خوش آمدید

تویوتا bZ4X

تویوتا bZ4X و تویوتا bZ3 به ایران می‌آیند_تاشکن


به گزارش تاشکن

شرکت برساوش که یکی از واردکنندگان در دور تازه واردات ماشین به سرزمین است، تصمیم دارد تا خودروهای الکتریکی تویوتا bZ4X و تویوتا bZ3 را به ایران بیاورد. هر دو ماشین تویوتا ازجمله معدود مدل‌های الکتریکی این شرکت می باشند که با پسوند bZ شناخته خواهد شد. به نظر می‌رسد راه‌اندازی سامانه خودروهای برقی، علتتشویق برخی شرکت‌ها برای افزایش تنوع مدل‌های الکتریکی در ایران شده است. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که هم چنان زیرساخت ملزوم برای منفعت‌مندی از خودروهای الکتریکی در ایران فراهم نیست.

تویوتا bZ4X

تویوتا bZ4X یک کراس‌اوور جمع‌وجور برقی است که می‌توان آن را نسخه الکتریکی تویوتا C-HR دانست. این کراس‌اوور توسط تک موتور الکتریکی نصب‌شده روی محور جلو قوت می‌گیرد. این موتور حداکثر ۲۰۱ اسب‌بخار قوت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. شتاب نسخه تک دیفرانسیل تویوتا bZ4X، معادل ۸.۴ ثانیه است. نهایت شدت این ماشین در تیپ پایه نیز ۱۶۰ کیلومتربرساعت خواهد می بود.

ادامه مطلب
خط تشکیل محلول دیالیز صفاقی یک شرکت دارویی متوقف شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

نسخه‌ای نیرومندتر از تویوتا bZ4X نیز قابلیت ورود به بازار ما را دارد. این نسخه به دو موتور الکتریکی تجهیزاست که روی محورهای جلو و عقب این ماشین قرار دارند. این دو موتور در کنار یکدیگر ۲۱۵ اسب‌بخار قوت و ۳۳۶ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کنند. شتاب صفرتاصد این نسخه ۷.۷ ثانیه است اما حداکثر شدت آن هم چنان ۱۶۰ کیلومتربرساعت خواهد می بود.

تویوتا bZ4X و تویوتا bZ3 به ایران می‌آیند_تاشکن ۱۹

هر دو نسخه تویوتا bZ4X به پکیج باتری با ظرفیت ۷۱.۴ کیلووات ساعت تجهیزمی باشند که دمای آن با منفعت گیری از مایع‌ خنک‌کننده کنترل می‌شود. تویوتا bZ4X با هر بار شارژ، می‌تواند مسافت ۴۵۰ کیلومتر را بر پایه چرخه WLTP‌ پیمایش کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
واردات خودروهای کارکرده همچنان در مراحل تدوین قانون باقی مانده است!

تویوتا bZ3

دیگر ماشین وارداتی برساوش از برند تویوتا، مدل سدان bZ3‌ است. تویوتا bZ3 یک سدان الکتریکی است و به‌علت طراحی فست‌بک خود، جذابیت بیشتری برای علاقه‌مندان ماشین خواهد داشت. این ماشین بر پایه همکاری مشترک بین تویوتا با شرکت‌های بی‌وای‌دی و فاو در چین به تشکیل می‌رسد.

تویوتا bZ3
تویوتا bZ4X و تویوتا bZ3 به ایران می‌آیند_تاشکن ۲۰

تویوتا bZ3 در دو تیپ پایه شانس ورود به بازار ما را دارد. تیپ پایه این ماشین به موتور الکتریکی با ۱۸۴ اسب‌بخار قوت و ۳۰۳ نیوتن‌متر تجهیزاست. پکیج باتری‌های این ماشین نیز ۴۹.۹ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که بر پایه چرخه CLTC، برد ۵۱۷ کیلومتری خواهد داشت. این ماشین از شارژ سریع حمایتمی‌کند. با منفعت گیری از این قابلیت، ظرفیت باتری تویوتا bZ3 طی ۲۷ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
جتا VS5‌ و جتا VS7 در چین فیس‌لیفت شدند

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع