خوش آمدید

میان استفاده از اینترنت و زندگی بهتر رابطه وجود دارد

بین منفعت گیری از اینترنت و زندگی بهتر رابطه وجود دارد_تاشکن


به گزارش تاشکن

محققان در مطالعه‌ای بر روی نزدیک به ۲.۴ میلیون نفر در بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۱ با حداقل سن ۱۵ سال، دریافتند که دسترسی به اینترنت و منفعت گیری از آن با افزایش بهزیستی یا سلامت یا کیفیت زندگی (Wellbeing) رابطه دارد. یقیناً پژوهشگران هشدار داده‌اند که با دقت به افزایش اختلاف‌نظرها حوالی تاثییر این فناوری به‌خصوص بر جوانان، نمی‌توان نتیجه‌گیری‌های کلی و همگانی انجام داد.

به‌گزارش گاردین، پژوهشگران مؤسسه اینترنت آکسفورد، از زیرمجموعه‌های دانشگاه آکسفورد، با بازدید افراد گوناگون از ۱۶۸ سرزمین دنیا می‌گویند افرادی که از اینترنت منفعت گیری می‌کنند، طبق معمولً حالت زندگی بهتری دارند. محققان مدعی‌اند افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، در همه کشورها ۸.۵ درصد رضایت بیشتری از زندگی داشته‌اند. این چنین آن‌ها ۸.۳ درصد ازمایش ها مثبت بیشتری را پشت‌سر گذاشته‌اند.

ادامه مطلب
برگشت نخستين گروه حجاج خراساني به وطن از یکم تيرماه/ مستقبلین به فرودگاه نیایند_تاشکن

پروفسور «اندرو پرزی‌بیلسکی» از دانشگاه آکسفورد که از محققان این پژوهش بوده است، می‌گوید: «تجزیه‌وتحلیل ما اولین مثالای است که وجود یا عدم وجود رابطه بین دسترسی به اینترنت [ثابت]، دسترسی به اینترنت موبایل و منفعت گیری منظم از اینترنت را در سطح جهانی با بهزیستی آزمایش می‌کند.»

بین منفعت گیری از اینترنت و زندگی بهتر رابطه وجود دارد_تاشکن ۱۴

تحقیق درمورد رابطه بین اینترنت و حالت زندگی چطور انجام شد؟

از شرکت‌کنندگان در این تحقیق درمورد دسترسی به اینترنت و منفعت گیری از آن، و این چنین هشت شاخص گوناگون بهزیستی نظیر رضایت از زندگی، حالت زندگی اجتماعی، هدفمندی در زندگی و حس بهزیستی اجتماعی سوال می‌شد. آن‌ها این چنین عواملی نظیر درآمد، تحصیلات، مشکلات سلامتی و حالت روابط عاطفی را که می‌توانست بر نتایج تحقیق تأثیر بگذارد، در نظر گرفتند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
شفق قطبی گنبدی شکل در آسمان_تاشکن

در نهایت اشکار شد که بین ربط با اینترنت و بهزیستی ۸۴.۹ درصد رابطه مثبت، ۰.۴ درصد رابطه منفی و ۱۴.۷ درصد رابطه‌ای بدون قیمت آماری بالا وجود داشت. یقیناً این تحقیق موفق نشد رابطه علت و معلولی بین این دو مقوله اشکار کند. این پژوهش فقطً رابطه همبستگی را مشخص می کند.

افزون‌براین، محققان بازدید نکردند که افراد چه زمان در اینترنت زمان می‌گذرانند یا از آن برای چه اموری منفعت گیری می‌کنند. پرزی‌بیلسکی می‌گوید: «اگر می‌خواهیم دنیای آنلاین را برای جوانان ایمن‌تر کنیم، نمی‌توانیم با عقاید قبلی و راهکارهای کلی جلو برویم. باید یقین شویم که ذهن‌مان می‌تواند توسط داده‌ها تحول کند.»

نتایج پژوهش حاضر در مجله Technology, Mind and Behaviour انتشار شده است.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
قهرمانان لرستانی سهم عمده ای در کسب مدال‌های پاراآسیایی هانگژو داشتند

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع