خوش آمدید

آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

آزمایشگاه های بالینی پایگاه مهم نظام سلامت می باشند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، شهروز همتی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ترقی کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه برگزاری این کنگره اظهار کرد: کنگره امسال از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود که در این کنگره، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

او گفت: در این کنگره و در قسمت نمایشگاهی، بیشتر از ۲۰۰ شرکت تشکیل کننده و دانش بنیان وجود دارند

همتی در ادامه گفت: هرسال کنگره یک رویکرد مهم دارد ودر سنوات قبل رویکرد مهم کنگره کرونا هوش مصنوعی بوده است اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت است.

او همین طور گفت: مطالب علمی در کارگاه ها بر پایه نیازسنجی ها اراعه می شود و پیش بینی می شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تا بحال در قسمت علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال قبل افزایش مخاطب ناظر هستیم.

ادامه مطلب
مارک زاکربرگ نمایشی از اولین مصاحبه در متاورس را به اشتراک گذاشت + ویدیو
آخرین مطالب

آزمایشگاه ها پایگاه مهم نظام سلامت می باشند

در ادامه این اتفاقات، پروفسور امیرحسن زرنانی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ترقی کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درمورد نقش شرکت های دانش بنیان حاضر در این کنگره در افزایش سطح علمی مخاطبان و شرکت های مخاطب کنگره او گفت: این شرکت ها با آوردن فناوری های تازه و وابسته به هوش مصنوعی، تشخیص هارادر آزمایشگاه به روز، دقیق و سریع تر می کنند، چون هرچه دستگاه ها دقیق تر عمل کنند می توانند در تشخیص بهتر موثر باشند.

ادامه مطلب
تصویر روز ناسا: ناهید، ماه و آتشفشان

او گفت: نقش شرکت های تولیدی کیت های آزمایشگاهی و تشکیل کیت های استانداد در اراعه خدمات آزمایشگاهی مهم است هنگامی تشخیص درست و سریع اتفاق بیافتد، تشخیص پزشک نیز صحیح و به سود بیمار خواهد می بود.

زرنانی اضافه کرد: دراین صورت می توان نتیجه گرفت که شرکت های تولیدی کیت های دانش بنیان به طورغیرمستقیم باسلامت بیماردرارتباط می باشند.

وی درمورد این که با وجود بیشتر از ۵ هزار آزمایشگاه در سطح سرزمین، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت به چه صورت است، افزود: آزمایشگاه ها مهم ترین پایه سلامت در سرزمین می باشند و به گفتن عوامل پشتیبانی کننده درتشخیص بیماری های بالینی به شمار می آیند. پزشک با دقت به علایم بالینی بیمار، امکان پذیر دچار تردید شود که آزمایشگاه ها می توانند این موارد را رفع کنند.

ادامه مطلب
دهه فجر پای تلویزیون؛ از فیلم های شبکه نمایش تا جُنگ های شبانه

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

زرنانی اظهار کرد: آزمایشگاه ها در نظام سلامت نقش پایه و محوری دارند در همه سطوح پزشکی همانند تشخیص بیماری های عفونی، انگلی، سرطان، خودایمنی و متابولیک، آزمایشگاه ها پشتیبانی کننده می باشند.

وی در آخر او گفت: بالین خوب یعنی تشخیص خوب و تشخیص خوب یعنی منفعت گیری از تجهیزات یک آزمایشگاه خوب، لذا آزمایشگاه ها پایگاه مهم نظام سلامت می باشند.

فعالیت ۴۰ هزار نفر در ۶ هزار آزمایشگاه سرزمین

این چنین، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ترقی کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه این کنگره او گفت: امسال تلاش کردیم با دقت به مشکلات و مسایل روز آزمایشگاهی و پیشرفت های تکنولوژی صورت گرفته، نیازهای روز همکاران خدمت رسان در درمان را برآورده و با تکنولوژی و مسایل تازه آزمایشگاه ها آشنا کنیم.

ادامه مطلب
برای سلامتی قلب شما، حتی خوابیدن بهتر از نشستن است

او گفت: پنل های کنگره به صورتی است که در تعدادی از آنان به نقش وجایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت پرداخته می شود تعداد بسیاری از برنامه های اجرایی در سطح ملی با پشتیبانی آزمایشگاه های علمی صورت می گیرد و همکاران با داده های این آزمایشگاه ها در مراکز درمانی تیم مراقبت را هدایت می کنند لذا برگزاری اینگونه کنگره ها اهمیت بالایی دارد.

حمزه لو با گفتن این که در سطح سرزمین ۶۰۰۰ آزمایشگاه داریم که ۴۰ هزار نفر در آنان فعالیت دارند، در ادامه گفت: نوشته روز آزمایشگاه فناوری های دنیاست او گفت و گو آزمایشگاه بر روی یک تراشه، پرداختن به موضوعات ژنتیکی وترکیب موارد با هوش مصنوعی از جمله موارد مهم است که در پنل ها تلاش شده به این موضوعات پرداخته شود

وی بر اهمیت نقش آزمایشگاه ها اصرار و اظهار کرد: موضوعات هوش مصنوعی درتشخیص زودهنگام یک بیماری و پیش گویی کردن برخی بیماری ها دستاورد خوبی است که امیدواریم بتوانیم در کشورمان در این عرصه پیش رو باشیم.

ادامه مطلب
یزدی: اتفاقات رسانه ای «صبح» در اختتامیه همه نمی بشود/ در «میدان» قوی بودیم، در «رسانه» خیر!

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع