خوش آمدید

رادیو فرهنگ و خاطره بانوی کالیفرنیایی در حرم امام رضا(ع)

رادیو فرهنگ و خاطره بانوی کالیفرنیایی در حرم امام رضا(ع)_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، محمدرضا حاج حیدری تهیه کننده اختصاصی برنامه «گره‌گشا» با اشاره به قسمت‌های گوناگون این برنامه او گفت: «گره گشا» به مناسبت ولادت امام رضا (ع) با پخش مولودی، پیامک خوانی، خاطره‌گویی، شعر و آواز و پخش ترانه‌های شاد همراه مخاطبان از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ این شب را جشن می‌گیرد. از قسمت‌های دلنشین و شنیدنی این برنامه مولودی‌خوانی غلامحسین صدرالدینی احمدیانی، مداح اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است این چنین با همسر شهیدمصطفی بختی، شهید مشهدی دفاع کننده‌حرم نیز او مباحثه می‌کنیم.

وی با پافشاری بر اهمیت نقش رسانه در روشنگری و و آگاهی‌بخشی گفت: یکی از قسمت‌های مهم برنامه قسمت کارشناسی است که در این برنامه با کارشناسان گوناگون به موضوعات گوناگون پرداخته می‌شود به طور مثال در او مباحثه با محمدرسول تببیک کتابشناسی امام رضا(ع) داریم و در او مباحثه با حجت‌الاسلام سرابی مناظرات امام رضا (ع) تبیین‌شده و تاریخ عصر رضوی بازخوانی می‌شود تا مخاطب با شرایط آن‌دوره آشنا شود.

ادامه مطلب
نزدیک‌ترین سیاره فراخورشیدی ‌هم‌اندازه با زمین در فاصله 22 سال نوری ما شناسایی شد

این تهیه‌کننده ربط با گزارشگر مرکز خراسان رضوی را از دیگر قسمت‌های برنامه برشمرد و او گفت: در شب میلاد امام رضا(ع) تعداد بسیاری از هموطنان به حرم رضوی برای زیارت مشرف خواهد شد اما اکثر افرادی که شوق زیارت دارند و امکان سفر و زیارت برای آنها مهیا نشده است می‌توانند از طریق امواج رادیویی از راه دور هم زیارت کرده و سلام دهند و هم از حال و هوای حرم رضوی مطلع شوند که در ربط با جناب روحی گزارشگر مشهد مقدس این امکان را فراهم می‌کنیم یقیناً در قسمت‌های متخلف با همکاران مستقر در مشهد مقدس ربط خواهیم داشت.

وی این چنین به جایگاه امام رضا(ع) پر شعر و ادب فارسی اشاره کرد و او گفت : ما شاعران تعداد بسیاری داریم که در توصیف امام رضا(ع)، حرم و دلتنگی و زیارت اشعار زیبایی سروده‌اند در این اختصاصی برنامه نیز با شاعر جوان کشورمان سبد علی محمد نقیب او مباحثه کرده و شعرخوانی ایشان تقدیم شنوندگان می‌شود این چنین او مباحثه با ابوالفضل مرادی یکی از نوجوانان و شعر خوانی ایشان،گزارش مردمی، روایت، پخش داستانک با نوشته‌های متفاوت از دیگر قسمت‌های برنامه است.

ادامه مطلب
عکس العمل احمد نادری به بازداشت نوئل مک آفی_تاشکن
آخرین مطالب

این تهیه کننده گفت: در قسمت خاطره‌گویی برنامه داستانی از یک خادم درمورد سفر و زیارت یک خانم از کالیفرنیا که به مشهد میدی آمده و زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند روایت میشود که خاطره‌ای شنیدنی است و در ادامه نیز شنوندگان با تاریخچه حرم مطهر  و صحن عتیق آشنا خواهد شد.

حاج حیدری در آخر او گفت: «گره‌گشا» برنامه‌ای درمورد سلطانی است که سلام از دور به او نیز گره گشای مشکلات است، مردم پشت پنجره فولاد حرمش گره‌های خود را باز شده می‌بینند و در صحن و سرایش اسایش می‌یابند در این برنامه همه تلاش ما نگه داری این ربط معنوی در عین حال رسیدن به یک حال خوب در شب میلاد شمس‌الشموس است که در این مسیر سکینه ارجمندی به گفتن گوینده و فاطمه طاهری هماهنگی از ساعت ۲۰ تا ۲۲ امشب یکشنبه ۳۰ اردیبهشت همراه‌اند.

ادامه مطلب
طراحی شیائومی 14 رسماً برملا شد + عکس

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع