خوش آمدید

سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است

سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایتغرب از اسرائیل معکوس شده است_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، دومین جشنواره بین المللی رسانه‌ای «صبح» به دبیری محسن یزدی و در سه قسمت «مهم»، «معاونت برون مرزی» و «اختصاصی فلسطین» برگزار می‌شود و فراخوان ارسال آثار آن انتشار شده است.

«قسمت مهم» جشنواره بین المللی صبح تعلق به همه هنرمندان و فعالان رسانه‌ای داخل و خارج از ایران دارد و در سه گروه مهم برنامه تلویزیونی، رادیویی و رسانه‌های تازه برگزار می‌شود.

کریس ویلیامسون، مجری برنامه «فلسطین از طبقه بندی خارج شده» در شبکه پرس تی وی و نماینده اسبق پارلمان بریتانیا است. او درمورد آشنایی خود با فعالیت رسانه‌های ایرانی او گفت: به طور کامل از فعالیت رسانه‌ای در ایران مطلع نیستم؛ با این حال، آشکارا با پرس تی‌وی و فعالیت آن در بریتانیا آشنایی دارم. فکر می‌کنم، پرس‌تی‌وی بستر ارزشمندی برای مطمعن از انتشار کردن صدای مردم فلسطین برای جامعه غربی، فراهم می‌کند.

او گفت: در جریان مهم رسانه‌ای بریتانیا، به نحوه باورنکردنی مغرضانه و تحت تاثییر لابی صهیونیستی است. در نتیجه، مردم بریتانیا عکس دقیقی از رسانه‌های جریان مهم دریافت نمی‌کنند. با این حال، پلتفرم‌های جایگزینی وجود دارد که مردم به طور فزاینده به آنها روی می‌آورند. پرس تی‌وی یکی از این رسانه‌ها است. برنامه‌ای که در پرس تی‌وی به همراه پروفسور «دیوید میلر» اراعه می‌کنم، بستر ارزشمندی را جهت اصلاح ویژگی‌های نادرست فضای رسانه‌ای بریتانیا فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
اختلال استرس بعد از سانحه گمان دندان قروچه را ۳ برابر می کند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
آخرین مطالب

او با اشاره به این که این ایران الهام قسمت مبارزات آزادی قسمت در جهان است، او گفت: به نظرم ایران چراغ راه جنبش‌های آزادی قسمت در سراسر جهان است، به این علت که به طور کامل امپریالیسم غرب و ایالات متحده را کنار گذاشته است. با وجود گسترده‌ترین تحریم‌های غرب که به رهبری آمریکا علیه ایران تحمیل می‌شود، ایران توانسته پیشرفت کند. فکر می‌کنم، تهران الهام قسمت مبارزات آزادی خواهانه در سراسر جهان است.

مجری برنامه «فلسطین از طبقه بندی خارج شده» درمورد بازنمایی وارونه از ایران توسط رسانه‌های غربی او گفت: رسانه‌های غربی، عکس زیاد تحریف‌شده ای نسبت به حقیقت زندگی در ایران به مردم خود ارایه می‌کنند. هرچند بعضی اوقات توسط رسانه‌های جدا گانه، به طور اجمالی ناظر نمایش حالت حقیقی هستیم؛ من با افرادی که در ایران بوده‌اند سخن بگویید کرده‌ام؛ همه آنها هم نظر‌اند که تهران با عکس رسانه‌های غربی و چیزی که انتظار داشتند متفاوت می بود.

ادامه مطلب
خبرهایی تازه از سریال «سلمان فارسی» در دیدار تهیه کنندگان با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

وی خاطرنشان کرد: دلنشین است که برخی از مردم جهان به طور فزاینده مطمعن خود به ایران را از دست خواهند داد؛ هرچند، این تنها در رابطه تهران صدق نمی‌کند و علت آن کارکرد رسانه‌های غربی است. به همین علت است که مردم بسیاری از رسانه‌های جریان مهم فاصله می‌گیرند. مردم در کشورهای غربی تا حد بسیاری به جستوجو بسترهای رسانه‌ای جانشین می باشند که فکر می‌کنم علت آن، آنچه است که در غزه در حال رخ دادن است.

این چهره رسانه‌ای درمورد افزایش حمایتمردم جهان از فلسطین نسبت به دهه‌های قبل او گفت: اگر به عقب بازگردید، فهمید می‌شوید که ۴۰ یا ۵۰ سال پیش، سطح حمایتاز فلسطین در روبه رو حمایتاز موجودیت رژیم صهیونیستی زیاد کمتر می بود و زیاد تر مردم با اسرائیل همراه بودند. اما امروز ما ناظر موج عظیم و بی سابقه حمایتاز فلسطین در سراسر جهان هستیم که این می‌تواند دلیلی برای امیدواری باشد.

ادامه مطلب
استخدام ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

ویلیامسون در جواب به سوالی درمورد راهکارهای رسانه‌ای که می‌تواند عکس تحریف شده از ایران را تحول دهند، او گفت: اکنون ایران از طریق پلتفرم‌هایی همانند پرس تی‌وی، به اصلاح عکس مخدوش شده‌ای که توسط رسانه‌های غربی نمایش داده می‌شود، پرداخته است. فکر می‌کنم این روش مورد قیمت و مفیدی جهت آشکار شدن حقایق برای مردم جهان است. این تولیدات می‌تواند از طریق شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان توزیع شود. این کار، به طور آشکار راه مهمی برای مقابله با تبلیغات جهان غرب است. به نظر من رساندن مطلب درست به جهان واقعاً مهم است و باید انحصار روایتگری غربی شکسته شود. در بریتانیا، مردم به طور فزاینده‌ای از احزاب سیاسی مهم سرخورده شده‌اند و به جستوجو جانشین می باشند. یقیناً این مساله فقط به بریتانیا محدود نمی‌شود. در این صورت ما اغاز به شنیدن صداهای جدا گانه جدیدی می کنیم که رویکرد ضد امپریالیستی خواهند داشت.

ادامه مطلب
دیدار خانواده شهید سردار سلیمانی با رهبر انقلاب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

او درمورد برگزاری کنفرانس رسانه‌ای «صبح» و نشان دادن چهره ایران واقعی به مردم جهان در این چنین رویدادهایی او گفت: فکر می‌کنم برگزاری یک کنفرانس رسانه‌ای بین‌المللی در ایران زیاد مهم است و باید تعداد بیشتری از این همایش‌ها برگزار شود چون فکر می‌کنم این یک پادزهر واقعا سودمند برای فعالیت رسانه‌های غربی است. حالت حاضر و تبلیغ برای نئولیبرالیسم یک فاجعه برای افرادی که در دنیای غرب زندگی می‌کنند بوده است. در حالی که میلیون‌ها نفر در فقر زندگی می‌کنند و دستور کار اقتصادی که توسط دولت در بریتانیا و در واقع در سراسر اروپا و ایالات متحده جستوجو می‌شود، در خدمت منافع اکثریت قریب به اتفاق مردم نیست و چیزی از آن در رسانه‌های جریان مهم شنیده نمی‌شود.

او همین طور گفت: به این علت، من فکر می‌کنم کنفرانس‌هایی همانند این برای گردهم آمدن، به اشتراک گذاشتن ایده‌ها واقعاً سودمند است؛ از این طریق می‌توان برای انتشار کردن یک روایت آشکار و دقیق‌تر برای عموم مردم تلاش کرد. اگر بخواهم درمورد انگلستان سخن بگویید کنم باید بگویم که پلتفرم‌های رسانه‌ای جدا گانه مخاطبان بسیاری اشکار کرده است اما رسانه‌های سنتی تا این مدت هم به وضوح تأثیر بسیاری برای نسل قدیمی‌تر در بریتانیا دارند اما رسانه‌های تازه در حال رشد می باشند. به این علت فکر من این است که کنفرانس‌هایی همانند این برای تحکیم و رشد رسانه‌های جانشین سودمند می باشند و این چنین می‌تواند بر اعمال سختی بر جریان مهم برای تحول روش‌ آنها موثر باشد. رسانه‌های غربی همیشه مغرضانه عمل کرده‌اند اما این اواخر زیاد بدتر نیز شده است.

ادامه مطلب
نوشاد عالمیان به یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی صعود کرد

دومین جشنواره بین المللی رسانه ای «صبح» ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد به دبیری محسن یزدی در سه قسمت «مهم»،‌«معاونت برون مرزی» و « فلسطین» برگزار می‌شود.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع