خوش آمدید

اختلال استرس پس از سانحه احتمال دندان قروچه را ۳ برابر می کند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اختلال استرس بعد از سانحه گمان دندان قروچه را ۳ برابر می کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، مطالعه کوچک روی ۷۶ بزرگسال برزیلی که ۳۸ نفر مبتلا به اختلال استرس بعد از سانحه بودند و ۳۸ نفر بدون این عارضه تشخیص داده شدند ابراز دندان قروچه در طول روز را بازدید کرد.

دکتر «آنا کریستینا د اولیویرا سولیس»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه سائوپائولو برزیل، او گفت: «مطالعه ما نشان داد که اختلال استرس بعد از سانحه می‌تواند در قالب دندان قروچه و سطح بالاتر درد بعد از معاینه بالینی دندان آشکار شود. این شرایط نیاز به عمل مشترک روانپزشکان، روانشناسان و دندانپزشکان در غربالگری و درمان هر دو بیماری دارد.»

با دقت به اطلاعات پیش‌عرصه اراعه‌شده توسط محققان، فکر می‌شود که بین ۸ تا ۳۰ درصد افراد طبق معمولً در ساعات بیداری دندان‌های خود را به هم می‌سایند.

ادامه مطلب
امروز اولین اکران تلویزیونی «مصلحت»_تاشکن

به حرف های محققان، در حالی که به خوبی اشکار شده است که اختلال استرس بعد از سانحه می‌تواند به راه حلهای روان‌شناختی، همانند برگشت به قبل، کابوس‌های شبانه، بی‌خوابی و رفتارهای خود تخریب‌کننده ظاهر شود، اما مطالعات مقداری در رابطه تأثیر آن بر سلامت دهان و دندان انجام شده است.

همه افراد حاضر در این مطالعه تحت معاینه قرار گرفتند تا سلامت دندان‌ها و لثه‌هایشان اشکار شود.

سولیس در یک نشریه خبری او گفت: «بهداشت دهان و دندان با این مشکل مرتبط نیست. معاینه پریودنتال، که شامل اندازه گیری پلاک باکتریایی و خونریزی لثه می بود، نشان داد که بیماران مبتلا به اختلال استرس بعد از سانحه و گروه ناظر از سطح سلامت دهان و دندان شبیهی برخوردار بودند.»

ادامه مطلب
چک 4 دلاری استیو جابز در یک حراجی بیشتر از 20,000 دلار قیمت خورد

به حرف های تیم تحقیق، این شرایط می‌تواند به این معنی باشد که دندان قروچه و افزایش درد دندان می‌تواند نشانه‌های هشداردهنده یک مشکل روان‌پزشکی عرصه‌ای همانند اختلال استرس بعد از سانحه باشد.

سولیس او گفت: «به همین علت، ابزارهای غربالگری روانپزشکی باید در مراقبت‌های معمول از بیمار منفعت گیری شود و به بیماران پیشنهاد شود که به جستوجو درمان‌های کمکی باشند.»

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع