خوش آمدید

ماجرای برگ برنده نمایشگاه کتاب/ چرا پدر موشکی مرد ابدی است؟

ماجرای برگ برنده نمایشگاه کتاب/ چرا پدر موشکی مرد ابدی است؟_تاشکن


به گزارش تاشکن

ـ مجتبی برزگر: نمایشگاه کتاب تهران یک میهمان اختصاصی داشت؛ مردی که نام و یادش ابدی است و افتخاری برای هر ایرانی؛ شهید حسن طهرانی مقدم.

عملیات وعده صادق که هشداری جدّی به همه دشمنان آب و خاک ایران می بود، با موشک‌هایی به وقوع پیوست که پدر موشکی ایران سال‌ها برایش زحمت کشیده می بود و اکنون قطره‌ای از دریای زحمات او در کتاب «مرد ابدی» متجلی شده است.

در پنجمین روز نمایشگاه کتاب، مراسم معارفه کتاب «مرد ابدی» و تشکر از خانواده شهید طهرانی‌مقدم و معصومه سپهری نویسنده این کتاب در نمایشگاه کتاب برگزار شد.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به این مراسم آمده می بود روبه رو دوربین تسنیم به این مسئله اشاره کرد: یکی از برگ‌برنده‌های امسال رونمایی از کتاب‌های خوب و اصیل پرزحمتی است همانند همین کتاب «مرد ابدی» متعلق به اسطوره ملی شهید حسن طهرانی‌مقدم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
صدا و سیما در کانون توجهات بازار رسانه ای مسکو

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درمورد انتشار کردن کتاب «مرد ابدی» پافشاری کرد: جامعه می‌خواهد قهرمانان ملی‌اش را بشناسد و جوانان به‌جستوجو الگو می باشند. ما شخصیت‌هایی همچون شهید حسن طهرانی‌مقدم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را باید به جامعه معارفه کنیم. یکی از ابزارهای معارفه این شخصیت‌های بزرگ، کتاب است، چرا که کتاب هم مانایی و ماندگاری دارد و هم قوت تبیین؛ از این جهت می‌تواند مبنایی برای فیلم‌نامه، سریال و فیلم سینمایی و به‌طورکلی معارفه این شخصیت بزرگ و ملی باشد.

.

وی این چنین خاطرنشان کرد: امروز نه‌تنها سرزمین ما، بلکه کشورهای جبهه مقاومت نیز یک عطشی دارند بدانند طهرانی مقدم کیست و چه شخصیتی دارد، فرآیند ساخت موشک با دست خالی چه بوده است که به‌لطف الهی امروز به این نقطه رسیده‌ایم.

غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی که به مراسم رونمایی از کتاب «مرد ابدی» آمده می بود به خبرنگار تسنیم او گفت: علاوه بر این که ما خودمان در نوشتن تاریخ انقلاب و پژوهش در این عرصه و معارفه شخصیت‌های انقلابی کوتاهی کرده‌ایم و می‌کنیم، در رابطه این‌ها یک عامل دیگر مضاعف گمنام بودن آنهاست، یعنی هم آن کوتاهی‌های ما و هم اقتضای ذاتی کارشان علتناشناخته شدن‌شان بوده است تا جایی که تعداد بسیاری از اینها سپس از شهید شدن تازه شناخته خواهد شد.

ادامه مطلب
بوکسورهای نوجوان ایران در رقابت‌های جهانی ناکام ماندند

سردار علی بلالی مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه به ویژگی‌های شخصیتی شهید حسن طهرانی‌مقدم اشاره و ابراز کرد: جوانان به‌راحتی می‌توانند این قهرمانان واقعی را الگوی خودشان بدانند چون دست‌یافتنی‌اند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

او در خصوص این دست‌یافتنی بودن قهرمانانی واقعی همچون شهید طهرانی‌مقدم پافشاری کرد: به‌علت این که ما حسن طهرانی‌مقدم را به‌طوری معارفه می‌کنیم و این چنین فرمایشاتی که رهبر انقلاب درمورد ایشان داشتند ـ دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا ـ به‌نظر می‌رسد حتماً رسیدن به جایگاه این شخصیت دست‌نیافتنی است، من معتقدم این‌طور نیست.

بلالی این چنین خاطرنشان کرد: حسن طهرانی‌مقدم یک اشکال بزرگ داشت که استقلالی می بود، برای مثالً می‌او گفت؛ “کپسول‌های قرمز آتش‌نشانی همه به‌رنگ آبی شود.”، و همه را رنگ آبی می‌زد، یک عده می‌گویند اشکال است و عده‌ای هم می‌‎گویند اشکال نیست، می‌خواهیم بگوییم حسن آقا دست‌یافتنی است همانند همه دیگر افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند، به همین خاطر است که می‌گویم جوانان ما این شخصیت‌ها را برای خودشان الگو قرار دهند.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی می‌تواند بشریت را تا دو سال دیگر نابود کند

سردار علی فدوی جانشین فرمانده‌کل سپاه روبه رو دوربین تسنیم به این مسئله اشاره کرد: می‌دانید که پاسدارها مهربان‌ترین، خوشحال‌ترین و خنده‌روترین آدم‌های عالم‌اند، اصلاً فردی جمعی از پاسداران را در یک قابِ تصویری قرار دهد احتمالا تعداد بسیاری شگفتی کنند که چرا این‌ها آن‌قدر خوشحال‌اند، به‌خاطر این که همه کار را به‌تعبیر امیرالمؤمنین(ع) تفریح می‌بینند. شهید طهرانی‌مقدم همیشه خوشحال می بود که تکلیفش را انجام می‌دهد حتی لحظه‌ای که به شهادت می‌رسد در بهترین حالت ممکن می بود یعنی در انجام تکلیف مهم خودش.

معصومه سپهری نویسنده کتاب در او مباحثه با خبرنگار تسنیم راجع به دید زیاد شگفت حاج حسن او گفت: خدا را شکر می‌کنم که کاری از زمان حیات شهید طهرانی‌مقدم در مجموعه نگه داری و نشر آثار موشکی هوافضا اغاز شده می بود، چون حسن آقا یک دید زیاد عجیبی داشت و خواهان این می بود حماسه‌ای که هم‌رزمانش آفریده‌اند، ماندگار بماند.

ادامه مطلب
تبعات اقتصادی دو بیماری خاموش/ هزینه‌های کمرشکن دیابت و فشارخون - تاشکن

حمیدرضا مقدم‌فر درمورد فرآیند شکل‌گیری کتاب «مرد ابدی» اظهار کرد: این رمان نزدیک به ۲۰۰۰ صفحه است که هم زندگی این دانشمند برجسته و سردار بزرگ را معارفه می‌کند و هم این که فرآیند شکل‌گیری داستان موشک در ایران را معنی می‌کند، نزدیک به ۱۲ سال تحقیق و پژوهش و نگارش این کتاب طول کشید.

الهام حیدری همسر شهید طهرانی مقدم با تقدیر از نویسنده این کتاب، خاطرنشان کرد: واقعاً جای تبریک دارد از این جهت که خانم سپهری (نویسنده کتاب) روش تحقیقی و پژوهشی را در کتاب «مرد ابدی» جاری کرد، احتمالا یکی از زیباترین و قشنگ‌ترین کتابی را که در رابطه با شهدا آن هم با پژوهش و تحقیق سالیان دراز به حساب می‌آید.

یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است اتکا به ویژگی‌های شخصیتی و کاری امثال شهید طهرانی‌مقدم می‌تواند جامعه را به اهداف خودش نزدیک کند.
وی این مسئله را یادآور شد: شهید طهرانی مقدم به‌واسطه اراده، پشتکار و تلاش و خسته نشدن مثالای مثال‌زدنی است که لازمه امروز جامعه ایرانی برای حل مشکلات است؛ با اتکا به دانش و اراده خودمان و فراگرفتن آنچه ملزوم است و نترسیدن از ناکامی‌ها و توانایی کردن مسیرهای گوناگون به مقصد مهم برسیم.

ادامه مطلب
محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های سرزمین اظهار شد_تاشکن

معارفه کتاب «مرد ابدی» بهانه‌ای شد تا بار دیگر یاد و خاطره پدر موشکی ایران گرامی داشته شود‌.

وجود مسئولان فرهنگی، سیاسی و نظامی در این مراسم اتفاق مهمی می بود و این نوید را داد تا در آینده نزدیک ناظر فعالیت‌های فرهنگی بیشتری با محوریت این قهرمان ملی باشیم، برای مثالً قائم‌مقام وزیر فرهنگ پافشاری کرد که به‌جستوجو ساخت یک فیلم از شهید طهرانی مقدم می باشند.

انتهای مطلب/+

 

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع