خوش آمدید

قدیمی ترین هواپیمای مسافربری جهان کدام است؟

قدیمی ترین هواپیمای مسافربری جهان کدام است؟_تاشکن


به گزارش تاشکن

زمان رزرو پرواز به زیاد چیزها دقت می‌کنیم اما کم پیش می‌آید که به فکر سال ساخت هواپیما باشیم. هرچند اگر بخواهیم بدانیم هم تاریخ تولد یک هواپیما چیزی نیست که روی بلیط یا در سایت خرید آن درج شده باشد. با این حال تعداد بسیاری از قدیمی‌ترین جت‌های مسافربری در اقصی نقاط جهان داخل سه یا چهارمین دهه فعالیت خود شده‌اند.

بر پایه داده‌های Airfleets.net یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت نولینو اوییشن (Nolinor Aviation) در استان کبک کانادا با شماره سریال ۲۰۸۳۶ به گمان زیادً قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری فعال جهان است. هواپیمایی که ۴۹.۹ سال سن دارد.

بوئینگ ۷۳۷-۲K2C اولین بار در سپتامبر ۱۹۷۴ به گفتن بخشی از خطوط هوایی ترنساویا، که یک شرکت هواپیمایی ارزان هلندی است پرواز کرد. طی چند دهه آینده این هواپیما برای شرکت‌های هواپیمایی گوناگون ازجمله خطوط هوایی استرالیا، ایر فلوریدا و مارک‌ایر مستقر در آلاسکا کار کرد.

ادامه مطلب
تشریح روند تولید سریال «حضرت موسی(ع)» از زبان معاون سیمای رسانه ملی

چند سال سپس را به گفتن یک هواپیمای باری سپری کرد و سپس بار دیگر به کار جابه‌جایی مسافران در پرو، ایتالیا و مجارستان برگشت. اما بعد از آنکه به گفتن یک هواپیمای جوان به دور دنیا سفر کرد، سرانجام در حومه کوچک مونترال به نام میرابل مستقر شد. جایی که از سال ۲۰۱۴ برای شرکت هواپیمایی چارتر کانادی کار کرده است.

قدیمی ترین هواپیمای مسافربری جهان کدام است؟

سوار شدن به یک هواپیمای حدوداً ۵۰ ساله امکان پذیر ریسکی به نظر برسد اما همان گونه که هنری هارتولد، تحلیل‌گر هوانوردی، می‌گوید: «سن هواپیما مهم نیست. مهم نگهداری آن است.» او او گفت: «دلتا ایرلاینز تا این مدت از بوئینگ‌های ۷۶۷ منفعت گیری می‌کند که ۳۰ سال یا زیاد تر از عمرشان می‌گذرد. مسلماً کابین‌ها امکان پذیر مقداری قدیمی به نظر برسند اما خود هواپیما قابل مطمعن و ایمن است.»

ادامه مطلب
آرش میراحمدی فردا به خاک سپرده می شود- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

قضیه آشکار این است که این هواپیماهای قدیمی نیاز به نگهداری زیاد تر دارند، و یافتن قطعات یدکی امکان پذیر دشوار باشد، به این علت با افزایش هزینه‌ها، امکان پذیر به کلی از کار افتاده شوند. با این حال، به نظر می‌رسد ۷۳۷- K2C  قوی پیش می‌رود و تا وقتی که بازنشسته نشود، ادعای ارشد بودن و توانایی آن به گفتن یک جت مسافربری ایمن باقی می‌ماند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع