خوش آمدید

هوش مصنوعی مرموز GPT2-Chatbot ظاهراً حتی از GPT-4 هم بهتر است

هوش مصنوعی مرموز GPT2-Chatbot انگارً حتی از GPT-4 هم بهتر است_تاشکن


به گزارش تاشکن

یک مدل هوش مصنوعی مرموز با نام «GPT2-Chatbot» که سازنده‌اش اشکار نیست، بدون هیچ‌گونه تبلیغاتی در یک وب‌سایت قیاس سیستم‌های هوش مصنوعی دیده شده است. کارشناسان از این مدل ابراز شگفتی کردند چراکه با توانمندیهای GPT-4، گسترش یافتهترین مدلی که OpenAI رونمایی کرده است، مطابقت دارد و انگارً در برخی موارد از آن نیز بهتر عمل می‌کند.

«اندرو گائو»، محقق هوش مصنوعی و دانشجوی دانشگاه استنفورد در شبکه اجتماعی ایکس می‌گوید که نمی‌توان با قطعیت او گفت چه فردی GPT2-Chatbot را ساخته است. هنگامی از این چت‌بات درمورد سازنده‌اش سوال می‌شود، این برنامه خود را همان ChatGPT شرکت OpenAI می‌نامند که برپایه معماری GPT-4 ساخته شده است. اما این ادعا را نمی‌توان به‌سادگی پذیرفت، چون می‌توان به سیستم‌های هوش مصنوعی دستور داد تا خود را به راه حلهای نادرستی توصیف و معارفه کنند.

ادامه مطلب
دیتگیری ۱۰ نفر از مخلان نظم در یاسوج

توانمندیهای مدل هوش مصنوعی GPT2-Chatbot

هوش مصنوعی مرموز GPT2-Chatbot انگارً حتی از GPT-4 هم بهتر است_تاشکن ۱۴

اندرو گائو برای آزمودن توانمندیهای این چت‌بات، به او یک قضیه ریاضی دشوار از المپیاد بین‌المللی داد و این هوش مصنوعی در اولین تلاش خود، آن را حل کرد. به حرف های گائو تنها چهار دانش‌آموز برتر ریاضی در ایالات‌متحده می‌توانند این سوال را حل کنند.

این چنین بر پایه گزارش VentureBeat، استاد دانشگاه پنسیلوانیا که در عرصه هوش مصنوعی مطالعه می‌کند، حرف های است که در آزمایش‌های او، این مدل در کارهای استدلالی پیچیده همانند نوشتن کد بهتر از GPT-4 عمل کرده است. یقیناً او می‌گوید نمی‌توان مدعی شد که این مدل کاملاً از GPT-4 کارکرد بهتری دارد، اما در برخی موارد شواهد این کار را ثابت می‌کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
واتس‌اپ به گمان زیادً به قابلیت تشکیل عکس با هوش مصنوعی تجهیزمی‌شود_تاشکن

کارکرد قوی این مدل علتشده تا افراد مختلفی درمورد منشأ آن گمانه‌زنی داشته باشند؛ چون این سوال نقل است که چرا این چنین مدل قدرتمندی باید بدون تبلیغات و از طریق یک وب‌سایت بازدید و قیاس مدل‌های هوش مصنوعی (LMSYS Chatbot Arena) انتشار شود؟

برخی از کارشناسان به شباهت‌هایی بین GPT2-Chatbot و مدل‌های قبلی OpenAI نیز اشاره کرده‌اند. بااین‌حال اگرچه این مدل از نظر قابلیت‌ها، به GPT-4 نزدیک است، اما به گمان قوی، ارتباطی با مدل معارفه‌نشده GPT-5 ندارد. این چنین این مدل نسبت به چت‌بات‌های قبلی همانند ChatGPT تمایل بیشتری به شکستن قوانین و نادیده‌گرفتن محدودیت‌ها دارد.


دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
آبی‌های پایتخت و خوزستان صدرنشین و قعرنشین لیگ هستند+ جدول

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع