خوش آمدید

امروز با تبعیض نژادی علمی مواجه هستیم

امروز با تبعیض نژادی علمی روبه رو هستیم_تاشکن


به گزارش تاشکن

 به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا مخبردزفولی در افتتاحیه پنجمین کنگره جهانی امام رضا علیه‌السلام فرمود: دو اتفاق در تاریخ اسلام و ایران افتاده است یکی ورود به اسلام به ایران و ملحق شدن تمدن ایران به جریان بزرگ اسلامی است و فرد دیگر شکل گیری تمدن چند قرنی اسلام است که قسمت قابل توجهی از زیرساخت‌ها و محتوا‌های آن از گنجینه ایران قبل از اسلام فراهم شده است. در این عرصه استاد مطهری گفتن می‌کند عمده دانشمندان و فرهیختگان دوره اسلامی از فلاسفه تا پزشکان حوزه تمدنی ایران کهن بودند.

وی با پافشاری بر الگوبرداری از تاریخ اسلام او گفت: اکنون علم دیگر تنها علم نیست قوت، تسلط و سیطره است. ناظر پیشرفت‌های شگرف در کوانتوم و هوش مصنوعی هستیم، اما در کنار این پیشرفت، ناظر پسرفت در معنویت هستیم و ناظر برگشت انسان به عصر بربریت و جاهلیت هستیم که یقیناً ظاهر مدرن و پسا مدرن اشکار کرده است.

ادامه مطلب
رکوردشکنی ناسا؛ دریافت لیزر فضاپیمای سایکی از فاصله 16 میلیون کیلومتری

رئیس فرهنگستان علوم در ادامه گفت: از طرفی ناظر ناکامی تفکر مدعی غرب هستیم چراکه نسل‌کشی، کودک‌کشی و آزار و صدمه زنان، هتک به دانشگاه، دانشجو و دانشمند پیشرفت نیست.

 مخبردزفولی گفت: جنگ غزه، آخر تاریخ لیبرال دموکراسی ریاکار غرب را نشان داد، تمدنی که در دو سده تازه با نیرنگ و افترا نمادی از آزادی، برابری، دموکراسی و دفاع از حقوق بشر را بافته می بود، در روبه رو چشمان بی فروغ انسان‌های مظلوم رشته شد.

او گفت: اگر تمدنی فقط بر مبنای سپس مادی انسان و پیشرفت مادی بنا شود و از ابعاد روحانی غفلت داشته باشد، چه آن را قبول داشته باشد و چه نداشته باشد همانند نظام‌های غیردینی و سکولار اعم از سرزمین‌های به ظاهر اسلامی و غیر اسلامی، دچار فساد نظر و حرکت خواهد شد و بی‌تمدن می‌شود.

ادامه مطلب
کنداکتور شبکه نمایش تحول کرد

رئیس فرهنگستان علوم او گفت: با این که قرار می بود انسان با حیوان متفاوت باشد، اما امروز انسان دچار بی‌هویتی شده است، حتی هویت جنسی خودش را تشخیص نمی‌دهد و نمی‌خواهد تشخیص دهد، انواع جریان‌های انحرافی و التقاطی از یک سو و زندگی غیرانسانی از دیگر سو و کشتار انسان‌های دیگر و جنگ‌های کوچک و بزرگ از هر طرف بشر را احاطه کرده است.

وی گفت: دست مایه امروز بشر علم و فناوری است در حالی که پیشرفت امروز مرهون تلاش دانشمندان در دوران‌های قبل بوده است، اما سرزمین‌های شمال اجازه نمی‌دهند که سرزمین‌های جنوب از علم منفعت‌مند شوند و به معنی واقعی آپارتاید علمی در حال وقوع است. امروز با تبعیض نژادی علمی روبه رو هستیم و خواص دنیا و سیاستمداران آن نمی توانند بر این نوشته سرپوش بگذارند. آپارتاید علمی مانع پیشرفت عده‌ای و از طرفی جهت بی‌عدالتی، گسترش جنگ و فقر در دنیا شده است.

ادامه مطلب
پرسپولیس 2 - استقلال تاجیکستان 0

مخبردزفولی در ادامه گفت: تعالیم اهل بیت (ع) درست نقطه روبه رو آپارتاید علمی است، مکتب اهل بیت (ع) مکتب جامعی است که دارای ابعاد عقلی، اعتقادی، اخلاقی، جسمی و رفتاری است.

او گفت: وجود امام رضا (ع) در ایران بر پایه اراده الهی صورت گرفته و علتشده که سرزمین گسترده ایران بزرگ را از نظر معنوی، انسانی، ظرفیت علمی و تمدنی برای گسترش فرهنگ اهل بیت به خدمت بگیرد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

رئیس فرهنگستان علوم اضافه کرد: این جریان در دراز زمان با پرورش دانشمندان مسلمان و پیرو اهل بیت (ع) از بین ایرانیان و گستره مرز‌های جغرافیایی در سده‌های سپس علتگسترش تمدن اسلامی و شکوفایی علم و فناوری و سرآمدی در بین ملل شد.

ادامه مطلب
فراخوان جشنواره بین المللی رسانه ای «صبح» انتشار شد

مخبردزفولی گفت: هجرت امام رضا (ع) هجرت تمدن ساز می بود، امروز با منفعت گیری از داشته‌های امام رضا (ع) مجددا می‌توان این نگاه تمدنی را احیا کرد، یقیناً این نگاه تمدنی دارای معیار‌هایی است که باید مورد دقت قرار گیرد.

وی فرمود: نقل تعهدی از امام رضا (ع) وجود دارد که ایشان فرمودند «من در مسجد پیامبر می‌نشستم و دانشمندان که در مسائل در می‌ماندند به من مراجعه می‌کردند، و مسائلشان را نزد من می‌فرستادند و من آنها را حل می‌کردم.» مرحوم شیخ طوسی درمورد امام رضا (ع) نقل می‌کند برای حکمرانی در علم، از جایی که گمان نمی‌دهید داخل شوید، از اهل علم سوال کنید، علم حسنه، عبادت، تسبیح الهی و جهاد است، حلال و حرام در علم معنی دارد، به این علت علم قوت و مرجعیت می‌آورد، اگر این رویکرد را با جریان امروزی منطبق کنیم برکات بسیاری برای سرزمین به همراه داشت.

ادامه مطلب
۷ میلیون تردد زائر اربعین از مرز‌های زمینی کشور

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع