خوش آمدید

کوالکام انتظار ندارد پس از سال 2024 درآمدی از هواوی داشته باشد

کوالکام انتظار ندارد بعد از سال ۲۰۲۴ درآمدی از هواوی داشته باشد_تاشکن


به گزارش تاشکن

بعد از تشدید ممنوعیت‌های صادرات تراشه توسط ایالات‌متحده علیه هواوی، کوالکام در پرونده مالی تازه خود خبرداد که انتظار ندارد بعد از سال ۲۰۲۴ هیچ‌گونه درآمدی از فروش قطعات به هواوی به‌دست آورد.

بر پایه گزارش گیزموچاینا، وزارت بازرگانی ایالات‌متحده مجوز کوالکام را برای اراعه محصولات گوناگون همانند مدار مجتمع (IC) تراشه‌های ۴G و WiFi به هواوی و شرکت‌های وابسته آن لغو کرد. این عمل درواقع دنباله ممنوعیت سال ۲۰۱۹ شرکت‌های آمریکایی همانند کوالکام از فروش تراشه‌های ۵G خود به هواوی محسوب می‌شود.

ممنوعیت کوالکام از اراعه محصولات خود به هواوی

اکنون با این ممنوعیت تازه، کوالکام اساساً نمی‌تواند محصولات مهم خود همانند پردازنده‌های تلفنهای هوشمند را در اختیار غول چینی قرار دهد. یقیناً این ممنوعیت تنها به کوالکام محدود نیست.

کوالکام انتظار ندارد بعد از سال ۲۰۲۴ درآمدی از هواوی داشته باشد_تاشکن ۱۴

در سال ۲۰۲۰، ایالات‌متحده خبرداد که شرکت‌های خارجی که از تجهیزات ساخت تراشه آمریکایی منفعت گیری می‌کنند، قبل از فروش تراشه‌ها باید مجوز دریافت کنند. این مجوزها اکنون برای کوالکام و اینتل لغو شده است.

ادامه مطلب
سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش همه کالاها به هواوی شد_تاشکن
آخرین مطالب

یقیناً اینتل تصریح کرد که این دستور برای لغو مجوز صادرات اقلام مرتبط با مصرف‌کنندگان در چین اعمال می‌شود. از آنجایی که این ممنوعیت اقلام مرتبط با مصرف‌کننده را مقصد قرار می‌دهد، این گمان وجود دارد که اینتل تراشه‌های لپ‌تاپ را به هواوی اراعه نکند. بااین‌حال، هم چنان این شرکت باید بتواند تراشه‌هایی را برای مصارف دیگر ازجمله تراشه‌های سرورهای مراکز داده صادر کند.

در جواب به این ممنوعیت، وزارت خارجه چین خبرداد که این سرزمین قاطعانه با سوءاستفاده از کنترل‌های صادراتی برای سرکوب ناعادلانه شرکت‌های چینی توسط ایالات‌متحده ناموافق است.

ادامه مطلب
غربالگری بیماری SMA در سرزمین/ جزئیات برنامه وزارت بهداشت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع