خوش آمدید

وزیر ارشاد: اجازه پخش فیلم قبل از مجوز را نمی‌دهم

وزیر ارشاد: اجازه پخش فیلم قبل از مجوز را نمی دهم_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش ، برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» با نوشته سیاست‌های فرهنگی سرزمین و به‌مناسبت برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با وجود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

محمدمهدی اسماعیلی در ابتدای برنامه با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: ایستادن امامین انقلاب در قله ادبیات، فرهنگ و مسائل استراتژیک، امتیاز مهم نهضت اسلامی است.

هنگامی وزیر شدم فقط ۳۰میلیارد بودجه کتاب داشتم

او در ادامه خاطرنشان کرد: سال ۱۳۸۴ اقتصاد کتاب در ایران نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و وزارت ارشاد ۸۰ میلیارد تومان بودجه برای تنظیم‌گری در این عرصه داشت، روزی که من به وزارت فرهنگ آمدم، اقتصاد کتاب به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده می بود ولی فقط ۳۰ میلیارد تومان بودجه کتاب در اختیار وزارتخانه می بود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
تردز به ابزار فیلتر کردن عبارت‌های توهین‌آمیز تجهیزمی‌شود_تاشکن

اسماعیلی او گفت: حالت کاملاً به‌هم ریخته می بود یقیناً این قضیه بدون برنامه هم نبوده است چون جریانی فکری، معتقد می بود حکمرانی نظام باید از حوزه فرهنگ زایل شود که در این صورت حاشیه‌های بسیاری به وجود می‌‌آید.

تشکیل کاغذ ایرانی به ۱۳۰هزار تن رسیده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گفتن این که “تشکیل کاغذ در زمان حاضر به ۱۳۰ هزار تن در سال رسیده است و قرار است دو هزار میلیارد تومان هم یارانه به حوزه کتاب تعلق یابد.” گفت: تلاش داریم یارانه به خوانندگان نهایی کتاب تعلق بگیرد به‌طوری که هر کس در هر گوشه ایران بتواند کتاب‌ را از طریق سایت نمایشگاه بخرد و به‌صورت رایگان تحویل بگیرد.

دقت اختصاصی رهبری به کیفیت کاغذ ایرانی

اسماعیلی این چنین به نوشته جالبی حوالی بازدید امروز رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و او گفت: ایشان حتی سپس از شنیدن خبر افزایش تشکیل کاغذ در داخل به نوشته محیط زیست و قطع درختان هم اشاره کردند که گفتم قرار است کارخانه‌های تازه با منفعت گیری از پسماند کاغذ تشکیل کنند.

ادامه مطلب
صف آرایی تیم‌های شمس آذر روبه رو نمایندگان اصفهان _تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وعده وزیر ارشاد برای تشکیل ۳۵۰هزار تن کاغذ ایرانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای کاغذ تحریر به ۱۳۰ هزار تن کاغذ نیاز داریم که به خودکفایی رسیده‌ایم ولی تا دو سال آینده بیشتر از ۳۸۰ هزار تن کاغذ در ایران تشکیل خواهد شد.

حقیقت ممیزی کتاب همانند طنزهایی که می‌سازند نیست

او با گفتن این که پارسال ۱۲۰ هزار مجوز برای چاپ کتاب داده شده که تنها ۲ درصد آنها طی رفت و برگشت‌هایی بوده است و تعداد قلیلی، مجوز نگرفتند او گفت: اگر فردی مجوز نگیرد و کتابش را در اینترنت بگذارد، مسئولیت با خودش است ولی ما مسئولیت مهر وزارت ارشاد را می‌دانیم و مختصر نمی‌آییم یقیناً تمهیداتی اندیشیده شده است تا برای برخی نویسندگان و ناشران، گشایش‌هایی تشکیل شود که حتی شامل نظارت سپس از مجوز هم می‌شود.

ادامه مطلب
ارایه خدمات درمانی رایگان به ۸ میلیون کودک زیر ۷ سال در سرزمین - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

وزارت ارشاد باید در تشکیل پادکست و محتوای تازه هم داخل شود

اسماعیلی افزود: سال‌ها می‌انها گفتند سرانه مطالعه در ایران پایین است ولی اکنون می‌بینیم پادکست‌های مختلفی حتی توسط چهره‌های مشهور تشکیل می‌شود که نسل تازه زیاد تر به آن گرایش دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: باید تحول را بپذیریم و در حوزه تشکیل این‌گونه آثار هم نقش‌آفرینی کنیم یقیناً باید به یک هم‌نشینی بین کتاب به‌شکل سنتی و تازه آن تشکیل کنیم.

محکم روی حرفم هستم و اجازه پخش فیلم قبل از مجوز را نمی‌دهم

او در ادامه گفت: از همان ابتدا محکم ایستادم و گفتم اجازه نمایش عمومی و ارسال فیلم به جشنواره‌های خارجی را قبل از اخذ مجوز پخش نمی‌دهیم یقیناً قبلاً برخی این کار را می‌کردند و حتی از کارشان تمجید هم می‌شد.

ادامه مطلب
اکسپلورر 47 به مدار زمین پرتاب شد

اسماعیلی تصریح کرد: اخیراً دو سه مورد فیلمبرداری بدون مجوز صورت گرفته است که جای گله های از برخی دستگاه‌ها هست ولی با نظارت صورت‌گرفته، حتی سر صحنه جلوی ادامه کار را گرفته‌ایم؛ در یک مورد تازه، گفتم این فیلم همه خط‌قرمزها را زیر پا گذاشته است و دستور برخورد هم دادم.

نظر کتاب وزیر ارشاد در برنامه جهان‌آرا

کتاب «تل‌آویو سقوط کرد» نوشته بانویی لبنانی است که امروز هم در نمایشگاه کتاب و در دست رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد دقت قرار گرفت و وزیر ارشاد مطالعه آن را در برنامه جهان‌آرا هم به مخاطبان پیشنهاد کرد.

کنایه وزیر ارشاد به نظارت غیریکپارچه آثار نمایشی در ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گفتن این که در دهه ۹۰ نظارت بر پلت‌فرم‌های اینترنتی و نمایش خانگی به صداوسیما سپرده شد یقیناً در حکمرانی یکپارچه باید این کار به‌مسئولیت وزارت ارشاد باشد او گفت: آنچه قانون به‌مسئولیت وزارت ارشاد گذاشته است همه و کمال انجام می‌شود، حتی یک بار خودم فیلمی را که مورد انتقاد می بود، دیدم و به همکارانم در شورای نظارت گفتم چرا مجوز صادر کرده‌اند.

ادامه مطلب
«رخنه» سریالی درمورد امنیتی ترین عملیات نفوذ_تاشکن

او افزود: چندین دفعه در جلسات دولت و شورای بالادستی حرف های‌ام تکلیف بسترهای نمایش فیلم و سریال اشکار شود، در وزارت ارشاد هم آمادگی کامل داریم تا کار نظارت را انجام دهیم.

سال ۱۴۰۱ می‌انها گفتند؛ “حال فعالیت نداریم.” ولی دیدیم فرهنگ و هنر رونق گرفت

اسماعیلی با گفتن این که سال ۱۴۰۱ حرف های بودم همراه شوند فعالیت‌هایشان را از سر بگیرند، می‌انها گفتند؛ “حال نداریم برای شما خوش‌رقصی کنیم.” گفت: یقیناً دیدیم که فعالیت‌ها اغاز شد و حوزه فرهنگ و هنر رونق گرفته است.

انتهای مطلب/+

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع