خوش آمدید

قابلیت خودران تسلا ظاهراً با همکاری بایدو در چین فعال می‌شود

قابلیت خودران تسلا انگارً با همکاری بایدو در چین فعال می‌شود_تاشکن


به گزارش تاشکن

«ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، به‌تازگی سفر غیرمنتظره‌ای به چین داشته است. او انگارً در این سفر درمورد فعال‌کردن قابلیت خودران خودروهای تسلا در این سرزمین مذاکره کرده. درواقع ماسک می‌خواهد قابلیت «رانندگی خودکار کامل» یا FSD را در چین فعال کند و داده‌های جمع‌آوری‌شده در این سرزمین را نیز برای آموزش الگوریتم‌های آن به خارج از سرزمین انتقال دهد. منبع های آگاه می‌گویند تسلا درزمینه ناوبری و نقشه‌برداری با شرکت چینی بایدو همکاری خواهد کرد.

بر پایه گزارش BBC، به نقل از رسانه‌های چین، ایلان ماسک طی دیدار با «لی کیانگ»، نخست‌وزیر چین، او گفت که تسلا مایل به همکاری گسترده با این سرزمین برای دستیابی به نتایج برد-برد زیاد تر است. در جواب، نخست‌وزیر چین نیز به ماسک حرف های که بر پایه گزارش‌ها، بازار چین «همیشه به روی شرکت‌های خارجی باز خواهد می بود».

ادامه مطلب
ایلان ماسک لایق دریافت بسته حقوقی خود نیست_تاشکن

هرچند چین دومین بازار بزرگ تسلا محسوب می‌شود، اما قابلیت FSD در آن فعال نیست. دریافت چراغ سبز از چین برای فعال‌سازی FSD امکان پذیر به‌علت ضبط تصاویر توسط دوربین‌های خودروهای تسلا مقداری پیچیده باشد. خودروهای تسلا در قبل به‌علت نگرانی‌های مربوط به جمع‌آوری داده‌ها از ورود به مجتمع‌های نظامی چین و برخی دیگر از اماکن دولتی منع شده بودند.

قابلیت خودران تسلا انگارً با همکاری بایدو در چین فعال می‌شود_تاشکن ۱۴

تسلا به گمان زیادً با بایدو همکاری خواهد کرد

این چنین به‌ گزارش منبع های آگاه بلومبرگ، شرکت تسلا انگارً قرار است با همکاری بایدو، یک مانع مهم برای اراعه قابلیت‌های پیشرفته اتوپایلوت تسلا را رفع کند؛ به‌گمان‌قوی این همکاری درزمینه سیستم نقشه‌برداری و ناوبری خواهد می بود. به‌نظر می‌رسد که این شرکت خودروسازی آمریکایی می‌تواند سرویس‌های رانندگی خودکار خود را بر پایه سیستم‌های ناوبری بایدو اراعه کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ایکس توسط ترول‌ها و دیوانه‌ها تسخیر شده است

این خبرها درحالی انتشار می‌شود که به‌تازگی، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها آمریکا (NHTSA) بعد از بازدید صدها تصادف، خبرداد که منفعت گیری غلط از سیستم اتوپایلوت خودروهای تسلا علت ده‌ها تصادف و ۱۳ مورد مرگ بوده است.

تسلا این چنین اخیراً از افت ۱۳ درصدی فروش خودروهای خود به ۱۷.۳ میلیارد دلار در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ خبر داده می بود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع