خوش آمدید

اختلالات

مطالعه‌ای از یک ماده مغذی، مسیری را برای درمان اختلالات مغزی مشخص می کند!_تاشکن


به گزارش تاشکن

محققی از دانشگاه کوئینزلند دریچه‌های مولکولی اشکار کرده است که می‌تواند برای پشتیبانی به رساندن دارو به مغز و درمان اختلالات عصبی منفعت گیری شود.

دکتر «رزماری کاتر» از مؤسسه علوم زیستی مولکولی UQ تیمی را رهبری کرد که کشف کردند یک ماده مغذی الزامی به نام کولین می‌تواند توسط پروتئینی به نام FLVCR2 به مغز منتقل شود.

دکتر کاتر او گفت: «کولین یک ماده مغذی همانند ویتامین است که برای تعداد بسیاری از عملکردهای مهم بدن، به اختصاصی برای رشد مغز الزامی است.»

ما باید روزانه ۴۰۰-۵۰۰ میلی‌گرم کولین مصرف کنیم تا از بازسازی سلولی، تنظیم گفتن ژن و ارسال سیگنال بین نورون‌ها حمایتکنیم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
فقر به گمان زیادً شدت پیرشدن مغز شما را افزایش می‌دهد_تاشکن

دکتر کاتر او گفت که تا بحال اطلاعات مقداری درمورد چگونگی عبور کولین رژیم غذایی از لایه سلول‌های تخصصی که خون را از مغز جدا می‌کند، وجود داشت. این سد خونی در مغز از ورود مولکول‌های حاضر در خون که برای مغز سمی می باشند، جلوگیری می‌کند.

مغز نیاز به جذب مواد مغذی از خون دارد. به این علت این سد حاوی انتقال‌دهنده‌ها است که به مواد مغذی خاصی همانند گلوکز، اسیدهای چرب امگا ۳ و کولین اجازه ورود می‌دهد.

اگرچه این سد یک خط دفاعی مهم است، اما چالشی برای طراحی داروهای اختلالات عصبی محسوب می‌شود.

دکتر کاتر توانست نشان دهد که کولین در حفره‌ای از FLVCR2 می‌نشیند که از سد خونی مغزی عبور می‌کند و توسط قفسی از باقی مانده‌های پروتئین نگهداری می‌شود.

او او گفت: «ما از میکروسکوپ الکترونی کرایو منفعت گیری کردیم تا نحوه اتصال کولین به FLVCR2 را دقیقاً ببینیم. این اطلاعات برای فهمیدن چگونگی طراحی داروهایی که کولین را پیروی می‌کنند تا بتوانند توسط FLVCR2 به محل عملیات خود در مغز منتقل شوند حیاتی است. این یافته‌ها به طراحی آینده داروهای بیماری‌هایی همانند آلزایمر و سکته پشتیبانی می‌کند.»

ادامه مطلب
کشف فسیل یک دلفین باستانی غول‌پیکر در جنگل‌های آمازون + عکس_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

این تحقیق این چنین بر اهمیت خوردن‌ غذاهای غنی از کولین، همانند تخم مرغ، سبزیجات، گوشت، آجیل و لوبیا اصرار می‌کند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع