خوش آمدید

نمایشگاه اکسپو و بازارهای صادراتی جدید برای محصولات آرایشی بهداشتی

نمایشگاه اکسپو و بازارهای صادراتی تازه برای محصولات آرایشی بهداشتی_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، نمایشگاه ایران اکسپو و وجود ۲۵۰۰ تاجر از ۱۰۰ سرزمین جهان جهت شد که اقتصاد ایران داخل مرحله جدیدی شود که تا به امروز حتی برای زیاد از مدیران اقتصادی یک رویا دست نیافتنی می بود. دولت سیزدهم با شعار استقلال اقتصادی و عدم گره زدن معیشت مردم و اقتصاد سرزمین به برجام و مذاکرات روی کار آمد و اکنون سپس از ۲ سال ثابت کرد که اقتصاد فقط به ناخدا و ۳ سرزمین غربی خلاصه نمی‌شود و می‌توان با اتکا به ظرفیت‌های داخلی اقتصاد سرزمین را اداره کرد هر چند تحول عادت ۴۰ ساله سخت و زمان بر است، اما با اهمیت ترین قسمت این تحول عادت طی شده و آن هم تکه «ما می‌توانیم» است.

دولت سیزدهم تصمیم گرفت در نمایشگاه دستاورد‌های اقتصادی فقط در ۶ حوزه که دارای برتری بین المللی است شرکت کند و همه توان و ظرفیت خود را روی این حوزه‌ها بگذارد. یکی از این حوزه‌های که زیاد تر قسمت خصوصی در ان فعال است ارایشی، بهداشتی و دارویی است که بازار جهانی ان دست برند‌های مشهور فرانسوی و امریکایی است. در طول برگزاری نمایشگاه سالنی که به این صنعت تعلق داشت یکی از سالن‌های پر مراجعه می بود.

ادامه مطلب
واشنگتن حمایتخود از تل‌آویو را متوقف کند

فرمولاسیون و افزایش کیفیت

علیرضا همدانی خمسه کارشناس صنایع ارایشی بهداشتی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص کیفیت محصولات ایرانی او گفت: از وقتی که شرکت‌های اروپایی به جستوجو امریکا از وجود مستقیم در ایران خودداری کردند فعالان این صنعت اغاز به نواوری و جذب کارشناسان بین المللی این حوزه برای دریافت یا ساخت فرمولاسیون کردند.

او همین طور گفت: این در حالی می بود که اروپایی‌ها نمی‌توانستند از بازار ۸۵ میلیونی ایران دل بکنند و از ان زمان تا کنون به وسیله عوامل خود کالا‌ها را به طور قاچاق و با قیمت بالاتر به ایران می‌رسانند، اما خوشبختانه کیفیت محصولات ایرانی آنقدر بالا رفته که مصرف کننده ایرانی علت نمی‌بیند چند برابر هزینه کند و کالایی را بگیرد که همان تاثییر محصول ایرانی را دارد و فقط نام آن معروف‌تر است.

ادامه مطلب
برای تامین نیاز سرزمین، ناچار به افت کیفیت بنزین هستیم

وجود تاجران بار اولی

همدانی خمسه با اشاره به وجود تاجران خارجی در نمایشگاه او گفت: این نمایشگاه فرصتی می بود که دیگر سرزمین‌ها به خصوص همسایگان و سرزمین‌های حوزه اوراسیا با محصولات ایرانی آشنا شوند، ما در این زمان مذاکرات و حتی تفاهم نامه‌هایی با شرکت‌های حوزه اوراسیا، افغانستان، عراق و آذربایجان داشتیم. فارغ از این که سرزمین‌های عراق و افغانستان از بازار‌های سنتی ما می باشند، اما سرزمین‌های حوزه روسیه، اوراسیا و اذربایجان تحت تسلط برند‌های ترکیه‌ای قرار دارند و دیگر برند‌ها نیز به راحتی در بازار وجود دارد همین عامل جهت می‌شود که استاندارد این سرزمین‌ها مطابق با کیفیت این محصولات باشد.

او همین طور گفت: طی مذاکراتی که با مدیران این شرکت‌ها داشتیم فهمیدیم که برند‌های ایرانی به راحتی می‌توانند این استاندارد‌ها را پاس کنند و در برخی محصولات حتی، کیفیت کالا‌های ایرانی بالاتر از استاندارد‌ها است.

ادامه مطلب
معارفه داوران مسابقه تئاتر کودک جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

استقبال از واردات

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

این کارشناس حوزه ارایشی و بهداشتی در خصوص بازار انحصاری و واردات او گفت: برخی این انتقاد را از ما می‌کنند که با ممنوعیت واردات یک بازار انحصاری در اختیار ما قرار گرفته این درحالیست که در همین بازار رقابت بین شرکت‌های ایرانی به شدت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: شرکت‌های همانند اطلس طلایی ایرانیان پویا، لابراتوار دکتراخوی، طبیعت زنده و دیگر شرکت‌ها اندوخته گذاری بسیاری در این حوزه کردند و توانستند لایسنس لابراتوار‌های نقل دنیا را به دست آورند و اکنون به جستوجو صادرات می باشند بعد ما نه تنها ناموافق ازادسازی واردات نیستیم، بلکه از آن استقبال می‌کنیم، چون علتمی‌شود که کیفیت کار بالا رود.

ادامه مطلب
رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

قاچاق محصولات تشکیل پاکستان

همدانی خمسه در ادامه گفت: با اهمیت ترین مشکل ما قاچاق است که با واردات قانونی قسمت عمده‌ای از قاچاق کم خواهد شد، اما فارغ از زیان‌های مالی و اقتصادی به سرزمین قاچاق به سلامتی مردم ضربه میزند امروز تعداد بسیاری از محصولات خارجی که در بازار می باشند از پاکستان، هند یا کردستان عراق می‌آید.

او گفت: این محصولات در سوله‌های همان سرزمین‌ها ساخته می‌شود ما این محصولات را کالا‌های فراتر از فیک می‌نامیم چرا که نه تنها اثرگذاری ندارد بلکه علتتخریب پوست و به خطر انداختن سلامتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر واردات ازاد شود دیگر این کالا‌ها به بازار نخواهد امد از طرفی یقین هستیم همین تعداد اندکی که تا این مدت از برند‌های خارجی منفعت گیری می‌کنند هنگامی کالای اصل را ببینند و با محصولات ما قیاس کنند به طور حتم کالای ایرانی که قیمت ان به مراتب ارزان‌تر از خارجی است را انتخاب خواهند کرد.

ادامه مطلب
استقلال با یک گل صدرنشین ماند_تاشکن

علیرضا همدانی خمسه در آخر ابراز امیدواری کرد که در سال جهش تشکیل با شراکت مردم دولت با تشکیل ارامش در بازار ارز و تخصیص ارز در مختصر‌ترین زمان از صنایع ارایشی، بهداشتی و دارویی حمایتکند.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع