خوش آمدید

سالمندی در آینده نه‌ چندان دور به ابر چالش کشور تبدیل می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سالمندی در آینده نه‌ چندان دور به ابر چالش سرزمین تبدیل می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی آشوبی سپس از ظهر دوشنبه در اجلاس شبکه تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت (SDH) سرزمین در سالن همایش‌های دهکده ساحلی انزلی اظهار کرد: حاکمیت سلامت در جامعه وابسته به مداخلات بسیاری بوده که تحول آن‌ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت مردم و جامعه مقصد، مؤثر می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با گفتن این که نظام سلامت برای رشد و اعتلای خود امروزه در تعداد بسیاری از اوقات با چالش‌ها و موانعی روبرو است، او گفت: بازدید‌های عمیق و اراعه راهکار برای برون‌رفت از چالش‌ها زیاد اهمیت دار، ازاین‌رو مراکز تحقیقاتی باید با کنکاش و پژوهش حوالی آن، گامی روبه‌جلو در رابطه با آن‌ها بردارند.

آشوبی با گفتن این که افت نرخ باروری در سرزمین و گیلان از عوامل اجتماعی مؤثر در سلامت است، اضافه کرد: افت زاد و ولد یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های نظام سلامت در دنیا و ایران است.

ادامه مطلب
«ایران دوست داشتنی» تلویزیون از امشب اختصاصی و زنده می شود

وی از انجام نزدیک به ۲ هزار فقره تحقیقات در حوزه باروری در سرزمین خبر داد و افزود: این مقدار تحقیقات از سال ۹۶ تا بحال انجام شده که باید نتایج و مقدار تأثیرگذاری و اثربخشی آن در جامعه مورد برسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با گفتن این که این استان پایین‌ترین نرخ باروری را دارد، او گفت: ما مطرح پیشنهادی به وزارت بهداشت و سازمان برنامه مبنی بر بیمه و پرداخت حقوق به زنان خانه‌دار غیر شاغل صاحب فرزند را داده و در آن پافشاری کردیم که به ازای هر یک فرزند، ضمن پرداخت حقوق، سن بازنشستگی هم به‌تناسب آن افت اشکار کند.

ادامه مطلب
ساعت هوشمند Fossibot W101 با قابلیت تشخیص سختی خون معارفه شد

آشوبی با گفتن این که مطرح حمایتی حقوق مند کردن مادران باردار از دانشگاه علوم پزشکی گیلان موردقبول واقع نشد، اضافه کرد: بیمه فراهم اجتماعی روستاییان و عشایر این مطرح را اجرایی کرد و خوشبختانه این بیمه برای زنان غیر شاغل دارای حداقل سه فرزند در حال اجرا است.

وی سالمندی را چالش بعدی در حوزه جمعیت برشمرد و افزود: بحران سالمندی یکی از چالش‌های مهم نظام سلامت است که باید مورد دقت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با گفتن این که سالمندی شاخصی هزینه‌بر است، او گفت: تعداد بسیاری از استان‌های شمالی و این چنین استان‌های غیر مولد با اتفاق سالمندی روبه رو می باشند.

آشوبی با گفتن این که سالمندی ۸۰ درصد کل منبع های نظام سلامت را به خود تعلق می‌دهد، اضافه کرد: سالمندی در آینده نه‌چندان دور به ابر چالش سرزمین تبدیل می‌شود و باید مراکز توان‌بخشی را همچون مراکز بیمارستانی و درمانی در مناطق گوناگون تشکیل کنیم.

ادامه مطلب
دانلود بازی موبایلی Torque Burnout_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی با گفتن این که تحقیقات در حوزه سالمندی کاربردی نیست، افزود: اگر هم تحقیقاتی در این رابطه وجود دارد تا این مدت موردپذیرش تصمیم گیران و سیاست‌گذاران قرار نگرفته است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع