خوش آمدید

جایگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی ایران در اهدای عضو از مرگ قلبی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

جایگاه اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی ایران در اهدای عضو از مرگ قلبی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مشکی، روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم بزرگداشت هفته اهدای عضو و روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج در دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به مسائل بیماران خاص و صعب العلاج که باید تا آخر عمر تحت درمان و کنترل قرار گیرند، او گفت: مشکلات این بیماران و رنجی که تا آخر عمر می‌کشند بر فردی پوشیده نیست، این چنین باید هزینه‌های زیاد سنگین درمان و دارو و تجهیزات پزشکی نیز به مشکلات این بیماران اضافه کرد.

وی با اشاره به دغدغه رهبری که فرموده اند باید کاری کنیم که بیمار جز رنج بیماری درد و دغدغه فرد دیگر نداشته باشد، افزود: دقت نظام سلامت بر افت رنج و درد بیماران خاص و صعب‌العلاج متمرکز شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به هماهنگی با سازمان‌های بیمه‌گر برای تسهیل در روال رسیدگی به دارو و درمان بیماران خاص از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان تهران، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران سپس از دانشگاه شیراز در عرصه اهدای عضو از جایگاه برتری برخوردار است و در عرصه اهدای عضو از مرگ قلبی در سرزمین و جهان در جایگاه اختصاصی‌ای قرار دارد.

ادامه مطلب
مساوی چین و لبنان در بازی دوم گروه A جام ملت‌های آسیا

مشکی با اشاره به عمل های واحد فراهم آوری در بیمارستان فیروزگر با انجام اهدای عضو از مرگ قلبی به خصوص بعد از آمبولی ریه که برای نخستین بار در سرزمین صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: عمل های اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی ایران زیاد رو به پیشرفت است.

در ادامه، کرمانچی رئیس اداره توانبخشی وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت اراعه خدمات توانبخشی در اهدای عضو، او گفت: این خدمات جزو حلقه مفقوده نظام سلامت به حساب می‌آید و در تلاش هستیم تا مراکز این خدمات در سرزمین افزایش یابد.

ادامه مطلب
5 توصیه‌ برای پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با گرما

او گفت: جراحی‌های زیاد مهمی در سرزمین به اختصاصی در حوزه اهدای عضو انجام می‌شود که نیازمند اراعه خدمات بازتوانی قلبی و توانبخشی است تا بهترین نتایج از این چنین جراحی‌هایی برای بیماران حاصل شود.

این چنین، سام زراعتیان نژاد دوانی رئیس قسمت فراهم اوری اعضا و نسوج دانشگاه علوم پزشکی ایران، به تشریح اراعه خدمات و پیشرفت‌های اهدای عضو در طول ۸ سال قبل در دانشگاه پرداخت و او گفت: بهترین انگیزه برای پیشرفت‌های اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی ایران، خانواده اهداکنندگان و دریافت کنندگان اعضا می باشند، به طور مثال برای اهدای عضو از بیمار مرگ قلبی که یک ماه پیش صورت پذیرفت و فرد نیز دچار آمبولی ریه شده می بود یک تیم ۱۵۰ نفره تلاش کردند تا یک اهدای نادر در جهان صورت پذیرد.

در ادامه مراسم بزرگداشت هفته اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی ایران، دو نفر از اعضای خانواده‌های اهداکننده عضو، به گفتن خاطراتی از بیمار اهداکننده خود پرداختند.

ادامه مطلب
ژاپنی‌ها با باخت به اسپانیا جام جهانی زیر ۱۷ سال را از دست دادند

در این مراسم گزارش شبکه Press TV از بازتاب بین‌المللی نخستین پیوند اعضای بیمار آمبولی ریه و ایست کامل قلبی به گفتن یک دستاورد ملی در بیمارستان فیروزگر دانشگاه علوم پزشکی ایران به نمایش در آمد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع