خوش آمدید

آمریکا در جریان طرح اسرائیل برای خارج کردن غیرنظامیان از رفح نیست

آمریکا در جریان مطرح اسرائیل برای خارج کردن غیرنظامیان از رفح نیست_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران او گفت که ایالات متحده تا این مدت برنامه معتبری از سوی اسرائیل حوالی جزئیات دعوا به رفح دریافت نکرده است و این قضیه دلواپس کننده است.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده زمان‌ها است که حرف های است از تهاجم به رفح، جایی که نزدیک به ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی اکنون در آن پناه گرفته‌اند، بدون برنامه‌ای معتبر برای حفاظت از غیرنظامیان در آنجا حمایتنمی‌کند.

اغاز امروز، نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی متعهد شد که بدون دقت به نگرانی جامعه جهانی در رابطه سرنوشت آوارگان فلسطینی، عملیات را ادامه دهد.

از طرفی، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نسبت به دعوا زمینی اسرائیل به رفح در غزه هشدار داد و خبرداد که عملیات نظامی در رفح «تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه» خواهد داشت.

ادامه مطلب
برنامه ای با قالب یوتیوپ در تلویزیون/ «مکث» به چه کار می آید؟
آخرین مطالب

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به زمان محلی او گفت: «همه اعضای شورای امنیت و تعداد بسیاری از دولت‌های دیگر به وضوح مخالفت خود را با این چنین عملیاتی اظهار کرده‌اند. من از همه افرادی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از این عملیات انجام بدهند.»

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود که بیشتر از ۱.۲ میلیون نفر بعد از فرار از بمباران اسرائیل در شمال غزه در رفح پناه گرفته اند.

ادامه مطلب
مصرف خودسرانه این دارو علتمرگ می شود_تاشکن

گوترش در ادامه گفت: «این افراد غذای مقداری دارند، به سختی به مراقبت‌های پزشکی دسترسی دارند، سرپناه مقداری دارند و هیچ جای امنی برای رفتن ندارند. در شمال غزه، صدمه پذیرترین افراد – از کودکان بیمار گرفته تا افراد دارای معلولیت – اکنون از گرسنگی و بیماری می‌میرند. ما باید هر کاری که امکان پذیر برای جلوگیری از یک قحطی کاملاً قابل پیشگیری و ساخت بشر انجام دهیم.»

همزمان با نگرانی سازمان ملل حوالی مطرح رژیم صهیونیستی برای دعوا به رفح، وزیر تندرو کابینه نتانیاهو خواستار “نابودی کامل” رفح شد.

اسموتریچ: رفح باید کاملا نابود شود

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

«بتسالل اسموتریچ» وزیر تندروی رژیم صهیونیستی، انهدام کامل رفح در جنوب غزه و دیر البلح و النصیرات در مرکز غزه را خواستار شد.

ادامه مطلب
آیفون 16 پرو در یک نمونه اولیه با تک‌حفره دوربین سلفی آزمایش می‌بشود

اسموتریچ که رهبر حزب راست گرای افراطی “صهیونیسم دینی” است، در یک مطلب ویدیوئی از عبارتی در تورات منفعت گیری کرد که می‌گوید: دشمنانم را تعقیب می‌کنم و بر نمی‌گردم مگر آن که آنان را نابود کنم.

اسموتریچ درمورد افزایش تنش با حزب الله نیز او گفت که بعد ار رفح راهی شمال خواهیم شد تا حزب الله را نابود کنیم.

وی پیشتر در نشست حزبش حرف های می بود که قبول توافق با حماس به مثابه برافراشتن پرچم سفید توسط ما و پیروزی حماس است که همان خواسته یحیی السنوار رهبر این گروه در غزه است.

اکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار آواره فلسطینی در رفح ساکنند که به همین علت دعوا به آن پیامد‌های ناگواری به جستوجو خواهد داشت.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

ادامه مطلب
امید عالیشاه بازی با الدحیل را از دست داد

اخبار تکنولوژی



منبع