خوش آمدید

4 اپراتور آمریکا به‌دلیل فروش اطلاعات مشتریان 200 میلیون دلار جریمه شدند

۴ اپراتور آمریکا به‌علت فروش اطلاعات مشتریان ۲۰۰ میلیون دلار جریمه شدند_تاشکن


به گزارش تاشکن

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) چهار اپراتور موبایل AT&T، ورایزن، T-Mobile و اسپرینت را به علت اشتراک‌گذاری و فروش غیرقانونی داده‌های مشتریان، نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار جریمه کرد. این چهار اپراتور تصمیم دارند به این جریمه اعتراض کنند، با این استدلال که این دستور فاقد قیمت قانونی است.

بر پایه بیانیه FCC، این کمیسیون می‌گوید که این چند اپراتور اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان خود را به شرکت‌های واسط یا تجمیع‌کنندگان فروخته‌ و سپس این شرکت‌ها نیز این اطلاعات را دراختیار اراعه‌دهندگان خدمات مبتنی بر موقعیت مکانی شخص ثالث (همانند شرکت‌های تبلیغاتی) گذاشته‌اند. FCC ادعا می‌کند که این اپراتورها حتی بعد از آنکه مطلع شدند این داده‌ها به دست شرکت‌های شخص ثالث می‌رسد، هم چنان دسترسی به اطلاعات را محدود نکردند.

جریمه چهار اپراتور بزرگ آمریکایی

۴ اپراتور آمریکا به‌علت فروش اطلاعات مشتریان ۲۰۰ میلیون دلار جریمه شدند_تاشکن ۱۴

رقم این جریمه‌ها مجموعاً نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار است، اما سهم هر اپراتور تفاوت دارد. T-Mobile با ۸۰ میلیون دلار با بزرگ‌ترین جریمه روبه رو است. اسپرینت که از زمان اغاز تحقیقات با T-Mobile ادغام شد، با جریمه ۱۲ میلیون دلاری مواجه شد. AT&T نزدیک به ۵۷ میلیون دلار و ورایزن نیز نزدیک به ۴۷ میلیون دلار جریمه شدند.

ادامه مطلب
گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه قسمت تبلیغات خود شد_تاشکن

این اپراتورها، به این جریمه‌ها اعتراض کرده‌اند. T-Mobile می‌گوید: «ما مسئولیت خود را برای نگه داری امنیت داده‌های مشتری زیاد جدی می‌پذیریم و همیشه از ضمانت FCC برای محافظت از مصرف‌کنندگان حمایتکرده‌ایم. اما این تصمیم نادرست و جریمه نیز بیش‌ازحد است.»

AT&T هم در بیانیه‌ای او گفت: «حکم FCC فاقد قیمت قانونی است. این [حکم] ناعادلانه ما را مسئول نقض شرایط قرارداد توسط یک شرکت دیگر می‌داند و عمل های سریع ما برای رسیدگی به این کار را نادیده می‌گیرد.» این چنین AT&T می‌گوید که FCC پیش‌ازاین این شرکت را به علت اراعه موقعیت مکانی در اوقات اضطراری پزشکی و امدادرسانی جاده‌ای تشویق کرده می بود.

ادامه مطلب
افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع