خوش آمدید

سریالی در تلویزیون تبدیل به مسابقه می‌شود

سریالی در تلویزیون تبدیل به مسابقه می شود_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش ، نشست «اقتباس نوجوانانه» با بازدید سریال «هیس هیچی نیس!» روز قبل ۲۳ اردیبهشت با وجود زینب یزدانی سردبیر سریال، سمانه حسینی مدیر انتشارات مهرک و سورنا جوکار مدیر محتوایی انتشارات مهرک روز قبل در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

یزدانی سردبیر و سرپرست پژوهشگران سریال درمورد سریال «هیس هیچی نیس» و نسبت آن با کتاب «سرگذشت استعمار» فرمود: انچه ما خواستیم در قصه سریال بگوییم زیاد دلنشین در کتاب روایت شده می بود و کتاب فرم خوبی داشت سپس این سوال برای ما پیش آمد که به تاریخ ایران بپردازیم یا جهان و تصمیم گرفته شد به تاریخ جهان بپردازیم. 

وی درمورد بازخوردهای این سریال با پخش نزدیک به ۱۰ تکه از مجموعه فرمود: بازخوردها زیاد خوب می بود هم منتقدان و هم مخاطب تاثییر یعنی نوجوانان این کار برایشان موضوعیت اشکار کرده است. برای ما زیاد مهم می بود مخاطب نوجوان بتواند به یک تحلیلی برسد خدا را شکر بچه ها عین انچه را که مقصد مجموعه می بود فهمید شده بودند.

ادامه مطلب
وجود رییس فدراسیون فوتبال در تمرین تیم ملی

سرپرست پژوهشگران سریال «هیس هیچی نیس» درمورد تنوع آیتم های مجموعه فرمود: فضای رسانه ای دنیا برای کودک و نوجوان به سمت کارهای با ریتم بالا می رود. ما فهمید شدیم ذایقه مخاطب ما هم ان فضا را بهتر می پسندد و این اتفاق با آیتم های متنوع ممکن شد. 

یزدانی این چنین خبر داد: یک مسابقه تلویزیونی اماده می کنیم که بچه ها می توانند در ان شرکت کنند و پیوستی رسانه ای داریم که چرخه کاملی با منفعت گیری از کتاب، سریال و مسابقه است.

ادامه مطلب
مهدی قایدی در بین ۵ ستاره برتر جام ملت‌های آسیا قرار گرفت

در ادامه حسینی مدیر انتشارات مهرک فرمود: برخی کتاب های نوجوان دنیای تصویری خوبی را خلق کرده اند و درمورد انها می توان به این نتیجه رسید که به فیلم یا سریال تبدیل شوند.

در قسمت دیگر جوکار درمورد لزوم مراعات روال کلاسیک داستان در قصه ها فرمود: انچه امروز زیاد در ادبیات و سینما و سریال باب شده است معروف به «آخر باز» است اما زیاد تر آخر ولنگار و نوعی شلختگی است. اگر به «هری پاتر» و «ارباب حلقه ها» نگاه کنید سیر کلاسیک داستان را مراعات کرده است که از یک نقطه، اغاز می شود اوجی دارد و یک آخر دارد که آخر نشاط هم هست و تلخ نیست اما همین در ادبیات ما از بین رفته است در حالیکه نوجوان مدام جستوجو آخر روشن و یا قهرمان است ما در انتشارات مهرک جستوجو همین داستان کلاسیک و سنتی هستیم.

ادامه مطلب
تغییرات در سازمان نظام پرستاری/ استعفا سپس از ۶ ماه ریاست! - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

سریال نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به گفتن نخستین محصول مرکز تولیدات نوجوان سوره توسط سازمان سینمایی سوره به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد و کارگردانی حسین حقانی با نگاهی طنز به رویدادهای تاریخی جهان ساخته شده و اثری اقتباسی از کتاب ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» مهدی میرکیایی است و شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۸ از شبکه دو سیما و چهارشنبه تا جمعه ساعت ۲۱ از شبکه امید پخش می‌شود.

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع