خوش آمدید

نوجوان 15 ساله شش رکورد جهانی بازی تتریس را شکست

نوجوان ۱۵ ساله شش رکورد جهانی بازی تتریس را شکست_تاشکن


به گزارش تاشکن

در اواخر سال ۲۰۲۳، «ویلیس گیبسون» ۱۳ ساله رکورد تتریس را به رقم ۶.۸ میلیون امتیاز رساند، اما اکنون نوجوان فرد دیگر به‌نام «الکس تاچ» (Alex Thach) با ۱۵ سال سن، توانست این رکورد را به رقم شگفت انگیز ۱۶.۷ میلیون امتیاز ارتقا دهد. این بازیکن با ثبت این رقم باورنکردنی، حداقل شش رکورد جهانی تتریس را در دو ماه قبل شکسته است.

بر پایه گزارش Tom’s Hardware، الکس تاچ یا «الکس T» شش رکورد جهانی تتریس را به‌نام خود ثبت کرد. او این چنین حداقل دو بار از نقطه عطف امتیاز ۱۰ میلیونی فراتر رفت، و به امتیاز بالای ۱۶.۷ میلیون رسید. علاوه‌براین، او از مرحله ۱۵۷ که رکوردار قبلی تا آن پیش رفته می بود، عبور کرد و به مرحله ۲۳۵ رسید. این نوجوان، با ثبت این رکورد، به اولین کسی تبدیل شد که به بالای ۱۰ میلیون امتیاز می‌رسد و توانست جایزه‌ای ۲۳۰۰ دلاری را برنده شود.

ادامه مطلب
رشد اقتصادی در ۳۳ ماه خدمت شهیدجمهور_تاشکن
نوجوان ۱۵ ساله شش رکورد جهانی بازی تتریس را شکست_تاشکن ۱۴

رکورد جهانی تتریس شکسته شد

با آنکه الکس تی تنها ۱۵ سال سن دارد، اما یک بازیکن حرفه‌ای در دنیای پررقابت تتریس محسوب می‌شود. او در سن ۱۱ سالگی به جوان‌ترین فرد تاریخ تبدیل شد که توانست امتیازات بازی تتریس نسخه NES را به حداکثر رساند (با امتیاز بیشتر از ۹۹۹,۹۹۹) و نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. اکنون او برای ثبت رکورد، نسخه TetrisGYM را بازی کرده که نسخه‌ای ارتقایافته محسوب می‌شود و یقیناً توسط جامعه بازیکن‌های تتریس نیز پذیرفته شده است.

همانطور که علاقه‌مندان تتریس می‌دانند، ثبت رکورد در این بازی به توانایی، تکنیک و تمرکز زیاد بسیاری نیاز دارد. برای دستیابی به امتیاز بیشتر از ۱۰ میلیون، یک بازیکن باید بتواند ۴ خط از بلوک‌ها را با یک حرکت محو کند، و به‌عبارتی به Tetrises دست یابد. علاوه‌براین، تشکیل امتیاز در مرحله های آسان اولیه امری الزامی است، چرا که بلوک‌ها در نسخه NES این بازی در مرحله های بالاتر از ۱۰۰، رنگ‌های خاصی اشکار می‌کند که تقریباً کنترل و دیدن‌ آن‌ها غیرممکن می‌شود.

ادامه مطلب
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_تاشکن
آخرین مطالب

شما می‌توانید رکوردهای دقیق جهانی بازی تتریس را در Tetris Leaderboard مشاهده کنید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع