خوش آمدید

انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل اشتباه در سرزمین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در پانزدهمین کنگره بین‌المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ترقی کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد، همکاران علوم آزمایشگاهی را پیش‌قراولان نهادینه‌سازی کیفیت ارایه خدمات سلامت دانست و افزود: مفهوم کیفیت، وام‌دار کارشناسان و متخصصان علوم آزمایشگاهی است. هیچ بخشی از نظام سلامت به مقدار علوم آزمایشگاهی پایبندی به حوزه کیفیت را توانایی نکرده است.

وی با اشاره به این که کمتر دانشجوی علوم آزمایشگاهی است که به شاخص‌های کیفی این رشته آشنا نباشد، او گفت: از سال ۱۳۸۶ که شاخص ISO ۱۵۱۸۹ داخل مجموعه مدیریتی و نظارتی آزمایشگاه‌ها شد که هر دو مولفه مدیریتی و تکنیکال در آن ممزوج است. دقت سیستماتیک فرآیند محور به اصول کیفیت با نگاه سامانگر متخصصان ازمایشگاهی، ضمانت کیفیت در این حوزه را به همراه دارد.

ادامه مطلب
بهترین خوراکی‌ها برای زنان باردار

زالی با اصرار بر جایگاه انکارناپذیر علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، تصریح کرد: در کالبد سلامت پیاده سازی اصولی هیچ جزئی اعم از تشخیص، پیشگیری، غربالگری، درمان، پیگیری و رصد اجتماعی بدون علوم آزمایشگاهی محقق نخواهد شد.

او همین طور گفت: در سال‌های تازه وابستگی به علوم آزمایشگاهی با وجوه متنوع‌تر و دلنشین‌تری همراه شده است.

زالی او گفت: علوم آزمایشگاهی از حرفه‌هایی است که سند مستند و قابل ارجاع در اختیار مراجعه کننده و بیمار قرار می‌دهد. این سند افتخارآمیز، پیامدی است که خروجی کوششها، کیفیت سنجی و اصالت کاری کارشناسان و متخصصان را مشخص می کند.

ادامه مطلب
روایت جبلی از شایعه ها علیه تلویزیون و برگشت چهره ها_تاشکن

وی، برای فهمیدن بهتر نقش علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، گفت: اکنون شش هزار آزمایشگاه تشخیص طبی در عرصه سلامت مشغول به فعالیت می باشند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ آزمایشگاه توسط قسمت خصوصی اداره می شود.

زالی از انجام سالانه بیشتر از ۲ میلیارد آزمایش با حداقل اشتباه در سطح سرزمین خبر داد و او گفت: همکاران علوم آزمایشگاهی به رغم همه سختی‌ها و خسارت‌های اقتصادی، مدام با نظام سلامت همراه بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بر اهمیت به‌روز بودن دانش فراگیران، کارشناسان و متخصصان اصرار کرد و او گفت: جهان پزشکی امروز در اغاز تحول بزرگی است، در همین جهت همکاران علوم آزمایشگاهی باید آماده دگردیسی جسورانه برای انطباق با یافته‌های نوین آزمایشگاهی باشند.

وی تصریح کرد: لزوم منفعت‌گیری از ظرفیت هوش مصنوعی نباید نادیده گرفته شود، چراکه قوت یادگیری این ابزار می‌تواند نقش مهمی در گرفتن نمونه، آنالیز کردن، کیفیت سنجی و تشخیص دقیق ایفا کند. علوم آزمایشگاهی باید در مسیر پزشکی فرادقیق و پزشکی فردمحور قدم بردارد تا در شکاف علم روز غرق نشود.

ادامه مطلب
تاج با همتای عربستانی در مورد دیدار سپاهان و الاتحاد مذاکره کرده است

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

زالی در آخر او گفت: در عین افتخار به خدمت‌رسانی‌های میهن دوستانه همکاران علوم آزمایشگاهی در روزهای سخت، در مسیر نوآوری و فناوری‌های نوین باید شتابان حرکت کرد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع