خوش آمدید

راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

راه خروج از سیاه چاله جمعیتی سپاس از جامعه مامایی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، با اشاره به خدمات مورد قیمت جامعه مامایی سرزمین، او گفت: زیربنای مهم گسترش پایدار و اقتدار هر سرزمین تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و حتماً یکی از مؤلفه‌های تحکیم جمعیت سالم مولد، کارکرد جامعه عظیم ۷۶ هزار نفری مامایی سرزمین است. از این منظر جامعه مامایی قیمت بالایی دارد و باید برای تحقق آینده سرزمین بر روی جامعه مامایی اندوخته گذاری‌های کلان در سپس علمی و کارکردی انجام شود. این اندوخته گذاری‌های کلان لازمه گسترش و تعالی و جوانی جمعیت است. اگر ما می‌خواهیم از سیاه چاله جمعیتی بیرون بیاییم و از آن پنجره طلایی جمعیت منفعت گیری کنیم، حتماً باید قدر جامعه مامایی را بدانیم.

وی به آمار قابل دقت در حوزه جمعیت اشاره کرد و افزود: ما در سال‌های ۹۲ تا ۴۰۰ یک شیب وحشتناک رو به نزول جمعیتی داشتیم. در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۲ و ۴ دهم درصد افت موالید داشتیم. این افت را تا این مدت داریم اما شدت شیب کمتر شده است با عمل های خوبی که در این دولت و با تلاش وزارت بهداشت شده است شدت نزول کمتر شده است.

ادامه مطلب
اجرای ۱۳۴ پروژه تازه مطرح هادی در روستاهای آذربایجان غربی

رئیس زاده در ادامه گفت: در ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۴ هزار تولد داشتیم. ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵ هزار و در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۷ هزار. لذا افت ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳ و ۶ دهم بوده اما افت ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ یک و ۶ دهم می بود و جلوی سقوط آزاد افت موالید گرفته شد.

وی با استناد به آخرین آمار سازمان نظام پزشکی او گفت: از ۷۶ هزار جمعیت مامایی سرزمین تنها ۱۰ درصد آنها پروانه مطب دارند، یعنی ۷ هزار و ۷۱۲ پروانه فعال مامایی داریم. یکی از با اهمیت ترین مؤلفه‌های تشویق به فرزندآوری، این است که دوران زایمان و بارداری به توانایی خوشایند و مطمئنی تبدیل شود و هر مقدار این توانایی شیرین باشد، تکرار آن محتمل‌تر خواهد می بود و جمعیت عظیم جامعه مامایی در تشکیل این توانایی خوشایند نقش مهمی دارند که باید به کار گرفته شوند و این حقیقت‌ها را باید مسئولان سرزمین بدانند.

ادامه مطلب
مقدار پایین تستوسترون خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد - تاشکن
آخرین مطالب

رئیس زاده او گفت: جشن روز ماما باید یک جشن واقعی افزایش جمعیت سالم و قوی باشد و حتماً ما باید به آینده امیدوار باشیم و موظفیم که به نسل تازه امید و نشاط بدهیم.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

ادامه مطلب
آیین نامه فروش اینترنتی دارو تا آخر سال ابلاغ می‌بشود - تاشکن

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع