که یک بیمارستان دارای سه نوبت تذکر ماده ۳۳ باشد، مستندات آن جهت اعمال افت درجه اعتباربخشی به مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع