خوش آمدید

این تصویر ترکیبی شامل یک نوردهی بسیار کوتاه است که فقط از سطح خورشید گرفته‌ شده‌ است، اما آنچه را که واقعاً قابل مشاهده بود شبیه‌سازی می‌کند.

AR 3664 در غروب خورشید_تاشکن


به گزارش تاشکن

بزرگ‌تر از زمین می بود. آنقدر بزرگ می بود که درواقع می‌توانستید آن را روی سطح خورشید بدون بزرگ‌نمایی ببینید. حاوی میدان‌های مغناطیسی قوی و درهم پیچیده و این چنین لکه‌های تاریک خورشیدی بسیاری می بود.

با نام AR 3664 به یکی از پرانرژی‌ترین مناطقی که در سال‌های تازه روی خورشید دیده‌ می‌شود، تبدیل شد و مجموعه‌ای از انفجارها را به راه انداخت که تبدیل موجی از ذرات پرانرژی شد. این ذرات به زمین برخورد کردند و شفق‌های قطبی زیبایی تشکیل کردند که امکان پذیر ادامه یابد.

اگرچه مناطق فعال روی خورشید همانند AR 3664 می‌توانند کاملاً خطرناک باشند، اما پرتاب‌های جرم تاجی این منطقه تا این مدت صدمه بسیاری به ماهواره‌های مدار زمین یا شبکه‌های الکتریکی سطح زمین داخل نکرده است.

در عکس روز ناسا چه می‌بینیم؟

در عکس، منطقه فعال عظیم در غروب چند روز پیش از سیویتاوکیا، رم، ایتالیا گرفته‌ شده‌ است.

ادامه مطلب
برجستگی‌ها و رشته‌ها در خورشید فعال_تاشکن
آخرین مطالب

این عکس ترکیبی شامل یک نوردهی زیاد مختصر است که فقط از سطح خورشید گرفته‌ شده‌ است، اما آنچه را که واقعاً قابل مشاهده می بود همانند‌سازی می‌کند.

درنهایت، AR 3664 اکنون درحال دورشدن از زمین است، اگرچه این منطقه امکان پذیر به قدر کافی بماند تا مجدد به اطراف زمین بیاید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

ادامه مطلب
دیدار ماه با ستاره صبح در روز

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع