خوش آمدید

جراحان ایران امروزه با مشکلات متعددی مواجه هستند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

جراحان ایران امروزه با مشکلات بسیاری روبه رو می باشند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه پایانی کنگره جامعه جراحان ایران آمده است: چهل و پنجمین کنگره سالانه جراحان همزمان با چهلمین سالگرد تأسیس این جامعه وزین علمی در روزهای ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

قبل از هر چیز ملزوم است از زحمات و تلاش مستمر همکارانم در هیأت مدیره، کمیته‌های علمی و اجرایی، دبیران علمی و اجرایی کنگره و کارکنان دبیرخانه کنگره سپاسگزاری کنم که بدون همت ایشان برگزاری این اتفاقات بزرگ علمی ممکن نبوده است.

این چنین باید از شراکت مؤثر انجمن‌های علمی، گردانندگان و اعضای میزگردها و سخنرانان محترم سپاس کنم که برخی از آنان رنج سفر را هموار نموده و همه انها قدم رنجه کردند. همکاری مرکز همایش‌های رازی نیز در برگزاری این اتفاقات با لیاقت تقدیر است.

این کنگره که با شراکت ۱۵ انجمن علمی، ۱۱۴ میزگرد، ۱۷۴ سخنرانی و ۱۳۹ مقاله با وجود بیشتر از ۶۰۰ سخنران برگزار شد، نکات مثبتی داشت که با اهمیت ترین آنها وجود دیدنی همکاران در برنامه‌های سالن‌های مهم و جانبی با بیشتر از دوهزار و پنجاه نفر ثبت نام کننده، منفعت گیری از اساتید جوان‌تر، برنامه علمی پربار و به‌روز و جلسات متعدد چند رشته‌ای می بود.

ادامه مطلب
منچستریونایتد از وستهم ناکامی خورد
آخرین مطالب

یقیناً مشکلاتی نیز در این همایش بزرگ وجود داشت که برخی خارج از حیطه اختیار جامعه جراحان می بود و برای برخی باید طرحی نو در انداخت که از گروه دوم می‌توان به وجود کمرنگ همکاران جوان و دستیاران اشاره کرد. این چنین عدم وجود گروهی از همکاران به رغم تنظیم برنامه و در نظر گرفتن ملاحظات آنان خارج از انتظار می بود.

جراحان ایران امروزه با مشکلات بسیاری روبرو می باشند که علتمی‌شود نتوانند خدمات درمانی را آن طور که باید و احتمالا به مردم اراعه کنند. این مشکلات از ورود به دوره دستیاری تا اواخر دوره کاری روبروی جراحان قرار دارد و نگرانی از بابت آینده این قسمت عظیم جامعه پزشکی موضوعی جدی است.

ادامه مطلب
ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا_تاشکن

مشکلاتی همانند عدم اقبال به رشته‌های پرزحمت و در عین حال مورد نیاز، مطرح اجباری با شرایط نامناسب، افتامکانات و تجهیزات و تعرفه‌های غیر واقعی از این دسته مشکلات می باشند. شکی نیست که همکاران من در سراسر سرزمین آنچه در توان دارند برای خدمت به مردم به کار می‌گیرند ولی عدم دقت به مشکلات آنان علتافت این خدمات در بلند زمان خواهد شد.

ما به گفتن قسمت بزرگی از جامعه پزشکی ایران ماموریت خود را برای نگه داری و ارتقا کیفیت و خدمات سلامت انجام خواهیم داد و انتظار داریم سیاست‌گذاران و مسئولان نیز به ماموریت های خود عمل کنند تا مسیر سلامت مردم هموار باشد و در زمان بیماری رنجی جز بیماری نداشته باشند.

در آخر با گرامی‌داشت یاد همکاران درگذشته جامعه جراحان و سپاس از همراهان، امیدوارم جامعه پزشکی و جراحی سرزمین هم چنان شکوفا و بالنده حرکت رو به رشد خود را ادامه داده و کنگره سالیانه در سال‌های سپس با شکوه زیاد تر برگزار گردد.

ادامه مطلب
مودم 5G اسنپدراگون X80 کوالکام با حمایتاز ربط ماهواره‌ای معارفه شد

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع