خوش آمدید

پمپ انسولین

FDA آمریکا در پی صدمه به بیماران، دستور توقف یک اپ مخصوص دیابت را صادر کرد_تاشکن


به گزارش تاشکن

سازمان غذا و دارو ایالات متحده به‌تازگی دستور توقف فعالیت یک اپلیکیشن اختصاصی برای iOS را صادر کرده است که به حرف های صدها بیمار مبتلا به دیابت، جهت ابراز صدمه به آنها شده‌است. اگرچه این صدمه‌ها به موارد جدی ختم نشده؛ اما دستور صادر شده از سوی این نهاد در بیشترین سطح هشدار بوده است.

چطور یک اپ توانسته جهت صدمه به بیماران دیابتی شود؟

سازمان FDA اخیراً گزارش داده است که حداقل ۲۲۴ بیمار مبتلا به دیابت صدمه‌های مرتبط با منفعت گیری از یک اپلیکیشن معیوب iOS را گزارش داده‌اند و همین قضیه علتشده تا فراخوانی برای توقف فعالیت این برنامه صادر شود. اپلیکیشن مذکور ماموریت مدیریت دستگاه‌های تجویز خودکار انسولین را برعهده داشته و انگارً به‌علت یک باگ، جهت نقص فنی در این دستگاه‌ها شده‌است.

ادامه مطلب
تلویزیون برای سالگرد شهادت حاج قاسم چه تدارک دیده؟

به‌واسطه دستور تازه سازمان غذا و دارو آمریکا، شرکت Tandem Diabetes Care که دفتر مهم آن در ایالت کالیفرنیا قرار دارد، ناچار شده‌است تا انتشار کردن نسخه ۲.۷ از اپلیکیشن iOS خود تحت گفتن t: connect را متوقف سازد. برنامه اشاره شده همراه با دستگاه t: slim X2 مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد که یک پمپ خودکار انسولین به‌شمار می‌رود. مشکل فنی رخ‌داده در این برنامه علتتوقف و راه‌اندازی مجدد پی‌درپی آن شده‌است که نهایتاً عمر باتری پمپ انسولین متصل به آن از طریق بلوتوث را به‌طور محسوسی افت داده است.

FDA آمریکا در پی صدمه به بیماران، دستور توقف یک اپ مخصوص دیابت را صادر کرد_تاشکن ۱۴

مطابق بیانیه انتشار شده از سوی شرکت سازنده محصول، تخلیه سریعتر از انتظار باتری پمپ انسولین علتخاموش شدن آن شده‌است؛ اما بیماران پیش از این رخداد توسط هشدار و نوتیفیکیشن مطلع شده‌اند. این چنین پیشنهاد شده‌است تا همه کاربران اپلیکیشن مذکور عمل به آپدیت آن به نسخه ۲.۷.۱ کنند که باگ مورد او گفت و گو در آن رفع شده‌است. اگرچه جمع‌آوری محصول فیزیکی از بازار صورت نگرفته؛ اما FDA هشدار کلاس ۱ را در ربط با مشکل تازه اظهار کرده است که بیشترین سطح هشدار از سوی این نهاد محسوب‌می‌شود و نشان‌دهنده خطر بالقوه و گمان ابراز مرگ‌ومیر بر تاثییر مشکلات محصولات است.

ادامه مطلب
کمیته انضباطی آرای صنعت نفت آبادان و شمس آذر قزوین را صادر کرد_تاشکن
آخرین مطالب

خاموش شدن سریعتر از انتظار پمپ انسولین می‌تواند تجویز این دارو را با مشکل روبه رو سازد و بیماران را در معرض کم شدن سطح قند خون قرار دهد؛ عارضه‌ای که در شرایط حاد و شدید می‌تواند صدمه جدی به‌جستوجو داشته‌باشد و بیماران را ناچار به مراجعه به مراکز درمانی کند. تا بحال گزارش فوت ناشی از این مشکل انتشار نشده؛ اما شرکت سازنده پافشاری کرده است که در صورت خاموش شدن پمپ زمان خواب و عدم آگاهی بیمار، گمان ابراز عواقب جبران‌ناپذیر وجود دارد.

ادامه مطلب
چالشی به نام فقدان تنوع در بازیگری| عاطفه باقری: بازیگری در ایران متکی بر مکتبهای شناخته شده نیست

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع