خوش آمدید

FDA مجوز استفاده از تاریخچه AFib اپل واچ در مطالعات بالینی را صادر کرد

FDA مجوز منفعت گیری از تاریخچه AFib اپل واچ در مطالعات بالینی را صادر کرد_تاشکن


به گزارش تاشکن

ویژگی تاریخچه فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) اپل واچ که حوادث مربوط به قلب کاربر را ثبت و درمورد آن‌ها هشدار می‌دهد، برای اولین بار در بین همه ابزارهای فناوری سلامت دیجیتال، شرایط ملزوم برای پیوستن به برنامه «ابزارهای گسترش تجهیزات پزشکی» (MDDT) سازمان غذا و دارو (FDA) را دریافت کرده است.

همانطور که ۹to5Mac در گزارش خود توضیح می‌دهد، اپل واچ با وجود دریافت این تأییدیه در مطالعات بالینی قابل منفعت گیری است. FDA در بیانیه خود، منفعت گیری از این ویژگی را به‌گفتن یک روش غیرتهاجمی برای جمع‌آوری داده‌ها معارفه کرده است و می‌گوید:

«FDA از طریق برنامه ابزار گسترش تجهیزات پزشکی (MDDT) خود، در حال اظهار صلاحیت ابزار جدیدی برای برسی فیبریلاسیون دهلیزی (نوعی آریتمی یا ضربان قلب غیرطبیعی) در مطالعات بالینی است.

ویژگی تاریخچه فیبریلاسیون دهلیزی اپل اولین محصول فناوری سلامت دیجیتال واجد شرایط تحت برنامه MDDT است که روشی غیرتهاجمی برای بازدید تخمین‌های فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) در مطالعات بالینی اراعه می‌کند.»

منفعت گیری از ویژگی اپل واچ در مطالعات بالینی

FDA مجوز منفعت گیری از تاریخچه AFib اپل واچ در مطالعات بالینی را صادر کرد_تاشکن ۱۴

با این وجود، محققانی که در عرصه فیبریلاسیون دهلیزی مسئول انجام مطالعات بالینی می باشند، اکنون می‌توانند به داده‌های اراعه‌شده توسط این قابلیت اپل واچ متکی باشند. به گفتن ساده‌تر، اکنون می‌توان از اپل برای تعیین شدت AFib منفعت گیری کرد تا اشکار شود که آیا کاربر به درمان نیاز دارد یا خیر.

ادامه مطلب
مربیان ایرانی نقش کلیدی در پیروزی بازی‌های المپیک داشتند_تاشکن

صلاحیت MDDT تعیین می‌کند که دستگاه «اندازه‌گیری‌های علمی قابل قبول» را اراعه می‌کند. FDA گفتن می‌کند که به قدر کافی به این ویژگی مطمعن دارد تا بتوان از نتایج آن در مطالعات منفعت‌مند شد.

اپل از زمان‌ها پیش در تلاش بوده تا ساعت خود را به‌گفتن یک دستگاه نجات‌دهنده برای افرادی که از آن منفعت گیری می‌کنند، تبلیغ کند. برخی ویژگی‌های آن همانند تشخیص سقوط و تشخیص تصادف ماشین تا بحال تبدیل نجات جان انسان‌ها شده است.

غول فناوری این چنین در بازاریابی‌های خود، طبق معمولً به داستان‌هایی از مشتریان اپل واچ اشاره می‌کند که در آن‌ها حرف های می‌شود که بعد از دریافت هشدارهای مربوط به کارکرد قلب خود، به پزشک مراجعه کرده‌اند و این ویژگی به‌طور بالقوه جان آن‌ها را نجات داده است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
دیپلماسی هوشمندانه انرژی دولت سیزدهم مراودات تجاری ایران را افزایش داد_تاشکن

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع