خوش آمدید

ایجاد بازار سیاه عمل‌های زیبایی/ جراحی پلاستیک در منزل - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تشکیل بازار سیاه عمل‌های زیبایی/ جراحی پلاستیک در منزل – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، نجات حسینی او گفت: یکی از چالش‌های این روزهای جامعه پزشکی خالی ماندن دوره‌های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی رشته‌های گوناگون است به خصوص جراحی قلب و عروق، جراحی توراکس و جراحی اطفال و برخی از رشته‌های تخصصی که حیاتی است و این سوال نقل می‌شود که چرا پزشکان و یا جراحان که تا سال‌ها پیش مشتاق به گذراندن دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی در حوزه‌های گوناگون بودند امروزه کمتر در این رشته‌ها حاضر خواهد شد.

عضو هیأت مدیره جامعه جراحان ایران، معتقد است علاوه بر این که تعرفه‌های پایین پزشکی در این خصوص تأثیر گذار است، با اهمیت ترین علت دیگر آن را راه میانبری گفتن کنیم که تعداد بسیاری از پزشکان جوان و جراحان عمل های و عمل‌های زیبایی را برای کسب درآمد انتخاب کرده اند.

او گفت: ما اکنون می‌دانیم درصدی از پزشکان جوان از این میانبر منفعت گیری می‌کنند و به جای آنکه دوره‌های تخصصی طی کنند به راحتی و بدون نظارت و پایش به آنها اجازه داده می‌شود که داخل این عرصه بشوند. با ورود این گروه از پزشکان به این عرصه چندین دفعه ناظر بودیم که نتایج این عمل های و عمل‌ها به طور فاجعه باری منفی شده و اکنون زیاد تر عمل‌هایی که پزشکان فوق تخصص زیبایی و پلاستیک انجام خواهند داد عمل‌های ترمیمی است که توسط این افراد انجام شده است.

ادامه مطلب
ترکیب تیم ملی فوتبال ایران روبه رو هنگ کنگ اشکار شد

حسینی در ادامه گفت: عدم دقت به این نوشته مهم جهت شده که ناظر ورود حتی آرایشگرها و تکنسین‌ها به عرصه زیبایی باشیم که در منزل و یا واحدهای استیجاری اداری بیماران را تحت عمل جراحی قرار خواهند داد که این واقعاً تأسف بار است و انتظار ما این است که با این موارد به طور جدی برخورد شود، چرا که این عمل های در جهت خلاف سلامت مردم انجام می‌شود و نقص قوانین در این قسمت، توسط سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، بازدید و از بین بردن شود.

وی با اشاره به این که یکی از دلایل خروج از شرکت در کنگره جامعه جراحان همین نوشته است، افزود: ما نمی‌توانیم ناظر این مورد باشیم که در کنگره جامعه جراحان به جای اراعه مطالب و مقالات تازه و مهم درمانی به سمت موارد اعمال زیبایی کشیده شود که خود تبلیغ غیر مستقیمی است که جراحان جوان را به این سمت می‌کشاند.

حسینی او گفت: ما زیاد تر بر این اصرار داریم که سونامی انجام عمل‌های زیبایی که تعداد بسیاری از آنها نیز غیر الزامی است، باید فروکش گردد. اما وجود برخی از جراحان، پزشکان و دلالان و…، در این عرصه این فضا را برای فرهنگ‌سازی غلط باز گذاشته است. در واقع این گروه از پزشکان با وجود آنکه دوره‌های تخصصی را ندیده اند عمل به عمل‌هایی می‌کنند که بعضی اوقات نتیجه‌های فاجعه باری به جا گذاشته است.

ادامه مطلب
میتسوبیشی اوتلندر تازه در قالب چهار تیپ داخل بازار ایران خواهد شد

او گفت: قرار می بود در این کنگره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران که کاملاً مسلط به این مباحث است حتی به مسائل زیبایی نپردازد و همه او گفت و گو‌ها را حول محور مباحث ترمیمی و درمانی ببرد اما عمل جامعه جراحان ناموافق نیاز واقعی و درمانی پزشکی سرزمین می بود و این نوشته ما را وادار به لغو کنگره جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی از این کنگره کرد.

خواهان همفکری و هماهنگی زیاد تر در کنگره‌های جامعه جراحان هستیم

نایب رئیس جراحان پلاستیک و زیبایی ایران او گفت: در کنگره جامعه جراحان باید هماهنگی بیشتری برای اراعه مطالب باشد و از اراعه مطالب چالش بر انگیز زیبایی توسط گروه‌ها و تخصص‌ها پیشگیری شود، چرا که تخلف و مداخله در عمل های زیبایی در جامعه فراگیر شده است. و از طرفی قوه قضائیه باید در خصوص تخلفات جراحی زیبایی و پلاستیک قانون قوی و جدی داشته باشد.

ادامه مطلب
ترمیم ضایعات نخاعی با سلول‌های بنیادی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی تصریح کرد: مداخله جراحان پلاستیک نما زیاد خطرناک شده و سلامت مردم را به خطر انداخته و این قضیه از بی قانونی نیز فراتر رفته است.

حسینی خاطر نشان کرد: متأسفانه به علت ترویج تب زیبایی در جامعه زیاد از افراد فریب جراحی‌های زیبایی را خورده اند و حتی برای انجام آن عمل به دریافت وام کرده اند! در حالی که مردم برای انجام هرگونه جراحی زیبایی ابتدا باید مشخصات جراح مورد نظر را در سایت سازمان نظام پزشکی چک کنند و ببینند آیا واقعاً این جراح، تخصص خود را در رشته جراحی پلاستیک و زیبایی گرفته و مورد قبول است یا خیر، سپس جهت مشاوره به او مراجعه کنند.

او گفت: متأسفانه به علت افزایش جراحی‌های زیبایی که درصد تعداد بسیاری از آنها الزام ندارند. متقاضی تحت تأثیر تبلیغات فریبنده عمل به جراحی می‌کند که تبدیل انتخاب مراکز جراحی غیر استاندارد و انجام جراحی توسط افراد ناوارد و غیر متخصص می‌شود. در اخبار می‌شنویم این متقاضیان چه مقدار دچار عوارض و حتی مرگ خواهد شد و ما نباید در کنگره‌های جامعه جراحان این گونه اعمال را اراعه کنیم که خود تبلیغ غیر مستقیم این عمل‌ها است و از طرفی جراحان جوان را تشویق می‌کند بدون گذراندن دوره فوق تخصصی از طریق میانبر زدن به این اعمال جراحی زیبایی رو بیاورند.

ادامه مطلب
رادیو برنامه های شب یلدا را خبرداد

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در آخر تصریح کرد: به علت نیازهای کاذب و زیاد در عرصه جراحی‌های پلاستیک و زیبایی متأسفانه این حیطه دچار بازار سیاه شده و حتی افرادی در این حوزه باندهای مافیایی راه اندازی داده اند و به کلمه مشتری جذب کرده و دلالی می‌کنند. این یک زنگ خطر بزرگ و هشدار آمیز است چرا که این معضل علتشده جهان به سمت علم کاذب برود و این علم کاذب در حوزه علوم اجتماعی و علوم پزشکی زیاد در حال گسترش است و این چنین علتمی‌شود تجهیزات پزشکی و دارویی ما در این حوزه صرف شود و افرادی که حتی جراح نیستند به خود اجازه خواهند داد بر صورت بیمار برش داده و عمل به اعمال جراحی زیانبار بکنند. لذا ما از قانون‌گذاران و قوه قضائیه خواهش می‌کنیم در امر نظارت و مجازات مداخله گران عمل قانونی مناسب صورت گیرد تا هر فردی نتواند خارج از تخصص علمی خود با تشکیل پیج‌هایی در فضای مجازی با فریب کاری در کار درمان و سلامت مردم دخالت کند. یک علت عمده آن عدم قانون مجازات مناسب است که قضات نمی توانند دستور قضائی مشابه با جرم را صادر کنند.

همه جراحان اطلاعات جامعی از عمل‌های زیبایی ندارند

محمدرضا قاضی سعیدی عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران او گفت: همه ما پیش از دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک، جراح عمومی بوده ایم و به خوبی مقدار توانایی و دانش جراحان عمومی را می‌دانیم.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی گروک از این بعد خلاصه اخبار را در ایکس اراعه می‌کند_تاشکن

او گفت: یک جراح عمومی بر پایه قوانین و آئین نامه‌های وزارت بهداشت امکان انجام اعمال زیبایی را به طور تام نداشته و اطلاعات کافی از جراحی زیبایی صورت، پلک و بینی ندارد و این نوشته را مردم هم باید بدانند. متأسفانه زیاد تر مردم در شبکه‌های مجازی فریب تبلیغات برخی پزشکان را خورده و خود را زیر تیغ عمل جراحی توسط آنها می‌برند. او گفت و گو ما این است که مردم قبل از این که عمل به عمل جراحی کنند نام پزشک خود را در سازمان نظام پزشکی جستجو کنند و در صورتی که به داشتن تخصص توسط او یقین شدند سپس عمل به انجام عمل‌های زیبایی کنند. چرا که عوارض برخی از این عمل‌ها زیاد بالا است و می‌تواند تا مرز از بین رفتن زیبایی فرد برای همیشه پیش برود. یکی از ماموریت های ذاتی انجمن ما نگه داری سلامت مردم است و در همین جهت باید این نوشته را به مردم گوشزد کنیم که برای درمان خود پیش چه پزشکی مراجعه کنند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع