خوش آمدید

بهیاران می توانند کمبود پرستار در بیمارستان‌ها را جبران کنند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مهاجرت پرستاران از قسمت دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون سامه یح، با گفتن این که بی‌توجهی به مشکلات پرستاران سلامت سرزمین را به مخاطره می‌اندازد، او گفت: طی چهار سال قبل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان وابسته در خصوص حالت معیشت پرستاران و مهاجرت آنها برگزار کرد تا بتواند این قضیه را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، در ادامه گفت: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گله های مند حالت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به طوری است که کارمندان، کارگران و دیگر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناخشنود می باشند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت کاری عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی سرزمین داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آنها را بدهد.

ادامه مطلب
دفاع رئیس بی‌ام‌و از تصمیم این برند برای ادامه تشکیل موتورهای درون‌سوز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: وقتی که حقوق کارمند یا کارگری ۱۰ میلیون تومان است و از این مبلغ نزدیک به ۹ میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها تبدیل تشکیل مشکلات متعدد در طویل زمان خواهد شد.

وی با گفتن این که در چند سال تازه حقوق‌ها مشابه با تورم جامعه نبوده و همین قضیه مشکلات بسیاری را در سرزمین به وجود اورده است، یادآور شد: با همه هشدارهایی که در خصوص عدم تناسب حقوق و تورم در جامعه ناظر هستیم امیدواریم دولت و مسئولان اقتصادی راهکار متناسبی برای این مهم داشته باشند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
پخش زنده مراسم دعای کمیل با نوای میرداماد در مسکو

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تأثیر قرار داده، او گفت: بهترین راهکار افت مشکلات معیشتی گروه‌های گوناگون شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند تعداد بسیاری از مسائل و مشکلات گفتن شده را هم پوشانی کند.

نماینده مجلس یازدهم اصرار کرد: بر پایه نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، تبدیل مهاجرت و یا پذیرفتن پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد زیاد بهتری برای خود رقم بزنند.

وی در خصوص تحلیل افتپرستار با دقت به روال جاری در سرزمین، او گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در رابطه افتپرستار نسبت نیاز سرزمین و سوءاستفاده از پرستاران در قسمت خصوصی به علت پایین بودن حقوق آنها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمان در قسمت دولتی و خصوصی تحت سختی می باشند.

ادامه مطلب
پرداخت 128 همت وام ازدواج و فرزند به 940 هزار متقاضی از ابتدای سال تاکنون

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآور شد: متأسفانه دولت با مشکل فراهم بودجه برای حقوق پرستاران روبه رو است و طبیعتأ وقتی که در قسمت دولتی پرستاران ما با این مشکلات روبه رو می باشند در قسمت خصوصی نیز از آنان سوءاستفاده می‌شود.

وی با اصرار بر نبوده است بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این نظر می باشند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما وقتی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

نجف آبادی در آخر با گفتن این که مشکلات پرستاران تبدیل دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی سرزمین را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و عمل به خروج از سرزمین می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل گوناگون از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی در سرزمین ماندگار خواهد شد، اما این چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می‌زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادر درمان به اختصاصی پرستاران تبدیل تشکیل مخاطراتی برای سیستم درمانی سرزمین خواهد شد.

ادامه مطلب
انواع اختلال رفتاری کودکان؛ معرفی شایع‌ترین‌ها و راه درمان آنها

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع