خوش آمدید

Scream

۲۰ فیلم ترسناک که بر پایه داستان‌ واقعی ساخته شدند_تاشکن


به گزارش تاشکن

فیلم‌های ترسناکی که بر پایه رویدادی که واقعاً در جهان فیزیکی اتفاق افتاده تشکیل خواهد شد، بدون شک می‌تواند وحشتناک‌تر از یک داستان تخیلی باشد. در حقیقت هراس مبتنی بر زندگی واقعی لایه‌ای از وحشت را اضافه می‌کند که داستان ناب برآمده از تخیل نمی‌تواند با آن رقابت کند. به این علت ما در این نوشته از سلسله مقالات سینمایی «ویجیاتو» به سراغ معارفه ۲۰ فیلم ترسناک که بر پایه داستان‌های واقعی ساخته شدند، رفته‌ایم.

اما از شما دعوت می‌کنیم که مقاله مرتبط با فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند را نیز از ویجیاتو بخوانید.

در این آثار وحشتناک که از رویدادهای واقعی الهام گرفته شده‌اند، امکان پذیر جزئیات برای رسیدن به نمود‌های خوب سینمایی تحول کنند، اما داستان‌ها به قدر کافی به حوادث واقعی نزدیک خواهد شد که علتایجاد لرز در بازو و گزگز کردن در ستون فقرات شما می‌شود. بعد این شما و ۱۲ فیلم ترسناک که بر پایه داستان‌های واقعی ساخته شدند.


«Scream»

احتمالا باورش سخت باشد که Scream، با دقت به این که چه مقدار به کنوانسیون‌های ترسناک نیاز دارد، منشأ فرد دیگر جز سینما داشته باشد. اما این فیلم در واقع ریشه در پرونده واقعی زندگی به کلمه «گینزویل ریپر» دارد که پنج دانشجو را به طور متوالی به قتل رساند. فیلم اسلشر «جیغ» محصول ۱۹۹۶ بهترین فیلم ترسناک دهه ۹۰ میلادی است که این ژانر را مجدد زنده کرد. این فیلم شامل مجموعه‌ای از قتل‌هایی است که توسط مهاجمی با لباس مشکی و ماسک روح انجام می‌شود. این فیلم مشخص می کند که قاتل دو نفر می باشند که به جستوجو انتقام از روابط چند نفر از والدین خود می باشند.

پیچ و تاب‌ها در Scream طرفداران فیلم ترسناک را روی صندلی خود نگه داشت، اما داستان واقعی که بر پایه آن ساخته شده می بود به همان اندازه وحشتناک است. این فیلم بر پایه قاتل سریال دنی رولینگ می بود که در آگوست ۱۹۹۰ در فلوریدا آمریکا، پنج دانشجو را طی چهار روز کشت. این نبوغ کارگردان وس کریون و فیلمنامه‌نویس کوین ویلیامسون است که به این قضیه نگاه می‌کنند و سکوی پرشی برای یک تاثییر سینمایی می‌بینند که می‌تواند کلیشه‌های فیلم را از بین ببرد.

«Zodiac»

Zodiac

هر فردی که اندک علاقه‌ای حتی گذرا به جنایات واقعی داشته باشد، با قاتل زودیاک آشنا است، فردی که سانفرانسیسکو را با یک رشته قتل‌های تا این مدت حل نشده در دهه ۱۹۶۰ میلادی وحشت زده کرد. اما شاهکار هولناک دیوید فینچر کمتر به قتل‌ها مربوط می‌شود تا سوراخ خرگوشی که قاتل با پازل‌های دیوانه‌کننده و مطلب‌های رمزگذاری‌شده‌ای که از طریق مطبوعات انتشار کرد، زیاد تر دقت کند. اگرچه فینچر بازهم چندین مورد از آنها را با جزئیات دلواپس‌کننده بازسازی می‌کند.

این پرونده به طور کامل کاریکاتوریست سیاسی رابرت گریسمیت، با بازی جیک جیلنهال را جستوجو می‌کند که وسواس چندین دهه‌اش برای کشف هویت زودیاک به قیمت از دست دادن زندگی معمولی‌اش همه شد، و از مبنا زندگی برای او از بین رفت. با دقت به این که چطور، هر چند سال یکبار، برخی نظریه‌های تازه در رابطه این که چه فردی این قتل‌ها را انجام داده است، نقل می‌شود، کماکان این تاثییر و اتفاقات‌های درون آن دیدنی و دلنشین است.

اگر از این نوشته لذت بردید فراموش نکنید که حتما سری به نوشته فیلم های بر پایه حقیقت ویجیاتو نیز بزنید

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

«The Amityville Horror»

The Amityville Horror

فیلم ترسناک با رویکر خانه‌ جن‌زده یا روح‌های شیطانی همیشه در ژانر وحشت وجود داشته است؛ اما احتمالا گل سرسبد آن همین تاثییر باشد. اما احتمالا بکویید چرا؟ چون این تاثییر تا حدی به این علت که پیوند مستقیمی با حقیقت دارد، مهم است. فیلم The Amityville Horror تا این مدت هم قوت خود را در همه این دهه‌ها (و دنباله ها/اسپین آف‌ها) نگه داری کرده است. فیلم چنان گفتن ترسناکی به ایده‌ای می‌دهد که هیچ زمان نمی‌توانیم کاملاً آن را باور کنیم: آیا اشیا و مکان‌ها خاطرات صدمه‌های قبل را در خود نگه می‌دارند؟

ادامه مطلب
نظرات و مطالبات مردم از اقتصاد را در «هشت صبح» بشنوید_تاشکن

هنگامی که خانواده‌ای به خانه‌ای تازه نقل مکان می‌کنند که در آن قتل مرموزی توسط رونالد دفیو رخ داده است، انگارً توسط نوعی تسخیر اهریمنی، آنها به شدت فهمید خواهد شد که چطور باقی مانده آن در پایه خود خانه باقی مانده است. فیلم بینندگان را با هیچ جواب یا توضیح روشنی روبه رو نمی‌کند، فقط یک حس طویل زمان وجود دارد که نیروهایی وجود دارند که ما نه می‌توانیم آنها را کنترل کنیم و نه می‌توانیم آنها را نابود کنیم. این فیلم بر پایه کتاب جی آنسون، بر پایه وقایع حقیقی آزار و اذیت ماوراء طبیعی توسط خانواده لوتز زمان نقل مکان به خانه‌ای قدیمی در لانگ آیلند که قبلا محل یک قتل عام وحشتناک بوده را به عکس می‌کشد.

«The Conjuring»

The Conjuring

داستان اد و لورین وارن، محققین ماوراء الطبیعه، آنقدر خوب است که سه‌بار آن را ساخته‌اند. (خب، حتی تعداد بی‌شمار دنباله‌ها و اسپین‌آف‌ها را در نظر نمی‌گیریم!) دو شخصیت مرکزی واقعی The Conjuring با دنیای سینمایی Amityville Horror تلاقی می‌کنند، چون تحقیقات آنها در رابطه خانه‌های جن زده به الهام بخشیدن به این فرنچایز پشتیبانی کرد. با این وجود، اگر از طرفداران آمیتیویل هستید، حس نمی‌کنید که در حال تماشای اثری ناچیز یا تکراری هستید.

فیلم ترسناک جیمز وان به ماوراءالطبیعه می‌پردازد اما ترسناک‌ترین مسئله از راه هایی به فیلم داخل می‌شود که در حقیقت روستایی گنجانده شده که پرونده‌ اد و لورین در آن ریشه دارد. این چنین مطمئناً بد نیست که پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا را برای این نقش‌ها انتخاب کردند، دو تن از بهترین بازیگران دوران ما که این ماموریت را به اندازه هر درامی که در آن بازی کرده‌اند جدی می‌گیرند. اد و لورین وارن قبل از این که کارگردان جیمز وان تصمیم بگیرد شناخته شده ترین پرونده آنها را به یک فیلم خانه خالی از سکنه تبدیل کند و آنها را احتمالا به معروف ترین شکارچیان ارواح در جهان تبدیل کند، خود واقعی‌شان محققین نیمه معروف ماوراء الطبیعه بودند.

«Poltergeist»

Poltergeist

سه سال بعد از تشکیل وحشت در آمیتی‌ویل و پیروزی آن نزد مخاطب، کارگردان توبی هوپر به طور موثری ایده فیلم خانه جن زده مدرن را با پشتیبانی خود استیون اسپیلبرگ، که تهیه کننده و به گمان زیادً کارگردانی برخی از سکانس‌ها را بر مسئولیت داشت، به یک فیلم کلاسیک ترسناک تبدیل کرد. مسئله اینجاست که این تاثییر نیز همانند Amityville، از یک تسخیر واقعی برای قصه‌گویی الهام می‌گیرد.

در دهه ۱۹۵۰ میلادی، پرونده شگفت خانه هرمان در حومه لانگ آیلند آمریکا سوژه این فیلم است بعد از این که یک خانواده حوادث غیرقابل باوری را در خانه خود مشاهده‌ کردند، یک محقق ماوراء الطبیعه را برای تشخیص فعالیت غیرمعمول، همانند ترکیدن اتفاقی بطری‌ها و اشیایی که خودشان حرکت می‌کنند، به خانه آوردند. این حادثه بعد از واکاوی به یک داستان رسانه‌ای ملی تبدیل شد. با این حال، این خانه واقعی در نهایت برخلاف حوادث درون فیلم به واسطه یک پورتال بین بعدی ناپدید نشد.

«Compliance»

Compliance

هیچ سمینار جامعه‌شناسی بدون مطالعه «آزمایش‌های میلگرام» کامل نمی‌شود، آزمایش‌هایی که تلاش می‌کرد بفهمد چرا آلمانی‌ها طعمه نازیسم شدند. در یک آزمایشگاه، محقق سناریوهایی را همانند‌سازی کرد که در آن یک شخصیت اقتدار‌گرا از سوژه‌ای می‌خواست که دردی را به فردی داخل کند که می‌‌تواند سزاوار آن باشد یا نباشد، میلگرام آزمایشش را جهت جواب به این سوال بغرنج طراحی کرده می بود که آیا آیشمان و میلیون‌ها آلمانی دیگر که مسبب هولوکاست بودند همه انها گناهکار بوده‌اند یا این که شهروندان عادی تنها از دستورها پیروی می‌کردند.

ادامه مطلب
شربت زعفران و سنبل الطیب برای تسلط بر استرس و اضطراب - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

اکنون یافته‌های او یک مورد آزمایشی واقعی را در فیلم «Compliance» یا انطباق دریافت می‌کند؛ یقیناً با این رویکرد که بر پایه یک اتفاق حقیقی که در آن صدایی تهدیدآمیز در آن طرف تلفن افراد را به انجام اعمال نفرت‌انگیز علیه یکدیگر سوق می‌دهد. (اگر از طرفداران Ann Dowd بازیگر شخصیت نقش خاله لیدیا در The Handmaid’s Tale بوده‌اید، این فیلم مسئول تجدید حیات اوست – و آشکار است که چرا!) درام کلاستروفوبیک کریگ زوبل از تحقیر چیزی که معلوم شد یک تماس شوخی بسیار لعنتی است منفعت گیری نمی‌کند، بلکه از آن به گفتن سکوی پرشی برای کشف وفاداری آمریکا به اقتدار‌گرایی منفعت گیری می‌کند.

«The Exorcist»

The Exorcist

مفهوم «جن‌گیری» امکان پذیر داستانی ناب به نظر برسد، به خصوص با دقت به برخی از تصویرهای هیستریک آن روی صفحه نمایش در طول سال‌ها؛ اما عمل خروج دیو شیطانی، ریشه‌های باستانی در دین، حتی در مسیحیت تا قرن‌های تازه دارد. به این علت متن ویلیام پیتر بلاتی در حالی که بر پایه یک رمان محبوب است، از مجموعه‌ای از کوششها برای جن‌گیری پسری آشفته در دهه ۱۹۴۰ میلادی الهام می‌گیرد.

این روح جوان و شکنجه‌شده، یقیناً، تبدیل به ریگان سرگردان در فیلم جن‌گیر می‌شود. او یک معمای وحشتناک است که وضعیتش توسط مادرش و یک جفت کشیش مورد واکاوی قرار می‌گیرد. به این علت فیلم ترسناک ویلیام فریدکین چیزی فراتر از دنیای ما را نیز کانالیزه می‌کند.

«The Silence of the Lambs»

The Silence of the Lambs

اگرچه این برنده اسکار و بازیگر توانا آنتونی هاپکینز است که نمایش را در سکوت بره‌ها از مابقی شخصیت‌ها می‌دزدد، اما او واقعاً آنتاگونیست مهم فیلم ترسناک روانشناختی جاناتان دمی نیست. این افتخار متعلق به بوفالو بیل تباه شده یا تد لوین است، قاتلی که به طور ترکیبی از شش قاتل بدنام آمریکایی ساخته شده است (از جمله اد جین، الهام قسمت نورمن بیتس در فیلم روانی).

برای این که کلاریس استارلینگ، مامور اف بی آی، بوفالو بیل را بگیرد، او باید بتواند داخل فضای مهم زندگی و روان او شود… کاری که او را ملزم به ملاقات با هانیبال لکتر می‌کند. بازی‌های فکری که او باید برای ردیابی یک قاتل انجام دهد، بی‌نهایت ترسناک‌تر از هر خشونت و شدت در فیلم است. آیا می‌خواهیم فکر عقلانی را به همان اعمالی که ما مظهر غیرعقلانی می‌دانیم تعلق دهیم؟! این هویت این تاثییر سینمایی است.

«Snowtown»

Snowtown

تعداد بسیاری از فیلم‌های سال‌های تازه بر پایه خشونت‌های غیرقابل توصیف واقعی ساخته شده‌اند؛ و این یکی از همان آثار است. استرالیا در دهه ۹۰ میلادی به زمان هفت سال، از سال ۱۹۹۲، با سلسله قتل‌هایی روبه رو شد. یک گروه چهار نفره از مردان به رهبری جان بانتینگ، یک سری قتل‌های وحشتناک را انجام دادند که عمدتاً پدوفیل‌ها و همجنس گرایان را مقصد قرار می‌دادند. این فیلم بر پایه همین قتل‌ها تشکیل شده است.

بازگویی کورزل جزئیات مقداری را در خود جای داده است. فکر تماشای Snowtown برای سرگرمی سخت است، اما اگر می‌خواهید مستقیماً به تاریک‌ترین اعماق بشریت خیره شوید، این فیلم همانند هر فیلم فرد دیگر راهنمای تور است. اما فیلم «قتل‌های شهر برفی» تاثییر جاستین کورزل بیشتر از پیش دلهره‌آور است، چون جنایات در مقیاسی می باشند که مستحق شوک در سراسر جامعه می باشند.

«The Birds»

The Birds

زیاد‌ها فیلم «پرندگان» از آلفرد هیچکاک را در دایره آثار نه چندان مهم او می‌دانستند؛ اما باید پذیرفت این تاثییر گونه فیلم ترسناک برپایه دعوا حیوانات را در نوع خودش دگرگون کرد. اما آیا می‌دانستید ایده داستان آن برگرفته از رخدادی واقعی است! اما باید بدانید در سال ۱۹۶۱ میلادی، پرندگان در شهر ساحلی کاپیتولا، در کالیفرنیا، واقعاً علیه صاحبان انسانی خود برخاستند.

دلنشین است بدانید: گله‌هایی از مرغ‌های دریایی معمولی که با جلبک‌های سمی مسموم شده بودند، اغاز به برخورد به خانه‌ها و اتومبیل‌ها کردند و غذای نیمه‌هضم شده درون معده خود را استفراغ می‌کردند. دهه‌ها طول کشید تا دانشمندان علت را کشف کنند، اما فقط دو سال از خود این ماجرا طول کشید تا هیچکاک این حادثه را به تمثیلی از صلح شکننده فزاینده انسان با دنیای طبیعی و احتمالا هم ناامیدی جنسی زنانه تبدیل کند.

ادامه مطلب
راه‌اندازی درمانگاه تخصصی بسیج در منطقه کارزان ایلام

«The Exorcism of Emily Rose»

The Exorcism of Emily Rose

در محافل فرامذهبی، جن‌گیری، یک عمل زیاد واقعی و نه غیر منسوخ است؛ اما حتی فیلم The Exorcist بر پایه یک حادثه واقعی ساخته شده است. ولی فیلم «جن‌گیری امیلی رز» در الهام‌گیری از ماجرا‌های واقعی خاص‌تر است.

در سال ۱۹۷۵ میلادی، یک زن جوان آلمانی به نام Anneliese Michel اغاز به توانایی تشنج و توهم کرد. به دستور والدین کاتولیک او، دو کشیش محلی ده‌ها مراسم جن‌گیری را اغاز کردند تا این که او در نهایت بر تاثییر سوء تغذیه درگذشت. والدین او سپس به قتل از روی سهل انگاری متهم شدند. بر پایه این حوادث کارگردان اسکات دریکسون این حقایق را با تخیلی لیبرال ترکیب می‌کند و معجونی دلنشین از شوق روانی، وحشت شیطانی و درام دادگاهی را خلق می‌کند.

«Winchester»

Winchester

این فیلم احتمالا حتی با وجود هلن میرن در نقش مهم خود هم یک فیلم بسیار‌ نباشد، اما یک داستان عالی و شگفت است. همانطور که افسانه‌ها می‌گویند، بعد از مرگ ناگهانی شوهرش، ویلیام وینچستر اسلحه ساز، بیوه او، سارا، اغاز به اضافه کردن سازه‌هایی شگفت و غریب به عمارت کالیفرنیای شمالی خود کرد.

در این سازه‌های شگفت شامل صدها اتاق اضافی، درهای اتفاقی و راه پله‌هایی که به هیچ کجا ختم نمی‌شد را شامل می‌شدند. اما ماجرا چه می بود؟! انگارً به دستور ارواح افرادی که با تفنگ همنام شرکت او یعنی وینچستر کشته شدند، این اتفاقات رخ می‌دارد. یقیناً به حرف های کارشناسان و تاریخ‌نگاران این حوادث عمدتاً یک شایعه یا خبر پراکنی دروغین برای نابودی این شرکت است؛ چرا که حرف های شده این بازسازی‌ها عمدتاً نتیجه تعمیرات عجولانه بعد از زلزله ۱۹۰۶ میلادی سانفرانسیسکو می بود. اما دوستان، زمان انتخاب بین تخیل یک قصه و حقیقت، از تخیل قصه بودن الگو بگیرید.

«A Nightmare on Elm Street»

A Nightmare on Elm Street

احتمالا از وجود این چنین فیلمی در این فهرست شگفتی کنید؛ اما فیلم کابوس در خیابان الم در شاخه فیلم های ترسناک بر پایه حقیقت قرار می‌گیرد. هرچند هیچ زمان یک قاتل واقعی کودک‌کش وجود نداشت که نوجوانان را در رویاهایشان تعقیب کند. اما ریشه داستان این تاثییر علتمی‌شود ما آن را جز فیلم های ترسناکی که بر پایه حقیقت ساخته شده‌اند بدانیم. به طور کلی مفهوم شخصیت فردی کروگر بعد از خواندن مقاله‌ای درمورد پسری که بعد از تحمل وحشت‌های شبانه متحجرانه در خواب جان خود را از دست داد، به سراغ کارگردان فیلم کابوس در خیابان الم آمد.

وس کریون در سال ۲۰۱۴ به Vulture او گفت: «من مقاله‌ای در لس آنجلس تایمز خوانده بودم در رابطه خانواده‌ای که از میدان‌های کشتار در کامبوج فرار کرده بودند و توانسته بودند به ایالات متحده بروند.» اما بعد از رسیدن فرزند این خانواده از توانایی کابوس‌های زیاد آزاردهنده خود به پدر و مادرش او گفت که علتمی‌شود بترسد بخوابد. این کابوس‌ها تا جایی پیش رفتند که کودک از خوابیدن هراس داشت، به این علت تلاش می‌کرد روزها بیدار بماند.

اما هنگامی این کودک بالاخره به خواب رفت، والدینش فکر کردند که این بحران همه شده است. سپس در نیمه شب صدای جیغ‌هایی از اتاق او شنیدند. هنگامی خانواده به اتاق کودک رسیدند، او مرده می بود. در واقع این بچه در وسط یک کابوس درگذشت. در نتیجه انسانی که تصوری از هراس در خواب داشت و بزرگترها آن را تکذیب می‌کردند، در نهایت به خط مرکزی ایده کابوس در خیابان الم تبدیل شد.

«The Texas Chainsaw Massacre»

The Texas Chainsaw Massacre

یکی از ترسناک ترین فیلم های واقعی جهان «کشتار با اره‌برقی در تگزاس» است. احتمالا در نگاه اول تعداد بسیاری از آنچه که در فیلم کشتار با اره‌برقی اتفاق می‌افتد، زیاد تر از وحشتناک بودن حادثه‌ای دلواپس کننده به نظر برسد. اما باید قبول کرد که احتمالا هیچ شخصیت فرد دیگر در فیلم‌های ترسناک معروف جهان به اندازه صورت چرمی ترسناک نباشد. شخصیت قاتلی که یک انسان شگفت تهدیدآمیز و ساکن زیرزمینی است که مردم را می‌خورد و بعد از کشتن، صورت آنها را کنده و روی صورت خود را با آن می‌پوشاند.

ادامه مطلب
سیاوش یزدانی استقلال را محکوم کرد_تاشکن

و مسئله دلنشین اینجاست، در حالی که این شخصیت هیچ زمان یک شخص واقعی در این دنیای مخوف نبوده است، اما ویژگی‌های او بر پایه قاتل زنجیره‌ای اد جین شکل گرفت که «به نبش قبر اجساد از قبرستان‌ها و ساختن یادگاری با استخوان‌ها و پوست آن‌ها معروف می بود». در نتیجه منفعت گیری و الگو گیری سازندگان این تاثییر سینمایی از یک قاتل حقیقی علتمی‌شود این تاثییر نیز در دسته فیلم های ترسناک واقعی قرار بگیرد.

«The Strangers»

The Strangers

این فیلم مهیج برایان برتینو تلفیقی از سه اتفاقات مجزا از زندگی واقعی است. در نتیجه باید آن را یکی از فیلم های ترسناکی که بر پایه حقیقت ساخته شده‌اند دانست. اول، و احتمالا آشکار‌ترین علت برای واقعی بودن این داستان آن است که این تریلر تخیلی از دعوا به خانه و قتل شارون تیت و دوستانش توسط خانواده منسون الهام می‌گیرد. به گزارش Screen Rant فیلم غریبه‌ها قسمت‌هایی از داستان خود را با الهام از قتل‌های اقامتگاه کِدی ساخته که در آن چهار نفر در یک شهر تفریحی کوچک در کالیفرنیا کشته شدند.

این پرونده از آن دست ماجراهایی می بود که حل نشد چون قاتلان هیچ زمان دستگیر نشدند. در نهایت، برتینو به گفتن کارگردان از دوران کودکی خود نیز برای این فیلم الهام گرفت. این کارگردان مشهور یک بار توسط گروهی از غریبه‌ها ترسیده می بود که یک روز هنگامی او در خانه تنها می بود درب خانه او را زدند و از آن‌ها خواستند که در آنجا ساکن نباشند. اگرچه او بعداً فهمید شد که عاملان این عمل سارق بودند، اما این حادثه اثری فراموش نشدنی بر روی کارگردان آینده گذاشت و او از این حادثه به گفتن بخشی از فیلم خود منفعت گیری کرد.

«Jaws»

Jaws

به گمان زیاد وجود یکی از ماندگارترین بلاک‌باستر‌های تاریخ سینما در این فهرست جای شگفتی دارد، اما فیلم آرواره‌ها از استوین اسپیلبرگ نیز در لیست فیلم ترسناک بر پایه حقیقت قرار می‌گیرد. فیلم هیولایی حماسی ‌آرواره‌ها بر پایه کتابی به همین نام تاثییر پیتر بنچلی در سال ۱۹۷۴ ساخته شده است که از دعوا کوسه خاصی الهام گرفته نشده، اما داستان آن از سوء منفعت گیری‌های فرانک موندوس ماهیگیر کوسه الهام گرفته شده است.

کاپیتان کوینت (رابرت شاو) از فیلم آروواره‌ها انگارً از شخصیتی واقعی و بومی لانگ آیلند الگوبرداری شده است، اگرچه خود بنچلی این حقیقت را تکذیب می‌کند. با این حال، شاو شخصاً ربط بین موندوس و شخصیت خودش در این فیلم را قبول کرده و چندین دفعه حرف های است که دوستان و خانواده موندوس در رابطه آنچه که به نظر آنها یک ربط آشکار در این فیلم است، تردیدی ندارند.

«The Town That Dreaded Sundown»

The Town That Dreaded Sundown

فیلم «شهری که از غروب خورشید وحشت داشت» به طور مستقیم از آثاری است که می‌توان آن را جز فیلم‌های ترسناک واقعی خطاب کرد. اما چرا؟ چون این فیلم ترسناک اسلشر داستان خود را از ماجرای قاتل فانتوم (Phantom Slayer) مسئول به کلمه «قتل‌های مهتاب» الهام گرفته است. قاتل فانتوم فردی است که بیشتر از دو ماه و نیم در سال ۱۹۴۶ میلادی به هشت نفر دعوا کرد و جان پنج نفر را گرفت. مسئله ترسناک‌تر ماجرا این است که ضارب ناشناس هیچ زمان دستگیر نشد.

در نتیجه وقایع وحشتناک آن ماجرا در «شهری که از غروب خورشید وحشت داشت» جاودانه شد که اولین بار در سال ۱۹۷۶ اکران شد و بعداً در سال ۲۰۱۴ بازسازی شد. بعد مشتقان ژانر وحشت باید بدانند این تاثییر یکی از فیلم های ترسناک بر پایه حقیقت است که می‌توانند در فهرست آثار مورد نظر خود برای تماشا قرار دهند.

ادامه مطلب
فرانسه در آخر دادن به اعتراضات کشاورزان ناکام ماند

«The Hills Have Eyes»

The Hills Have Eyes

بدون شک یکی از معروف‌ترین فیلم‌های ترسناک ماورایی بر پایه حقیقت همین «تپه‌ها چشم دارند» است. احتمالا هیچ کس به طور قاطق نمی‌داند که آیا افسانه «ساونی بِین» یک داستان واقعی است یا خیر، اما بر پایه فرهنگ عامه، شخصیت بین رهبر یک قبیله ۴۸ نفره در اسکاتلند قرن ۱۶ می بود که بیشتر از ۱۰۰۰ نفر را ربودند، کشتند و خوردند.

در طول جستجوی قاتلان مرموز، مردم محلی تعداد بسیاری انسان بی‌گناه را یافتند که به شکل وحشتناکی کشته شده بودند. اما بعد از دستگیری بین، همان مردم او و پیروانش را به نحوه وحشیانه‌ای اعدام کردند. این داستان یک قبیله آدمخوار که افراد عادی را به انسان‌های وحشی گوشت‌خوار تبدیل می‌کند، الهام قسمت تشکیل فیلم «تپه ها چشم دارند» می بود، یک فیلم ترسناک محصول ۱۹۷۷ به نویسندگی، کارگردانی و تدوین وس کریون. یقیناً یک بازسازی در سال ۲۰۰۶ به همراه یک دنباله در سال ۲۰۰۷ نیز از آن انتشار شد، اما هیچ کدام نتوانستند در برابر نسخه مهم بایستند.

«Dahmer»

Dahmer

اگر یک فیلم ترسناک واقعی بدون هیچ کم و کاستی از نگاه داستان بر پایه حقیقت می‌خواهید که از صفر تا صد برگرفته از حقیقت باشد، بدون شک فیلم دامر یکی از آن‌ها به حساب می اید. برخلاف تعداد بسیاری از آثار حاضر در این فهرست، فیلم دامر محصول سال ۲۰۰۲ فقط بر پایه یک داستان واقعی نیست. اما چرا؟ چون این یک فیلم زندگی‌نامه واقعی درمورد قاتل زنجیره‌ای جفری دامر است که بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۱ به ۱۷ مرد در ویسکانسین تجاوز کرد، و بعد از قتل، آن‌ها را قطعه قطعه کرد و در برخی موارد تا حدی آن‌ها را نگه داری و‌ یا به گفتن خوراک مصرف کرد.

باید بدانید به استثنای نام قربانیان و تعدادی جزئیات داستانی کوچک، این فیلم ترسناک تحسین شده، نمایش دقیق جنایات هولناکی است که توسط دامر انجام شده می بود،. یکی از نکات دلنشین این فیلم آن است که جرمی رنر جوان در یکی از اولین نقش‌هایش این قاتل روانی را به عکس کشیده است.

«Verónica»

Verónica

آیا «Verónica» یک فیلم سینمایی جن زده بر پایه حقیقت است؟! جواب این سوال سخت است. اما فیلم ترسناک اسپانیایی زبان «ورونیکا» محصول ۲۰۱۷ بر پایه پرونده به کلمه والکاس در سال ۱۹۹۱ ساخته شده است. همانطور که داستان انگارً واقعی می‌گوید، استفانیا گوتیرز لازارو یک روز در مدرسه خود با منفعت گیری از یک تخته Ouija جلسه‌ای برگزار می‌کند و در بین مراسم، یک راهبه ترسناک داخل می‌شود و تخته را می‌شکند.

به جستوجو این اتفاقات، استفانیا بعد از ماه‌ها تشنج و توهم دیدن چهره‌های شگفت و غریب را توانایی می‌کند که در نهایت با مرگ مرموز او به اوج خود می‌رسد. اما هنگامی پلیس برای تحقیق به سراغ این پرونده می‌آید، صداهای عجیبی در خانه او شنیده شده، و به حرف های شاهدان اثاثیه خانه خود به خود جابجا می‌شدند و یک مجسمه حضرت عیسی مصلوب شده نیز از صلیب خود روی دیوار جدا می‌شود. اصل وقایع تا بحال همانند یک راز باقی مانده‌اند، و اگر از ما سوال کنید، هم چنان این داستان گیج‌کننده است. ولی حقیقت داستان هرچه بوده، نوشته این است که این چنین اتفاقات وحشتناکی ۲۶ سال طول کشیده تا روی صفحه نمایش بزرگ سینما ظاهر شود.

اگر از این فهرست خوشتان آمد، این چنین نظر می‌کنیم حتما سری به لیست فیلم های اسلشر بزنید و با آثار درخشان این ژانر آشنا شوید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع