خوش آمدید

مغز

یک مکانیسم مولکولی خاص با مشکل میکروسفالی در نوزادان پیوند دارد_تاشکن


به گزارش تاشکن

«واپاشی ریبونوکلئیک اسید (RNA)» یا NMD، یک مکانیسم مولکولی است که در آن RNAهای مطلب‌رسان (mRNA)، معیوب یا تجزیه خواهد شد. اکنون گروهی از محققان دریافته‌اند که این مکانیسم با میکروسفالی ربط دارد؛ میکروسفالی وضعیتی است که در آن سر نوزاد زیاد کوچک‌تر از حد انتظار است.

اختلال در مسیر NMD می‌تواند تبدیل اختلالات عصبی، بیماری‌های ایمنی، سرطان و دیگر صدمه‌ها شود. دانشمندان در اختلالات رشد عصبی، ازجمله اوتیسم و ناتوانی ذهنی، جهش تنظیم‌کننده‌های NMD را دیده‌اند. این که چرا جهش‌های NMD در اختلالات رشد عصبی فراوانند یک راز باقی مانده است.

«سیکا ژنگ»، استاد علوم زیست‌پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، اکنون مطالعه‌ای را انجام داده‌ است که روشی ساده و قوی برای تعیین اثرات داروها بر NMD طراحی می‌کند و ربط اختلال در تنظیم NMD با تشکیل میکروسفالی را مشخص می کند.

یافته‌های این تیم مشخص می کند که نگه داری کارکرد NMD برای رشد اولیه مغز و جلوگیری از میکروسفالی الزامی است.

ادامه مطلب
رکورد دست نیافتنی که کریستیانو رونالدو به دست آورد + عکس_تاشکن
آخرین مطالب

به حرف های ژنگ، تعدیل مسیرهای NMD می‌تواند با درمان میکروسفالی و دیگر بیماری‌های رشدی- عصبی مرتبط باشد.

این مطالعه که نتایج آن در Neuron انتشار شده است، نقش عملکردی NMD را در رشد مغز و عکس العمل‌های اساسی آن توضیح می‌دهد. این چنین برای اولین‌بار ربط بین تنظیم تجزیه mRNA و کنترل اندازه مغز را مشخص می کند.

ربط پیچیده‌ای بین NMD و معروف‌ترین ژن سرکوب‌کننده تومور، p53 نیز مشاهده شد که گمان ربط‌ بین NMD و سرطان را مشخص می کند.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
محققان از کشف ربط قابل دقت و تازه بین قلب و مغز خبر خواهند داد

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع