خوش آمدید

اپل هوش مصنوعی رونویسی صدا و خلاصه‌سازی را به iOS 18 می‌آورد

اپل هوش مصنوعی رونویسی صدا و خلاصه‌سازی را به iOS 18 می‌آورد_تاشکن


به گزارش تاشکن

اپل سخت در تلاش است تا قابلیت‌های هوش مصنوعی را به دستگاه‌های خود اضافه کند. اکنون در گزارش جدیدی حرف های شده که به گمان زیادً اواخر سال جاری میلادی، غول فناوری قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی رونویسی صدا و خلاصه‌سازی را به تعداد بسیاری از دستگاه‌های خود اضافه خواهد کرد.

AppleInsider به نقل از افراد آشنا به نوشته گزارش داده است که اپل برای چندین سیستم عامل نسل بعدی خود، روی قابلیت‌های هوش مصنوعی رونویسی صدا و خلاصه‌سازی کار می‌کند. انتظار می‌رود که این ویژگی‌هایی تازه در اپلیکیشن‌هایی همانند Notes و Voice Memos علتبهبود توانایی کاربران شوند.

اپل انگارً هم‌اکنون درحال آزمایش این قابلیت‌ها است و تصمیم دارد در اواخر سال ۲۰۲۴ آن‌ها را به iOS 18 اراعه کند. این چنین انتظار می‌رود که آن‌ها به برنامه‌های وابسته در macOS 15 و iPadOS 18 نیز راه اشکار کنند.

ادامه مطلب
اپل بعد از معارفه Apple Intelligence مجدد دومین شرکت باارزش جهان شد_تاشکن

اپل هوش مصنوعی را به Notes و Voice Memos می‌آورد

اپل هوش مصنوعی رونویسی صدا و خلاصه‌سازی را به iOS 18 می‌آورد_تاشکن ۱۴

اپلیکیشن پیش‌فکر Voice Memos که در اکثر دستگاه‌های اپل وجود دارد، به گمان زیادً جزو اولین برنامه‌هایی خواهد می بود که این قابلیت‌ها را دریافت می‌کند. نسخه‌های اولیه این برنامه یک رونوشت از صداهای ضبط‌شده را اراعه می‌کنند، که کارکرد آن شبیه ویژگی Live Voicemail تازه این شرکت است.

این چنین قابلیت رونویسی صدا در کنار خلاصه‌سازی به نسخه بعدی اپ Notes نیز راه اشکار می‌کند. به حرف های افرادی که به گسترش اپلیکیشن‌های اپل آشنا می باشند، نسخه‌های پیش از انتشار کردن هر دو برنامه دارای یک دکمه رونویسی اختصاصی به شکل حباب چت‌ها می باشند که با ضربه‌زدن روی آن، رونویسی از صدای‌ضبط‌شده نمایش داده خواهد شد. با وجود این قابلیت‌ها، انتظار می‌رود که اپلیکیشن Notes داخلی اپل به یک ابزار کاربردی واقعی تبدیل شود.

ادامه مطلب
آیفون تاشو به گمان زیادً در سال 2026 معارفه می‌شود

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل، اغاز این ماه پافشاری کرد که ویژگی‌های هوش مصنوعی این شرکت «تمرکز تزلزل‌ناپذیری بر نگه داری حریم خصوصی» خواهند داشت. این چنین مقالات تحقیقاتی خود اپل مشخص می کند که این شرکت خواست‌های ساده هوش مصنوعی را مستقیماً روی دستگاه پردازش می‌کند، درحالی که خواست‌های پیچیده‌تر به یک سرور شخص ثالث ارسال خواهد شد.

Notes و Voice Memos تنها برنامه‌هایی نیستند که شایعه شده است از هوش مصنوعی در iOS 18 منفعت می‌برند. گزارش‌های فرد دیگر نیز نشان خواهند داد که اپل درحال برنامه‌ریزی برای معارفه ویژگی‌های هوش مصنوعی زیاد تر برای سیری (Siri) است که در نهایت می‌تواند متن‌ها را در برنامه Messages تجزیه‌وتحلیل و خلاصه کند. حتی امکان پذیر یک ویژگی خلاصه‌سازی صفحه وب تازه به سافاری اضافه شود.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
آخرین فعالیت قبل از پرتاب فضاپیمای روزتا انجام شد

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع