خوش آمدید

غذاهای فوق‌فرآوری‌شده می‌توانند عمر را کوتاه کنند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

غذاهای فوق‌فرآوری‌شده می‌توانند عمر را مختصر کنند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، افرادی که بیشترین غذاهای فوق فرآوری شده را مصرف می‌کنند- به طور متوسط هفت وعده در روز- در کل ۴ درصد زیاد تر در معرض خطر مرگ و ۹ درصد زیاد تر در معرض خطر مرگ ناشی از عللی غیر از سرطان یا بیماری قلبی قرار داشتند.

«مینگیانگ سونگ»، محقق ارشد از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «این خطرات بالاتر مرگ به طور عمده ناشی از محصولات آماده بر پایه گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، شکر و نوشیدنی‌های مصنوعی شیرین شده، دسرهای لبنی، و غذاهای صبحانه فوق فرآوری شده می بود.»

غذاهای فوق فرآوری شده زیاد تر از مواد استخراج شده از غذاهای کامل همانند چربی‌های اشباع، نشاسته و قندهای افزودنی تشکیل خواهد شد. آنها این چنین حاوی طیف گسترده‌ای از افزودنی‌ها می باشند تا آنها را خوشمزه‌تر، دلنشین‌تر و پایدارتر کند، از جمله رنگ‌ها، امولسیفایرها، طعم دهنده‌ها و تثبیت کننده ها.

به حرف های محققان، این مثالها شامل محصولات پخته‌شده بسته‌بندی شده، غلات شیرین، محصولات آماده برای خوردن یا گرم کردن، و غذاهای سرد خواهد شد.

ادامه مطلب
پویش ملی «کودک سالم، ایران سلامت» اغاز شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
آخرین مطالب

به حرف های محققان، شواهد در حال افزایش این غذاها را با خطرات چاقی، بیماری قلبی، دیابت و سرطان روده مرتبط می‌دانند. با این حال، تعداد مقداری از مطالعات طویل زمان ربط این محصولات را با خطر کلی مرگ یک فرد بازدید کرده‌اند.

برای این مطالعه، محققان سلامت طویل مدت نزدیک به ۷۵۰۰۰ پرستار زن و نزدیک به ۴۰۰۰۰ متخصص بهداشت مرد را پیگیری کردند.

هر دو گروه در مطالعات بهداشتی جداگانه‌ای شرکت کردند که از اواسط دهه ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۸ انجام شد. هر دو سال، شرکت‌کنندگان اطلاعاتی در رابطه سلامتی و عادات سبک زندگی خود اراعه می‌دادند و هر چهار سال یک‌بار یک پرسشنامه غذایی دقیق را تکمیل می‌کردند.

ادامه مطلب
تصویر روز ناسا: ابرهای هیدروژنی M33

در طول یک دوره پیگیری متوسط ۳۴ ساله، محققان بیشتر از ۴۸۰۰۰ مرگ را شناسایی کردند.

اگرچه افزایش مصرف غذاهای فوق فرآوری شده با افزایش خطر مرگ مرتبط می بود، اما محققان خاطرنشان کردند که این ربط بعد از در نظر گرفتن کیفیت کلی رژیم غذایی افراد، کمتر آشکار شد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

این مطالعه نشان داد که کیفیت رژیم غذایی نسبت به مصرف غذاهای فوق فرآوری شده تأثیر بیشتری بر خطر مرگ زودرس دارد.

به حرف های محققان، این می‌تواند به این معنی باشد که خوردن مقدار بسیاری غذاهای سالم امکان پذیر اثرات زیان اور غذای فوق فرآوری شده را خنثی کند.

این تیم در آخر او گفت: «یافته‌ها از محدود کردن مصرف انواع خاصی از غذاهای فوق‌فرآوری‌شده برای سلامتی طویل‌زمان حمایتمی‌کند و مطالعات آینده برای بهبود طبقه‌بندی غذاهای فوق‌فرآوری‌شده و قبول یافته‌های ما در دیگر جمعیت‌ها الزامی است.»

ادامه مطلب
افت ۳۰ درصدی مقدار عبور کشتی‌های تجاری و باری از دریای سرخ

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع