خوش آمدید

ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا

ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به گامبیا، حسین امیرعبداللهیان در محل برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با مامادو تانگارا وزیر خارجه وزیر امور خارجه، همکاری های بین المللی و گامبیایی های خارج از سرزمین او گفت و گو و رایزنی کرد.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، در منطقه غرب آفریقا واقع شده است. این سرزمین قرن ها مستعمره بریتانیا می بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید. گامبیا در پانزدهمین اجلاس، ریاست نشست را به زمان سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

سازمان همکاری اسلامی در ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ در رباط پایتخت مغرب تأسیس شد. دبیرخانه مرکزی آن در جده و دبیر کل آن حسن ابراهیم طه دیپلمات اهل سرزمین چاد است. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با وزرای خارجه مصر، اندونزی، عربستان سعودی، ترکیه، بنگلادش، سودان، مالی و این چنین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی دیدار کرده است.

ادامه مطلب
بعضی می‌خواهند آرامش باشگاه استقلال را برهم بزنند
آخرین مطالب

رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص جزئیات سفر خود به گامبیا و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی نوشت: کوششهای منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

ادامه مطلب
علل شایع دندان درد/ اینفوگرافیک

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع